Skip to content

Πραγματογνωμοσύνη, ένα αγκάθι στην ασφάλιση περιουσίας

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν τα παράπονα τόσο από το χώρο της διαμεσολάβησης όσο και από ασφαλισμένους, για το τρόπο που λειτουργεί η διαδικασία της πραγματογνωμοσύνης στο κλάδο περιουσίας, είτε σε σπίτια, είτε σε επιχειρήσεις.

Τα παράπονα αφορούν σε διάφορα σημεία της διαδικασίας. Το ένα είναι η ταχύτητα ολοκλήρωσης της αποζημίωσης. Συνήθως οι ασφαλιστικές εταιρείες αναθέτουν σε πραγματογνώμονα όχι μόνο την πραγματογνωμοσύνη στο χώρο, αλλά και τη συλλογή όλων των αναγκαίων δικαιολογητικών, την επεξεργασία τους και φυσικά την τελική τους έκθεση.

Ο τρόπος και ο χρόνος που γίνεται η επικοινωνία του πραγματογνώμονα με το πελάτη δημιουργεί συχνά καθυστερήσεις. Η μη δυνατότητα ελέγχου των επαφών αυτών από τον διαμεσολαβητή τον εμποδίζει να εντοπίσει τυχόν κωλύματα και βέβαια να βρει και τον τρόπο επίλυσης τους.

Το άλλο αφορά στη δυνατότητα των πραγματογνωμόνων, στη σωστή τους εκπαίδευση στον τρόπο επικοινωνίας με τον πελάτη. Είναι φυσικό ότι η ώρα της αποζημίωσης και φυσικά η συλλογή όλων αυτών των στοιχείων και των αναγκαίων παραστατικών, είναι η ώρα της επιβεβαίωσης της αξίας της ασφάλισης. Εδώ δεν έχει σημασία μόνο ο χρόνος καταβολής της αποζημίωσης, αλλά και ο τρόπος επικοινωνίας και εξυπηρέτησης του πελάτη κατά τη συλλογή των δεδομένων.

Ο τρόπος που θα εξηγηθεί στον πελάτη μια γραφειοκρατική αναγκαιότητα, έχει πολύ μεγάλη σημασία για την τελική του ικανοποίηση.

Τρίτο σημείο “τριβής”, είναι το πώς χρησιμοποιείται η πραγματογνωμοσύνη σε περιστατικά που μπορεί να τα ορίσουμε ως “γκρι”, σε σχέση με τους όρους συμβολαίων. Είναι γνωστό ότι η ασφαλιστική σύμβαση είναι μεταξύ του πελάτη και της ασφαλιστικής εταιρείας.

Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις είτε άρνησης, είτε περιορισμού της κάλυψης, δεν θα έπρεπε να δίνεται ως απάντηση στον διαμεσολαβητή, η τεκμηρίωση ενός πραγματογνώμονα.

Αλλά η τεκμηρίωση της ίδιας της εταιρείας, ανεξάρτητα σε ποια εισήγηση στηρίζεται – η εταιρεία τηρεί την ευθύνη προς τον ασφαλισμένο και την ευθύνη τήρησης των συμβατικών της υποχρεώσεων.

Με βάση τα παραπάνω καταλήγουμε ότι είναι πολύ σημαντικό η ίδια η αγορά, δηλαδή οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες να καταβάλουν κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να περιοριστούν φαινόμενα δυσλειτουργίας, καθυστερήσεων και κακής επικοινωνίας, όπου εμπλέκονται οι πραγματογνωμοσύνες. Ταυτόχρονα ίσως είναι καλό σιγά σιγά να βρεθεί ο τρόπος να νομοθετηθεί η υποχρέωση ολοκλήρωσης της αποζημίωσης σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ώστε ο καταναλωτής να παραμένει ευχαριστημένος εκείνη την κρίσιμη ώρα. Αυτό άλλωστε ισχύει και στον κλάδο αυτοκινήτου.

Φυσικά δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε ότι πολλές εταιρείες έχουν ξεκινήσει ήδη μια προσπάθεια, σε μικρές ζημιές, να επιταχύνουν τη διαδικασία αποζημίωσης, απλοποιώντας τα βήματα. Καλό είναι αυτή η απλοποίηση διαδικασιών να επεκταθεί και σε άλλους κλάδους. Όπου δε απαιτείται περισσότερη δουλειά πραγματογνωμοσύνης να υπάρχουν χρονικά περιθώρια, αλλά και απαιτήσεις στην ποιότητα της επικοινωνίας, ώστε να εξασφαλίζεται η ικανοποίηση του πελάτη. Μέσα από αυτήν άλλωστε περνά και η προσδοκία για μεγαλύτερη ασφαλιστική διείσδυση στον συγκεκριμένο κλάδο.

1 Comment

  1. Avatar

    Οἱ πραγματογνώμονες εἶναι ἀπό ἄσχετοι ἕως ἐντελῶς ἄσχετοι ὄχι μόνο μέ τούς ὅρους τῶν συμβολαίων ἀλλά και μέ την ὑποχρέωσή τους νά ψάξουν συμβάντα μέ ἰδιαιτερότητες .
    Δέν ξέρω μέ ποιά καταλήγει κάποιος να θεωρεῖται πραγματογνώμων ἀπό μιά ᾽Ασφαλιστική ἀλλά κατά τήν γνώμη μου θά ἔπρεπε νά ὑπάρχει πιστοποίηση και ἐπαναπῖστοποίησή τους ὅπως ἀκριβῶς γίνεται και μέ τούς διαμεσολαβοῦντες ἀσφαλιστικούς συμβούλου.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *