Skip to content

Αναπάντεχη αύξηση ζημιών στον κλάδο Αυτοκινήτου

Αναπάντεχη αύξηση ζημιών και θυμάτων τους μήνες Αύγουστο-Σεπτέμβριο

Του Νίκου Σακελλαρίου

Για δεύτερο συνεχόμενο μήνα (μετά τον Αύγουστο του 2020), το Σεπτέμβριο, η ασφαλιστική αγορά καταγράφει αύξηση τροχαίων ατυχημάτων που αποδίδεται στο θερινό χαλάρωμα και τις μετακινήσεις, αλλά και σε μία γενικότερη απρόσεκτη οδήγηση.

Το πρόβλημα βρίσκεται στο γεγονός ότι πριν από την χαλάρωση του Μαΐου-Οκτωβρίου, προηγήθηκε ένα μεγάλο κύμα μείωσης ασφαλίστρων από πολλές ασφαλιστικές εξαιτίας της μείωσης του loss ratio την περίοδο Μαρτίου-Μαΐου. Οι εταιρείες αυτές είχαν εκτιμήσει ότι λόγω της μείωσης του loss ratio είχαν τα τιμολογιακά περιθώρια να προχωρήσουν σε μειώσεις ασφαλίστρων για να αυξήσουν μερίδια αγοράς. Ωστόσο, η αναπάντεχη αύξηση των τροχαίων και ειδικά των τροχαίων με θύματα δημιουργεί προβλήματα.

Αύξηση βαριών τροχαίων τον Σεπτέμβριο

Aυξήθηκαν κατά 9,4% τον Σεπτέμβριο 2020 τα βαριά οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα και προκάλεσαν τv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019 (1.003 το Σεπτέμβριο του 2020, έναντι 917
το Σεπτέμβριο του 2019), σύμφωνα με σημερινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 71 νεκροί, 59 βαριά τραυματίες και 1.104 ελαφρά τραυματίες, έναντι 70 νεκρών, 59 βαριά τραυματιών και 1.040 ελαφρά τραυματιών το Σεπτέμβριο του 2019, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 1,4% σε νεκρούς, κατά 6,2% σε ελαφρά τραυματίες, ενώ για τους βαριά τραυματίες δεν παρατηρείται μεταβολή.

Επιδείνωση τεχνικού αποτελέσματος παρά το χαμηλό loss ratio

Για τις ασφαλιστικές εταιρείες που μείωσαν ασφάλιστρα αστικής ευθύνης αυτοκινήτου το διάστημα Μαρτίου-Μαΐου και συνεχίζουν να μειώνουν ασφάλιστρα, οι αρνητικές και θλιβερές αυτές εξελίξεις σηματοδοτούν μεγάλη αύξηση υψηλών αποζημιώσεων και γενικότερα επιδείνωση τεχνικού αποτελέσματος παρά το γεγονός ότι σε κάποιες εξ αυτών (εταιρειών) το loss ratio παραμένει κάτω από 80%.

Οι πλατφόρμες επιδεινώνουν τον τιμολογιακό ανταγωνισμό

Από τον Οκτώβριο και μετά, στον κλάδο αυτοκινήτου έχει ξεκινήσει “δεύτερος γύρος” μειώσεων τιμολογίων πάλι εξαιτίας του νέου lockdown.

Πρωταγωνίστριες στις μειώσεις εμφανίζονται οι διάφορες πλατφόρμες πωλήσεων, οι οποίες θέλουν να αυξήσουν την ασφαλιστική τους πελατεία. Έτσι, προσφέρουν σημαντικές εκπτώσεις επί των ασφαλίστρων με αποτέλεσμα οι ασφαλιστικές να γεμίζουν από ζημιές που έχουν υποτιμολογηθεί.

Το σενάριο της μείωσης των loss ratio για την περίοδο Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου, πάνω στο οποίο είχαν ποντάρει οι ασφαλιστικές φαίνεται ότι δεν υλοποιείται καθώς η κίνηση είναι αυξημένη στους δρόμους της Αθήνας, αν και είναι λιγότερη στη Θεσσαλονίκη. Τα τεχνικά αποτελέσματα 2020 εκτιμάται ότι θα κρύβουν αρνητικές εκπλήξεις για όσους προχώρησαν σε μεγάλες μειώσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου.

1 Comment

  1. Avatar

    Εδώ οι εταιρείες κάνουν εκπτώσεις λόγω Covid-19 με το πρόσχημα μείωσης ατυχημάτων. Τι δεν πάει καλά άραγε;


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *