Πρόεδρος Obama - ένας από τους καλύτερους Πωλητές Ασφαλειών Ζωής στον πλανήτη

16 Φεβρουαρίου 2015

Είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους κορυφαίους Marketers της σύγχρονης εποχής.

Χειρίζεται το διαδίκτυο και τη διαφήμιση με μεγάλη μαεστρία, ένα χάρισμα που του έδωσε δύο φορές την προεδρία της Αμερικής.

Δίδαξε τους Marketers παγκοσμίως τι σημαίνει "social media marketing", όταν ακόμη το Facebook και το Twitter έκαναν τα πρώτα τους βήματα. Έθεσε τον ορισμό της "πολιτικής καμπάνιας" όταν το 2008 με μία ξέφρενη κούρσα βρέθηκε στην προεδρία της Αμερικής ως το απόλυτο outsider.

Τώρα διδάσκει την ασφαλιστική αγορά για το πως πουλάς ασφάλειες ζωής.

Αφορμή για το σημερινό άρθρο είναι η πρόσφατη δημοσίευση ενός κωμικού video στο οποίο πρωταγωνιστεί ο Πρόεδρος Obama και σκοπό έχει να ενημερώσει τους Αμερικανούς πολίτες σχετικά με την καταληκτική ημερομηνία εγγραφής στον εθνικό ασφαλιστικό φορέα Healthcare.gov. Μπορείτε να δείτε το video κάνοντας κλικ εδώ.

Καθότι η διαφήμιση είναι μια τέχνη της οποίας οι πρακτικές δεν είναι εύκολα αντιληπτές, εδώ θα κάνουμε μια ανάλυση των μεθόδων της καμπάνιας, έτσι ώστε να κατανοήσουμε τη λογική και να διδαχθούμε από αυτήν.

Καταρχάς, θα πρέπει να δούμε ποιος είναι ο στόχος της καμπάνιας. Και αυτός δεν είναι άλλος από την επικοινωνία σε ένα νεαρό ακροατήριο του οφέλους συμμετοχής στο HealthCare.gov.

 

Μάθημα 1ο - Βρες ανοιχτά αυτιά

Προκειμένου να προσεγγίσει τους νέους, ο Obama "βγήκε" και τους κυνήγησε.

Πήγε εκεί που βρίσκονται οι νέοι, εκεί όπου παρακολοθούν με τα μάτια και τα αυτιά τους ανοιχτά.

Συγκεκριμένα επέλεξε δύο από τους πιο αγαπημένους προορισμούς της νεολαίας:

Πρώτα πήγε στην διάσημη ιντερνετική εκπομπή του Zach Galifianaki "Between Two Ferns" τον περασμένο Μάρτιο. Δείτε το βίντεο εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=UnW3xkHxIEQ

Και την προηγούμενη εβδομάδα πήγε στη δημοφιλή σελίδα στο Facebook "Buzzfeed Video".

Το Buzzfeed είναι ένα μέσο που παρέχει κυρίως ψυχαγωγία και αξιοπερίεργες ιντερνετικές ειδήσεις (www.buzzfeed.com), πολύ δημοφιλές στην νεολαία, παγκοσμίως.

 

Μάθημα 2ο - Πρώτα δίνεις και μετά παίρνεις

Θα προσέξατε ότι και τα δύο βιντεάκια έχουν ένα κοινό - είναι χιουμοριστικά.

Θα αναρωτηθήκατε, γιατί ολόκληρος πλανητάρχης κάνει τον κλόουν;

Διότι γνωρίζει ότι το να διεκδικήσεις λίγο από τον χρόνο και την προσοχή των ανθρώπων είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο. Για να το πετύχεις πρέπει πρώτα να δώσεις κάτι που θέλει πολύ το κοινό σου.

Και στην συγκεκριμένη περίπτωση, τι θέλει η νεολαία; Ψυχαγωγία.

Δίνει ψυχαγωγία λοιπόν, και διεκδικεί ανοιχτά μάτια και αυτιά.

 

Μάθημα 3ο - Έχεις ελάχιστο χρόνο να πεις αυτό που θέλεις - διάλεξε 1 δυνατό επιχείρημα

Σε αντίθεση με την προσωπική, ένας προς ένα, πώληση που κάνει για παράδειγμα ένας ασφαλιστικός σύμβουλος, στην περίπτωση της διαφήμισης, δηλαδή της επικοινωνίας ενός μηνύματος σε ένα μεγάλο ακροατήριο, τα πράγματα είναι διαφορετικά.

Έχεις ελάχιστο χρόνο να πεις αυτό που θες. Η προσοχή του κόσμου χάνεται ακαριαία μόλις γίνεις βαρετός.

(Αυτός είναι και ο λόγος που αν εξαιρέσουμε το αυτοκίνητο, οι υπόλοιποι κλάδοι δεν πρόκειται ποτέ να πωλούνται direct.)

Ότι και αν πεις, πρέπει να το πεις γρήγορα, με μη βαρετό τρόπο. Ο Πρόεδρος και οι σύμβουλοί του το γνωρίζουν αυτό. Γι' αυτό θα προσέξετε ότι η "πώληση" διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα, και στα 2 βιντεάκια. Στο βίντεο των 6.30 λεπτών για παράδειγμα θα δείτε ότι το "πωλησιακό" μήνυμα διαρκεί μόνο ενάμιση λεπτό.

Και όχι απλώς διαρκεί ελάχιστα, αλλά θα δείτε ότι τη στιγμή που επικοινωνείται το βασικό μήνυμα, ο πρόεδρος συνεχώς διακόπτεται από μικρές δόσεις χιούμορ ή σαρκασμού.

Θα αναρωτιέστε "αν τον διακόπτουν συνέχεια,  και αν λέει τόσα λίγα πράγματα, πως εν τέλει θα καταφέρει να πουλήσει;"

Στην πραγματικότητα όλες αυτές οι διακοπές ενισχύουν το μήνυμα αντί να το αποδυναμώνουν. Γίνεται πιο πειστικός ο λόγος του, και λιγότερο βαρετός.

Και αυτό διότι εάν προσπαθούσε να αναλύσει όλα τα επιχειρήματα που θα μπορούσε να σκεφτεί, τότε θα είχε περισσότερα να χάσει παρά να κερδίσει. Στο πρώτο λεπτό θα έχανε την προσοχή του μεγαλύτερου μέρους του ακροατηρίου, και το σημαντικότερο: κανείς δεν θα έμπαινε στον κόπο να δει το βίντεο εξαρχής, αφού αντί για ένα "χιουμοριστικό βιντεάκι που ο πρόεδρος κάνει τον κλόουν" θα ήταν ένας "αδιάφορος λόγος του προέδρου για να προωθήσει το Healthcare.gov".

Αποτέλεσμα, δεν θα το έβλεπε κανείς. Βλέπετε τη διαφορά;

Το μάθημα και για εμάς εδώ είναι ότι αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος για να μεγιστοποιήσει τα αποτελέσματα της επικοινωνίας του είναι να επιλέξει το πιο δυνατό επιχείρημα από τη φαρέτρα του και να το πει με τον πιο απλό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Ένα δυνατό επιχείρημα τη φορά λοιπόν. Για να εισακουστεί.

 

Μάθημα 4ο - Χρησιμοποίησε κάθε μέσο που θα φέρει δημοσιότητα

Γιατί όμως η Αμερικάνικη κυβέρνηση επιστράτευσε τον ίδιο τον Πρόεδρο γι' αυτήν την καμπάνια και δεν έτρεξε για παράδειγμα ένα κρατικό διαφημιστικό σποτ;

Ο λόγος είναι ότι στην διαφήμιση πρέπει να χρησιμοποιήσεις κάθε μέσο που διαθέτεις ή μπορείς να επινοήσεις προκειμένου να δημιουργήσεις δημοσιότητα.

Και δεν υπάρχει καλύτερος μηχανισμός δημοσιότητας από τον ίδιο τον Πλανητάρχη.

Η είδηση "Ο Πρόεδρος πρωταγωνιστής σε χιουμοριστικό video" αρκεί για να κατακλύσει το Internet.

Όπως και έγινε.

Το νούμερα μιλούν από μόνα τους: Το πρώτο βίντεο με τον Galifianaki συγκέντρωσε 10.000.000 προβολές, ενώ το δεύτερο, στο Buzzfeed συγκέντρωσε 38.000.000 προβολές.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CLOSE
CLOSE
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Τα 5 (από τα 10) μεγαλύτερα λάθη που κάνουν οι Διαμεσολαβητές  

 Δεν ακολουθούν σταθερή εβδομαδιαία δραστηριότητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μην παράγουν τον αριθμό των νέων ραντεβού που επιθυμούν ανά...

Close