Skip to content

Σε στυλ Apple και Google τα νέα γραφεία της ΑΧΑ Ασφαλιστική

Η ΑΧΑ Ασφαλιστική γκρεμίζει τους τοίχους και καταργεί τα διαχωριστικά

Η πρώτη ασφαλιστική που υιοθετεί την τελευταία τάση στο χώρο εργασίας: το open space και το free sitting

Γράφει: Χριστίνα Μωράκη

Μια από τις αγαπημένες ατάκες του Steve Jobs, η οποία συνοψίζει και τη φιλοσοφία του είναι η εξής: «Χρειάζεται σκληρή δουλειά για να καταφέρεις να απλοποιήσεις τη σκέψη σου και να δεις τα πράγματα “καθαρά”. Για να φτάσεις στην απλότητα πρέπει πρώτα να λύσεις την πολυπλοκότητα».

Αυτή ακριβώς η δήλωση ήρθε στο μυαλό μας όταν είδαμε τα νέα γραφεία της AXA. Εντυπωσιακό open space περιβάλλον, στη λογική startup εταιρείας, το οποίο όμως, και αυτό είναι το σημαντικό, έχει τις κατάλληλες “δικλείδες προστασίας” για να διασφαλίσει την υψηλή παραγωγικότητα των εργαζομένων και του συνολικού συστήματος.

Το νέο πρόσωπο της ΑΧΑ Ασφαλιστική παρουσιάστηκε την Τρίτη το πρωί σε μια σπέσιαλ ξενάγηση σε συνεργάτες, δημοσιογράφους και φίλους. Οι ριζικά αλλαγμένοι χώροι εργασίας (ανακατασκευάστηκαν μέσα σε μόλις τρεις μήνες, με την εταιρεία εν λειτουργία) συμβαδίζουν με την τελευταία λέξη στην παγκόσμια αγορά εργασίας.

Το λεγόμενο “agility” που σε ελεύθερη μετάφραση σημαίνει ευελιξία, ευκινησία, ταχύτητα, καινοτομία. Όλα όσα χρειάζεται κανείς για να πατήσει γερά, στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα.

Οι νέοι χώροι δε θυμίζουν καθόλου ασφαλιστική εταιρεία. Αν και σε επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών η ΑΧΑ μας είχε συνηθίσει στην καινοτομία, τώρα αποκτά και ανάλογη εμφάνιση – ενός σύγχρονου, μοντέρνου οργανισμού, στα πρότυπα και τη φιλοσοφία των μεγαλύτερων εταιρειών του πλανήτη, όπως η Google, το Facebook και η Apple. Στο επταώροφο κτήριο της Μιχαλακοπούλου οι παραδοσιακοί τοίχοι έπεσαν, τα γραφεία καταργήθηκαν και όλοι οι εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως τίτλου, προϋπηρεσίας, ευθυνών έχουν ισότιμη πρόσβαση στο χώρο και την ελευθερία να καθίσουν όπου θέλουν – σε διαφορετικό σημείο κάθε μέρα, αφού το μόνο που χρειάζεται να έχουν μαζί τους είναι το λάπτοπ (πολλά τμήματα δε χρησιμοποιούν καθόλου χαρτί) που παραχώρησε σε όλους η εταιρεία.

«Στην ΑΧΑ πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι είναι ο βασικός πόρος με τον οποίο η ασφαλιστική αγορά θα πάει μπροστά», δήλωσε λίγο πριν την ξενάγηση ο CEO της εταιρείας, Ερρίκος Μοάτσος. «Οι άνθρωποι είναι το σημαντικότερο κεφάλαιο κάθε εταιρείας.  Τώρα το νέο περιβάλλον μας δίνει την ευκαιρία να δούμε τον χώρο που εργαζόμαστε με άλλο μάτι. Να ανοίξουν οι ορίζοντές μας, να συνεργαστούμε και να ανταλλάξουμε απόψεις με άτομα που γνωρίζουμε, αλλά ποτέ μέχρι τώρα δεν έτυχε να κάτσουμε δίπλα τους. Είναι σημαντικό ότι όλοι δέχτηκαν τη μεγάλη αλλαγή πολύ θετικά, γιατί αυξάνει τη δυνατότητα επαφής και συνεργασίας μεταξύ μας”.

Και όχι μόνο αυτό. Οι άνθρωποι της ΑΧΑ εδώ και αρκετό καιρό, μπορούν μια μέρα της εβδομάδας να εργάζονται από το σπίτι. Όχι όλοι μαζί, όχι συνέχεια τα ίδια πρόσωπα, αλλά σε κυκλική βάση, δηλώνοντας το όνομά τους στο σχετικό πρόγραμμα που καταρτίζεται στην αρχή κάθε μήνα. Σε καθημερινή βάση το 20% των εργαζομένων της ΑΧΑ Ασφαλιστικής κάθεται… σπίτι του και προσφέρει τις υπηρεσίες του από την άνεση των ιδιωτικών του χώρων με το λάπτοπ και το τηλέφωνο που του έχει δώσει η εταιρεία. 

Στόχος της μέσω όλων αυτών είναι να βοηθήσει τους ανθρώπους της να έχουν μια καλύτερη ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής και της προσωπικής τους ζωής, τώρα που η τεχνολογία προσφέρει τον τρόπο. Φυσικά η εταιρεία δεν άφησε τα πράγματα στη τύχη. Οι εργαζόμενοι ενημερώθηκαν, εκπαιδεύτηκαν και προετοιμάστηκαν  για τη μετάβαση εδώ και ένα περίπου χρόνο. Το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού με επικεφαλής την Άννα Μανιάτη, έστησε ολόκληρη εκστρατεία με συγκεκριμένο concept, σενάριο  και βίντεο – σκετσάκια, για να τους δώσει την ευκαιρία να κατανοήσουν και να επεξεργαστούν εγκαίρως αυτό που επρόκειτο να γίνει.

Το νέο σκηνικό προσφέρει στους ανθρώπους της ελευθερία κινήσεων, εναλλαγή εικόνων και παραστάσεων, άνεση στην επικοινωνία.  Ωστόσο, όπως είπαμε και πριν, περιλαμβάνει σε κάθε όροφο διάφορες «δικλείδες προστασίας»: άφθονα meeting rooms, χώρους για απομόνωση, τηλεφωνικούς θαλάμους, σημεία για τετ α τετ συζητήσεις. Έχουμε όλοι βρεθεί σε εταιρείες με open space γραφεία, και παρά τον αρχικό μας εντυπωσιασμό, βλέπουμε τα προφανή προβλήματα: αρκεί ένας εργαζόμενος που μιλάει δυνατά για να χαλάσει το όλο περιβάλλον. Πόσο μάλλον όταν είσαι μια πολυεθνική με εκατοντάδες ανθρώπους.

Πάντως η συγκεκριμένη μέθοδος έχει εφαρμοστεί και σε άλλες χώρες με επιτυχία. Αυτό που παρατηρείται, ανέφερε στο Underwriter o Wilm Langenbach, CFO International & New Markets, που παρευρέθηκε στην Αθήνα για τα εγκαίνια, είναι ότι οι εργαζόμενοι εκτιμούν περισσότερο αυτόν τον τρόπο εργασίας. Το διασκεδάζουν περισσότερο, είναι πιο αποδοτικοί, ενώ και μάνατζερ και υπάλληλοι υιοθέτησαν τη μέθοδο το ίδιο γρήγορα. Το όλο σύστημα φαίνεται να είναι μια «win-win situation» για τους ίδιους και για την εταιρεία.

Η αλήθεια είναι ότι το γκρέμισμα των τοίχων και η κατάργηση των διαχωριστικών γραμμών έδωσε όχι μόνο άλλο αέρα, φως και χρώμα στο εργασιακό περιβάλλον της ΑΧΑ, όχι μόνο τόνωσε τη διάθεση των εργαζομένων, αλλά τους βοήθησε να αισθανθούν περισσότερο μέλη της ίδιας μεγάλης ομάδας, της ίδιας οικογένειας. Οι ευθύνες μπορεί να μην άλλαξαν, οι ιεραρχίες να μην καταργήθηκαν, όμως, σίγουρα η κίνηση αυτή ενθάρρυνε όλους να γνωρίσουν περισσότερο ο ένας τον άλλον και διευκόλυνε τη συνεργασία τους.

Το open space είναι τάση που κερδίζει διεθνώς έδαφος, κατά βάση σε εξελιγμένες αγορές Ευρώπης και Αμερικής. Στην Ελλάδα πάντως και δη στην παραδοσιακή, συντηρητική αγορά της ιδιωτικής ασφάλισης, δεν υπάρχει άλλη εταιρεία που να την έχει ακολουθήσει.

Βεβαίως, όσοι ξέρουν και παρακολουθούν την ΑΧΑ Ασφαλιστική από κοντά δεν ένιωσαν έκπληξη. Η εταιρεία μας έχει συνηθίσει σε πρωτοποριακές κινήσεις. Όπως πέρυσι για παράδειγμα, που έκανε ένα Συνέδριο – θεατρική παράσταση σε έναν εναλλακτικό industrial χώρο στον Κεραμεικό, (Διαβάστε: Υποψηφιότητα για την καλύτερη εκδήλωση) εγκαινιάζοντας παράλληλα μια πλατφόρμα ζωντανής και χωρίς λογοκρισία, αξιολόγησης από τους πελάτες της. (Διαβάστε: Η ΑΧΑ αλλάζει για πάντα την ασφαλιστική αγορά) Πριν δύο χρόνια, η πρωτότυπη καμπάνια της με τίτλο “AseTisVlakeies” βραβεύτηκε ως η καλύτερη στα social media και τάραξε τα νερά του… ασφαλιστικού μάρκετινγκ. (Διαβάστε: Χρυσό και Πλατινένιο το Marketing της AXA Ελλάδος)

Οι νέοι εργασιακοί χώροι της ΑΧΑ Ασφαλιστικής σηματοδοτούν τις αξίες και την προοπτική της εταιρείας για το μέλλον: ευελιξία, καινοτομία και διαφορετική σκέψη. Στη φωτογραφία η Λένα Πλαϊτη, Διευθύντρια Επικοινωνίας,  μαζί με τον Χαράλαμπο Αναστασιάδη, Διευθυντή Προϊόντων & Επικοινωνίας.

Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι ψυχή αυτού του έργου και της μετάβασης στη νέα εποχή, υπήρξε η Διευθύντρια Ανθρώπινου Δυναμικού της AXA Ελλάδος, Άννα Μανιάτη, η οποία λόγω ασθένειας δεν παρευρέθη στα εγκαίνια. Ο Ερρίκος Μοάτσος ανέλαβε να σημειώσει την απουσία της και να της δώσει τα εύσημα δημοσίως, γιατί ηγήθηκε με απόλυτη επιτυχία ενός πολύ σύνθετου έργου, το οποίο υλοποιήθηκε με άρτιο τρόπο μέσα σε μόλις 3 μήνες και χάρη στην αφοσίωση όλων όσων εργάστηκαν κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού για να ολοκληρωθεί η ανακαίνιση.

Όποιος θέλει να μιλήσει στο τηλέφωνο χρησιμοποιεί ειδικούς ηχο-θαλάμους όπως αυτός πάνω δεξιά στην εικόνα. Τα προσωπικά αντικείμενα φυλάσσονται σε ντουλαπάκια με κλειδί, για να μπορεί ο κόσμος να κυκλοφορεί ελεύθερα.

Κατά τη διάρκεια της μέρας, οι εργαζόμενοι μπορούν να αλλάξουν θέση εργασίας.  Αν κάποιος επιθυμεί απόλυτη απομόνωση και ησυχία μπορεί να αποσυρθεί σε ειδικά διαμορφωμένους θαλάμους με ηχομόνωση για να συγκεντρωθεί με ευκολία σε αυτό που κάνει.

Αν δύο εργαζόμενοι έχουν σημαντική συζήτηση, αποσύρονται σε πριβέ καμπίνες δύο ατόμων για να κουβεντιάσουν απερίσπαστοι. Όποιοι θέλουν να κουβεντιάσουν ομαδικά, μετακινούνται σε ένα από τα meeting rooms – αφού προηγουμένως έχουν φροντίσει να κάνουν κράτηση απλά πατώντας την ημέρα και ώρα που επιθυμούν στο iPad που βρίσκεται τοποθετημένο για αυτό το σκοπό έξω από την αίθουσα.

Ο σκοπός είναι οι εργαζόμενοι παρέα με το λάπτοπ ή και χωρίς αυτό, να μπορούν να μετακινούνται όσο συχνά θέλουν – να πάνε ας πούμε στην βιβλιοθήκη της εταιρείας και να συμβουλευτούν ένα βιβλίο, να πάνε για ένα σνακ στο εστιατόριο ή για να καπνίσουν το τσιγάρο τους στο αίθριο.

Παλαιότερα η εταιρεία είχε την παραδοσιακή καντίνα στην οποία οι εργαζόμενοι προμηθεύονταν διάφορα σνακ. Κατά τη διάρκεια ερευνών που διεξήγαγε η διεύθυνση για να μάθει πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι για το χώρο εργασίας τους, όλο και περισσότεροι ζητούσαν να φτιαχτεί ένα κανονικό εστιατόριο – το οποίο εδώ και δύο χρόνια περίπου είναι πραγματικότητα. Τα πρωινά, οι εργαζόμενοι δηλώνουν ποιο από τα τρία πιάτα ημέρας επιθυμούν – αν επιθυμούν – να παραγγείλουν για το μεσημεριανό τους. Ένα από αυτά είναι πάντα vegetarian!

Παναγιώτης Χρυσικός, Γενικός Γραμματέας Συλλόγου Εργαζομένων ΑΧΑ Ασφαλιστικής

Συγχαρητήρια από τον Σύλλογο Εργαζομένων

«Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις. Θα μου επιτρέψετε να το αλλάξουμε αυτό και να πούμε, χίλιες εικόνες είναι μία λέξη: συγχαρητήρια σε όλους όσους εργάστηκαν για να βάλουν στην AXA έναν καινούριο μανδύα, τον μανδύα που αρμόζει στην καινούρια εποχή στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, στην εποχή που επικεντρώνεται στην εξυπηρέτηση του πελάτη. Είμαστε πολύ κοντά σε αυτό και θα παλέψουμε όλοι μαζί για να το κάνουμε πράξη», είπε ο Γενικός Γραμματέας του Συλλόγου Εργαζομένων ΑΧΑ Ελλάδος, Παναγιώτης Χρυσικός, δίνοντας συγχαρητήρια σε όλους τους εργαζομένους που χειρίστηκαν με υποδειγματικό τρόπο όλη αυτή τη μετάβαση.

Η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μονάδα της ΑΧΑ International 

Ο κ. Wilm Langenbach – CFO International & New Markets and Strategic Development Officer EMEA

«Είμαι πολύ χαρούμενος που είμαι εδώ μαζί σας. Η AXA Ελλάδος είναι σημαντικός οργανισμός για μας και σήμερα κάνει ένα μεγάλο βήμα στον μετασχηματισμό της προς μια από τις πιο σύγχρονες εταιρείες στην Ευρώπη. Αυτή την περίοδο πάμε δυνατά στην Ελλάδα με 5% ανάπτυξη σε τζίρο και καθαρό εισόδημα. Είμαι σίγουρος ότι με το νέο τρόπο εργασίας θα συνεχίσουμε στην πρώτη γραμμή και θα επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί από τις δύο πλευρές», είπε την μέρα των εγκαινίων ο Wilm Langenbach – CFO International & New Markets and Strategic Development Officer EMEA.

«H AXA Ιnternational (σ.σ. το κομμάτι της ΑΧΑ στο οποίο ανήκει η ΑΧΑ Ελλάδος) έχει έσοδα περί τα 7 δις ευρώ, ενώ σε επίπεδο Ομίλου η παγκόσμια παραγωγή φτάνει τα 100 δις ευρώ. Η AXA Ελλάδος είναι από τις μικρότερες εταιρείες του γκρουπ, αλλά το 2017 αποδείχθηκε – και πιστεύω ότι το ίδιο θα συμβεί και το 2018 – ότι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη. Στην πάροδο των ετών έχει αποδείξει ότι είναι κερδοφόρα, ειδικά δε κατά τη διάρκεια της κρίσης. Το 2018 δεν είναι εύκολη χρονιά εξ αιτίας των μεγάλων πυρκαγιών, οι οποίες είχαν αντίκτυπο τόσο στους πελάτες όσο και στην εταιρεία. Τα πήγε πολύ καλά και ήταν κοντά στους πελάτες της. Ο μετασχηματισμός της εταιρείας κινείται πιο γρήγορα σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά και είμαστε σίγουροι ότι με τους ανοικτούς χώρους εργασίας, θα ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η εν λόγω ανάπτυξη».

Διαβάστε:

ΑΧΑ Ασφαλιστική – 11 χρόνια επιτυχημένη πορεία

ΑΧΑ 2017: Πρωτοπορεί σιωπηλά – Αναπτύσσεται μεθοδικά

ΑΧΑ : 1 εκ ευρώ για ιατρική έρευνα στην Ελλάδα

1 Comment


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *