Πώς να χακάρεις το μυαλό σου σε mode ευτυχίας

15 Σεπτεμβρίου 2020

Πέντε επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι να επαναπρογραμματίσεις τον νου σου ώστε να σκέφτεται πιο θετικά

Εξαρτάται η ευτυχία σας από εσάς τους ίδιους; Η σύγχρονη ψυχολογία απαντάει καταφατικά: Η ευτυχία, όπως λένε οι ειδικοί επιστήμονες, είναι μια συνήθεια που μπορείτε να καλλιεργήσετε.

Ως αποτέλεσμα της εξελικτικής διαδικασίας, ο ανθρώπινος εγκέφαλος έχει σχεδιαστεί να δίνει μεγαλύτερη προσοχή στις αρνητικές σκέψεις και ερεθίσματα, σε σύγκριση με τα θετικά. Γι’ αυτό και οι ειδικοί θεωρούν ότι αξίζει να μάθουμε πώς να δίνουμε περισσότερη έμφαση στις αισιόδοξες σκέψεις και τα θετικά ερεθίσματα στη ζωή μας.

Η Δρ. Tchiki Davis, εξειδικευμένη στην τεχνολογία ευημερίας από το Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ, προτείνει στο επιστημονικό περιοδικό Psychology Today, απλές τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να σκεφτείτε θετικά και να νιώσετε πιο ευτυχισμένοι.

1. Αναρωτηθείτε: "Σκέφτομαι θετικά;"

Δεν είστε βέβαιοι αν κλίνετε προς τα θετικά ή τα αρνητικά; Κάντε το τεστ του Ινστιτούτου Ευεξίας του Μπέρκλεϋ, προκειμένου να αξιολογήσετε τον βαθμό της θετικής (ή αρνητικής) σκέψης. Η ίδια δοκιμασία σας επιτρέπει επίσης να εντοπίσετε τις δεξιότητες που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την ευτυχία και την ευημερία σας. Εφόσον, βάσει των αποτελεσμάτων, χρειάζεται να «δουλέψετε» τη θετικότητά σας, συνεχίστε να διαβάζετε.

2. Απομνημονεύστε μια λίστα θετικών λέξεων

Γνωρίζατε ότι είναι δυνατό να αυξήσετε τη θετικότητά σας, απομνημονεύοντας απλώς λίστες θετικών λέξεων; Όταν υποδεικνύετε στον εγκέφαλό σας να χρησιμοποιεί συχνά θετικές λέξεις, κάνετε τόσο τις λέξεις, όσο και το ουσιαστικό νόημά τους πιο προσιτές. Έτσι, όταν θέλετε να ανακτήσετε μια λέξη ή μια ιδέα από τη μνήμη σας, οι θετικές διαθέτουν ουσιαστικό προβάδισμα.

Δεν είστε βέβαιοι ποιες λέξεις είναι πιο θετικές; Οι ψυχολόγοι έχουν αξιολογήσει προσεκτικά χιλιάδες λέξεις για να προσδιορίσουν πόσο θετικές και αρνητικές είναι. Εδώ θα βρείτε μία καταγραφή στην αγγλική γλώσσα από το Εθνικό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας (NIMH) των ΗΠΑ.

3. Χρησιμοποιήστε συσχετισμούς

Ο Ρώσος νομπελίστας Ivan Pavlov, έμεινε στην ιστορία όταν εκπαίδευσε τα σκυλιά του να τρώνε κάθε φορά που χτυπούσε ένα κουδούνι, συνδέοντας, στον εγκέφαλό τους, τον ήχο του κουδουνιού με φαγητό. Μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας με αντίστοιχο τρόπο, δημιουργώντας συσχετισμούς που θα αξιοποιήσετε προς όφελός σας.

Για παράδειγμα, είναι βέβαιο ότι το αγαπημένο φαγητό για πολλούς από εσάς, είναι ένα γεύμα που μοιραζόσασταν ως παιδιά με τις οικογένειές σας. Αυτό που πιθανότητα συνέβη ήταν ότι τα θετικά συναισθήματα συνδυάστηκε στον εγκέφαλό σας με το συγκεκριμένο φαγητό. Ως αποτέλεσμα, το μυαλό σας ανασύρει το ζεστό συναίσθημα της οικογενειακής θαλπωρής, κάθε φορά που απολαμβάνετε αυτό που ορίζετε ως «αγαπημένο φαγητό».

4. Εξασκήστε την ευγνωμοσύνη σας

Ένας τρόπος για να εκπαιδεύσετε τον εγκέφαλό σας να επικεντρώνεται στα θετικά της ζωής, είναι να εξασκηθείτε προκειμένου να εκφράζετε την ευγνωμοσύνη σας για τους ανθρώπους, τα πράγματα και τις εμπειρίες που έχετε στη ζωή σας. Όταν εκφράζετε ευγνωμοσύνη στην εργασία, μπορείτε να κερδίσετε ευκολότερα το σεβασμό και τη συντροφικότητα των συνεργατών σας. Όταν είστε ευγνώμονες για τους συντρόφους ή τους φίλους σας, εκείνοι με τη σειρά τους γίνονται πιο γενναιόδωροι και ευγενικοί απέναντί σας. Όταν είστε ευγνώμονες για τα μικρά πράγματα της καθημερινότητας, θα βρίσκετε περισσότερο νόημα και ικανοποίηση στη ζωή σας.

5. Αναγνωρίστε τις επιτυχίες σας, ακόμη και τις πιο μικρές

Έχετε τη συνήθεια να υποτιμάτε τις επιτυχίες σας και να μην εκτιμάτε πλήρως τις νίκες σας; Θα λέγατε για παράδειγμα «Ο καθένας θα μπορούσε να απομνημονεύσει θετικές λέξεις»; Έτσι δεν αναγνωρίζετε την προσπάθεια που καταβάλατε, μία προσπάθεια που δεν θα έκαναν όλοι, και υποτιμάτε μία μικρή επιτυχία σας αντί να την αναγνωρίζετε.

Ακόμη και η ανάγνωση αυτής της ανάρτησης μέχρι το σημείο αυτό σημαίνει ότι καταβάλλετε προσπάθειες για να βελτιώσετε την ικανότητά σας να σκέφτεστε θετικά. Πράγματι, είναι κάτι τόσο απλό που ο καθένας θα μπορούσε να κάνει. Αλλά δεν το έκανε. Το κάνατε εσείς. Δώστε στον εαυτό σας την αναγνώριση που του αξίζει.

Από τη Generali

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς": Κύριο μέλημα η ασφάλεια του μαθητή στο δρόμο για το σχολείο

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» φροντίζει για τις ασφαλείς διαδρομές των μαθητών προς και από το σχολείο, υπενθυμίζοντας...

Close