Skip to content

Πώς οι Millennials αλλάζουν τον ασφαλιστικό κλάδο

Έχοντας εξοικείωση με την τεχνολογία και την χρήση των δεδομένων, οι millennials είναι αυτοί που μπορούν να ταρακουνήσουν τον ασφαλιστικό κλάδο τόσο ως καταναλωτές όσο και ως επαγγελματίες των ασφαλίσεων.

Millennials θεωρούνται όσοι γεννήθηκαν μεταξύ του 1981 και 1996 – έχουν δηλαδή ηλικίες από 41 έως 26 – και αποτελούν τη μεγαλύτερη εν ζωή γενιά ενηλίκων.

Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη ότι οι millennials καθορίζουν πολλά πράγματα στον κόσμο της ασφάλισης, όντας σχεδόν το ένα τέταρτο του ενήλικου πληθυσμού. Είναι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, είναι γονείς, οδηγούν αυτοκίνητα, βλέπουν γιατρούς και μερικοί εργάζονται ακόμη και στον κλάδο της ασφάλισης.

Για τον ασφαλιστικό κλάδο, οι επιλογές κατανάλωσης των millennials αποτελούν μια τεράστια ευκαιρία να ξανασκεφτεί ποια είναι η “ιδανική” ασφάλιση και πώς θα πρέπει να πωλείται.

Οι Millennials ως καταναλωτές

Είναι δεδομένο πλέον. Οι millennials κινούνται στην αγορά ασφάλισης και αναζητούν τόσο προσωπικά όσο και εμπορικά συμβόλαια. Τα πάντα, από τον τρόπο που θέλουν να αγοράσουν ασφάλιση μέχρι τα συμβόλαια που αγοράζουν διαφέρουν σε σχέση με ό,τι ίσχυε εδώ και πολλά χρόνια στον κλάδο.

Νέα προγράμματα για το νέο καταναλωτή

Από τη μια, οι millennials δεν είναι πραγματικά αυτό που θα λέγαμε «νέοι» καταναλωτές. Ακόμη και οι νεότεροι millennials βρίσκονται στο εργατικό δυναμικό εδώ και μερικά χρόνια. Από την άλλη ωστόσο δεν αναζητούν και τα ίδια παλιά συμβόλαια που πουλούσαν οι ασφαλιστικοί πάροχοι εδώ και δεκαετίες. Οι επιλογές και οι προτιμήσεις του τρόπου ζωής τους είναι πολύ διαφορετικές από τις προηγούμενες γενιές.

Οι millennials τείνουν να είναι περισσότερο εκπαιδευμένοι αλλά και με λιγότερα πάγια περιουσιακά στοιχεία. Ως αποτέλεσμα, αναζητούν πολιτικές που ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες τους.

Για παράδειγμα, ενώ το 80% των millennials έχει αυτοκίνητο, μόνο το 45% έχει σπίτι. Έτσι, ενώ η ασφάλιση αυτοκινήτου είναι ο πιο διαδεδομένος τύπος ασφάλισης μεταξύ των millennials, οι αγορές ασφάλισης ιδιοκτητών σπιτιού είναι χαμηλές. Επιπλέον, πολλοί είναι οι millennials που ενώ έχουν σπίτια, δεν πιστεύουν ότι χρειάζονται ασφάλιση για αυτά.

Το πώς οι millennials επιλέγουν να ζήσουν επηρεάζει το εάν θέλουν ασφάλιση αλλά και τους τύπους ασφάλισης που χρειάζονται. Μελέτες της αγοράς ωστόσο υποδεικνύουν τομείς όπου οι millennials είναι υπο-ασφαλισμένοι και φέρνουν στο προσκήνιο ευκαιρίες για εστίαση στους κλάδους που οι millennials προτιμούν.

Ενδυνάμωση διαδικτυακής παρουσίας

Ενώ οι millennials λαμβάνουν υπόψη τις τιμές όταν λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς, δεν είναι αυτό το μόνο πράγμα που εξετάζουν.

Γνωστοί ως “digital natives” (σ.σ. η ψηφιακή είναι σαν τη μητρική τους γλώσσα) , οι millennials στρέφονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τους ιστότοπους για να προβούν στις αγορές τους. Η έρευνα δείχνει ότι το 55% των millennials χρησιμοποιεί μηχανές αναζήτησης για να μάθει για τα (ασφαλιστικά) προϊόντα και έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αγοράσουν ασφάλειες μέσω Διαδικτύου από τη γενιά των baby boomer.

Χτίζοντας μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία, οι ασφαλιστικές εταιρείες μπορούν να βρίσκονται στον πυρήνα της συζήτησης γύρω από την οποία τα νέα ή υπάρχοντα ασφαλιστήρια συμβόλαια μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες των millennials.

Millennials στον ασφαλιστικό κλάδο

Η ασφάλιση δεν είναι αυτό που θα μπορούσε κανείς να αποκαλέσει μια “φανταχτερή” βιομηχανία. Με περισσότερους από τους μισούς πράκτορες ασφάλισης ζωής να είναι άνω των 45 ετών και σχεδόν το 70% των όσων ρυθμίζουν τις αποζημιώσεις επίσης άνω των 45 ετών, το εργατικό δυναμικό του κλάδου γερνάει. Ως αποτέλεσμα, πρόκειται να υπάρξει ένα σοβαρό κενό στη δεξαμενή ταλέντων στις ασφαλίσεις.

Αυτό είναι πρόβλημα. Οι Millennials έχουν τη δυνατότητα να φέρουν καινοτομίες στον ασφαλιστικό κλάδο με νέες ιδέες για προϊόντα και υπηρεσίες. Τι μπορούν λοιπόν να κάνουν οι ασφαλιστικές εταιρείες για να φέρουν τους millennials στη βιομηχανία;

Προσέλκυση millennials στα ασφαλιστικά επαγγέλματα

Όταν οι millennials αναζητούν νέα δουλειά, αναζητούν νόημα και σκοπό στις δουλειές που αναλαμβάνουν. Είναι αλήθεια ότι η ασφάλιση δεν είναι παραδοσιακά μια λαμπερή βιομηχανία, αλλά είναι επίσης αλήθεια ότι επηρεάζει βαθιά τις ζωές των ανθρώπων.

Η ασφάλιση επηρεάζει σχεδόν κάθε άνθρωπο και βοηθά τους πολίτες να ζήσουν τη ζωή τους χωρίς να φοβούνται πώς ένα σοβαρό ατύχημα ή ζημιά μπορεί να τους καταστρέψει οικονομικά. Αυτή η ελευθερία στη ζωή είναι μια σημαντική προτεραιότητα για τους millennials, και η ανάδειξη αυτού θα μπορούσε να συμβάλλει πολύ στην ένταξή τους στον ασφαλιστικό κλάδο.

Δημιουργία συνεκτικού εργατικού δυναμικού

Η προσέλκυση μιας ομάδας millennials ως επαγγελματιών ασφάλισης είναι συναρπαστική, αλλά είναι ακόμα σημαντικό να διασφαλίσουμε ότι οι υπάρχοντες εργαζόμενοι θα παραμείνουν αφοσιωμένοι στους ρόλους τους. Σε τελική ανάλυση, παραμένουν γεμάτοι τεχνογνωσία και εμπειρία στον κλάδο, αρετές που οι νέοι εργαζόμενοι δεν θα έχουν την ώρα της ένταξής τους.

Άλλωστε, το 49% των millennials θέλει να συνεργαστεί με έμπειρους ασφαλιστικούς επαγγελματίες και μόνο το 9% δηλώνει ότι θέλει να συνεργαστεί με κάποιον που βρίσκεται κοντά στην ηλικία του.

Έτσι, ενώ ο ασφαλιστικός κλάδος χρειάζεται να προσελκύσει τους millennials σε επαγγελματικές ευκαιρίες, δεν θα πρέπει να αποκλείει το υπάρχον εργατικό δυναμικό.

Η άνοδος των insurtech

Με επίκεντρο την τεχνολογία και την καινοτομία, οι millennials ως εργαζόμενοι στον ασφαλιστικό κλάδο αναθεωρούν τα πάντα σχετικά με το πώς αγοράζονται και πωλούνται ασφάλειες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σημερινών καταναλωτών, μέρος των οποίων είναι και η δική τους γενιά.

Μέσα σε αυτήν την καινοτομία, βρίσκουμε τις insurtech – ασφαλιστική τεχνολογία – η οποία αναφέρεται στη χρήση τεχνολογιών όπως τα δεδομένα και η τεχνητή νοημοσύνη για να βοηθήσουν την ασφάλιση να καλύψει τις ανάγκες του σημερινού ψηφιακού κόσμου.

Αυτό αφορά σε κάτι περισσότερο από τη δημιουργία ενός ιστότοπου ή μιας παρουσίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά αξιοποιεί πραγματικά την τεχνολογία για την εξάλειψη περιττών, μη αυτόματων ή ξεπερασμένων διαδικασιών.

Μόνο το 2020, η παγκόσμια insurtech σκηνή έλαβε χρηματοδότηση 7,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ο ασφαλιστικός κλάδος αλλάζει και η όρεξη για αυτή την αλλαγή είναι τεράστια.

Οι τεχνολογίες που προκύπτουν από αυτό το κύμα καινοτομίας είναι μια απάντηση στις προτιμήσεις των millennial καταναλωτών, καθώς και στη συνεισφορά τους στη βιομηχανία ως επαγγελματίες. Επανεξετάζοντας τις επιχειρηματικές διαδικασίες για την αύξηση της αποτελεσματικότητας, αυτές οι αλλαγές σηματοδοτούν μια συναρπαστική στιγμή για τον ασφαλιστικό κλάδο.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *