Skip to content
1200x675_cmsv2_4a0af5ce-3aa1-5528-8bfa-2f8c9a828369-8386988

Πώς το TikTok μπορεί να βοηθήσει τους ασφαλιστές

Γράφει η Κατερίνα Πετρίδη

Μέχρι πρόσφατα το TikTok θεωρούνταν το βασίλειο των εφήβων και οι επιχειρήσεις δεν το αξιολογούσαν ως σημαντικό μέσο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών προς το ενήλικο κοινό. Οι αριθμοί όμως έρχονται πλέον να δείξουν ότι τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Οι χρήστες του TikTok έφτασαν το 1,6 δισ. το 2024 και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 δισ. το 2025. Από αυτούς το 22,4% είναι ηλικίας 20-29 ετών, το 21,7% 30-39 ετών, το 20,3% 40-49 ετών και το 11% είναι άνω των 50 ετών. Με λίγα λόγια οι ενήλικοι χρήστες του TikTok έχουν πενταπλασιαστεί τα τελευταία δύο χρόνια και περνούν κατά μέσο όρο 96 λεπτά την ημέρα μέσα στην εφαρμογή.

Οπότε γίνεται αντιληπτό ότι το TikTok αποτελεί πλέον ένα πολύ ελκυστικό μέσο προώθησης για κάθε είδους προϊόν και υπηρεσία και φυσικά για την ιδιωτική ασφάλιση. Και μπορεί οι ασφαλιστικές εταιρείες παγκοσμίως να κρατούν ακόμη μία επιφυλακτική στάση αναμονής απέναντι στη δημοφιλή πλατφόρμα, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τους ασφαλιστικούς πράκτορες, οι οποίοι μετά την αξιοποίηση του LinkedIn, του YouTube και του Facebook, προχωρούν και στην κατάκτηση του TikTok. Δημιουργούν βίντεο όπου παρουσιάζουν ασφαλιστικά προϊόντα ή δίνουν έξυπνες συμβουλές σε όσους ενδιαφέρονται να ασφαλιστούν. Δεδομένου του τεράστιου αριθμού χρηστών όλων των ηλικιών το TikTok μπορεί να αποτελέσει μία εξαιρετική πηγή υποψήφιων πελατών, αλλά και ένα μέσο εκπαίδευσης των νέων χρηστών και χτησίματος ασφαλιστικής συνείδησης.

Τα βίντεο που ανεβαίνουν στο TikTok είναι μικρής διάρκειας και συνήθως διαρκούν 15-60 δευτερόλεπτα. Έτσι αυξάνονται σημαντικά οι πιθανότητες ο χρήστης να τα παρακολουθήσει ολόκληρα, κάτι που σπανίως ισχύει για παράδειγμα με τα σαφώς μεγαλύτερα βίντεο που ανεβαίνουν στο YouTube. Μία άλλη καθοριστική παράμετρος είναι ότι οι χρήστες του TikTok συνηθίζουν να σχολιάζουν τα βίντεο που παρακολουθούν και να μοιράζουν πιο απλόχερα “Like” σε σύγκριση με τους χρήστες άλλων εφαρμογών. Ο αλγόριθμος της πλατφόρμας μάλιστα είναι έτσι σχεδιασμένος ώστε να συμβάλλει στη γρήγορη ανάδειξη ενός βίντεο σε viral, οπότε το μήνυμα που περνάει ο δημιουργός του βίντεο διαδίδεται γρηγορότερα και ευρύτερα.

Αν λοιπόν θέλετε να προσεγγίσετε το κοινό του TikTok, αυτό που πρέπει να κάνετε είναι να δημιουργήσετε ένα σύντομο βίντεο που θα τραβήξει την προσοχή, που μπορεί να είναι αστείο ή απλά χρήσιμο, κυρίως όμως ένα βίντεο που θα είναι πρωτότυπο και θα αναδεικνύει το προσωπικό σας στυλ. Με λίγα λόγια μία στεγνή και κοινότυπη παράθεση πληροφοριών για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχετε δεν θα έχει καμία τύχη στο TikTok. Πρέπει να γίνετε δημιουργικοί και ευρηματικοί, να τολμήσετε να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα και βέβαια να αφιερώσετε χρόνο, ώστε να έχετε ένα καλό αποτέλεσμα. Θα πρέπει να κάνετε πολλές δοκιμές, πολλές λήψεις, για να έχετε την ποιότητα που θα σας φέρει τα πολυπόθητα views. 

Μία πολύ καλή ιδέα είναι να δημιουργήσετε σύντομα βίντεο με εκπαιδευτικό περιεχόμενο, όπου θα παρουσιάζετε διάφορες ασφαλιστικές καλύψεις, τα οφέλη τους, τα σημεία που χρειάζονται προσοχή, θα εξηγείτε κάποιους δυσνόητους όρους με απλά λόγια κ.λπ. Μπορείτε μάλιστα να παρακινείτε όσους σας παρακολουθούν να σας θέτουν ερωτήματα ή να σας ζητούν να παρουσιάσετε ένα προϊόν ή ένα είδος κάλυψης που τους ενδιαφέρει. Η αλληλεπίδραση πάντα ενισχύει τη σχέση που δημιουργείτε με το κοινό σας. Μια άλλη ιδέα, που ταιριάζει με το στυλ του TikTok είναι να παρουσιάζετε βίντεο από τα παρασκήνια της λειτουργίας του γραφείου σας, σκηνές από την επαγγελματική καθημερινότητά σας, μίνι συνεντεύξεις με τους συνεργάτες σας, κοινώς υλικό που θα κάνει το κοινό σας να νιώσει πιο οικεία με τον χώρο της ιδιωτικής ασφάλισης. Εδώ μπορείτε άνετα να βάλετε και μερικές πινελιές χιούμορ, που θα σας χαρίσουν περισσότερα views. Τέλος, αν το επιτρέπει το budget σας, μπορείτε να αποταθείτε σε έναν ή μία influencer για να προωθήσουν εκείνοι στο κοινό τους τις υπηρεσίες και τα προϊόντα σας.

Σίγουρα η αρχή θα είναι δύσκολη και η επιτυχία δεν θα έρθει αμέσως. Αρχικά θα πρέπει να μελετήσετε όσο πιο διεξοδικά γίνεται το υλικό που ανεβαίνει στην πλατφόρμα, ώστε να κατανοήσετε ποιες είναι οι κυρίαρχες τάσεις, ποια είναι τα χαρακτηριστικά των βίντεο που γίνονται viral και κυρίως ποια βίντεο τραβούν την προσοχή του κοινού που σας ενδιαφέρει να προσεγγίσετε. Θα διαπιστώσετε πως πλέον δεν διακρίνονται μόνο τα βίντεο με αστείο περιεχόμενο, αλλά και εκείνα που δίνουν χρήσιμες πληροφορίες, είτε πρόκειται για συνταγές μαγειρικής, για πωλήσεις αυτοκινήτων, για έξυπνες λύσεις σε πρακτικά προβλήματα της καθημερινότητας ή για ό,τι βάλει ο νους σας. Γιατί λοιπόν να μην τους δώσετε λύσεις για να προστατέψουν την υγεία, το σπίτι, το αυτοκίνητό τους ή να επενδύσουν τα χρήματά τους; Εσείς απλά πρέπει να οπλιστείτε με θάρρος, επινοητικότητα, υπομονή και πολλή σκληρή δουλειά. Διδαχθείτε από τα λάθη σας και μην τα παρατήσετε στην πρώτη αποτυχία. Και να θυμάστε: ο χρυσός κανόνας για την επιτυχία όχι μόνο στο TikTok, αλλά και σε όλα τα social media είναι πως οποιοδήποτε υλικό δημιουργείτε πρέπει να είναι πρωτότυπο και να αντανακλά τη δική σας προσωπικότητα, να φέρει τη δική σας ξεχωριστή και μοναδική υπογραφή.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *