Σε "big brother" θα μετατραπούν στο μέλλον οι ασφαλιστικές

12 Ιουλίου 2018

  • Ασφάλιστρο ανάλογο του τρόπου ζωής προτείνει νέα ασφαλιστική
  • Οι εταιρείες στο μέλλον θα παρακολουθούν τι τρώει και πώς ζει ο ασφαλισμένος και θα τιμολογούν ανάλογα
  • Απόκτηση ή ακύρωση ασφαλιστικού συμβολαίου μέσω κινητού τηλεφώνου

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός

Αναταράξεις στα λιμνάζοντα νερά της ασφαλιστικής αγοράς παγκοσμίως προκαλεί ένα νέο εγχείρημα, που προτείνει  ασφαλιστικές καλύψεις και εξειδικευμένες παροχές βασισμένες στα προσωπικά δεδομένα των πελατών! Η νέα πρόταση είναι αποτέλεσματης κοινοπραξίας μεταξύ του ασφαλιστικού κολοσσού Munich Re, της ONE και της Axon Vibe, με το όνομα "ONE Coach"

Τα στοχευμένα ασφαλιστικά πακέτα που θα παρέχει η ONE Coach, θα στηρίζονται στην αξιολόγηση του κινδύνου και των επιλογών που λαμβάνουν οι καταναλωτές! Το τελικό "σκορ επικινδυνότητας" είναι αυτό που θα διαμορφώνει το ασφάλιστρο.  Πρακτικά, αυτό σημαίνει πρόσβαση στα δεδομένα (συνήθειες) του πελάτη και εξατομικευμένες χρεώσεις, ανάλογες με τον τρόπο ζωής του!

Τεχνολογία κρυπτογράφησης

Στόχος της κοινής επιχείρησης που αναπτύχθηκε υπό την «ομπρέλα» της Munich Re και της ONE είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας κρυπτογράφησης. Δηλαδή η κωδικοποίηση της ψηφιακής πληροφορίας ώστε να διαβάζεται μόνο απο όσους έχουν πάρει την άδεια να λαμβάνουν προσωπικά δεδομένα όπως  ο χρόνος εργασίας, η διάρκεια ύπνου, οι μετακινήσεις, τα σημεία ενδιαφέροντος του χρήστη - όλα με στόχο να επωφεληθεί ο "μη ριψοκίνδυνος" ασφαλισμένος από σειρά bonus πόντων στο τέλος του έτους.

Σε επόμενο βήμα της, η ONE θα παρέχει βραχυπρόθεσμες ασφαλιστικές καλύψεις σύμφωνα με τον τρόπο ζωής των πελατών της, συνυπολογίζοντας μια σειρά από παράγοντες που επηρεάζουν την καθημερινότητα τους.

Στην κοινοπραξία συμμετέχει και ο ελβετικός εμπειρογνώμονας Axon Vibe, που ειδικεύεται στον εντοπισμό της γεωγραφικής θέσης και αποτελεί εγχείρημα που αναπτύχθηκε από την Google Maps και τον ιδρυτή της, Stefan Muff.

«Μέχρι στιγμής, οι τιμές ασφάλισης που προσφέρονται στους πελάτες θα διαμορφώνονται σύμφωνα με τα αποτελέσματα που θα υποδεικνύουν οι στατιστικοί υπολογισμοί σχετικά με την αξιολόγηση ατομικού κινδύνου», όπως τονίζει ο Alexander Huber, συνιδρυτής της ONE, υπογραμμίζοντας ωστόσο πως «έχουμε ακόμη αρκετό δρόμο μέχρι να μπορούμε να αξιολογήσουμε τις συνθήκες διαβίωσης των πελατών».

GPS και κινητό ως «συνεργάτης»

Η ONE Coach θα χρησιμοποιήσει τους αισθητήρες κίνησης που παρέχει η υπηρεσία GPS μέσω κινητού τηλεφώνου, συλλέγοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο, προκειμένου να αξιολογεί τον τρόπο ζωής και τις επιλογές των πελατών της, διαμορφώνοντας και το ανάλογο «σκορ».

Χαμηλή βαθμολογία στην αξιολόγηση κινδύνου σημαίνει και αυτόματα επιπλέον πόντους στο bonus πρόγραμμα και μειώσεις κόστους στο ασφαλιστικό πρόγραμμα.

Μεσοπρόθεσμα, η ONE σχεδιάζει να προσφέρει βραχυπρόθεσμες ασφάλειες «σε πραγματικό χρόνο» με βάση τον ατομικό τρόπο ζωής των πελατών.

Με τη χρήση εργαλείων όπως η γεωσκόπηση, γνωστά και ως «UBI» (ασφάλιση βάσει της χρήσης), οι πελάτες θα απολαμβάνουν ευκαιρίες προληπτικής συμβουλευτικής στον τομέα του κινδύνου, αντί να αποζημιώνονται μόνο μετά από δυσάρεστα γεγονότα.

Η ΟΝΕ δημιουργήθηκε τον Νοέμβριο του 2016, διαθέτοντας γραφεία στο Λιχτενστάιν και το Βερολίνο. Η start-up επιχείρηση παρέχει ευέλικτες λύσεις στους πελάτες της, οι οποίες μπορούν να ακυρωθούν σε μηνιαία βάση (σύμφωνα με το συμβόλαιο) ή να τροποποιηθούν ανά πάσα στιγμή μέσω των ψηφιακών εφαρμογών που παρέχονται από το διαδίκτυο και το κινητό τηλέφωνο (για παράδειγμα το ύψος της ασφάλισης).

Αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας, οι πελάτες της μπορούν να έχουν ασφαλιστήρια συμβόλαια ή ακυρώσεις, μέσω των smartphones τους, σε λίγα μόλις λεπτά. Στην παρούσα φάση, όπως επισημαίνει η εταιρεία, οι επιλογές αφορούν ασφάλιστρα κατοικίας και αστικής ευθύνης.

Οι αιτήσεις για αποζημίωση ή για ακύρωση συμβολαίου, που γίνονται μέσω του δικτύου και των εφαρμογών που παρέχει η ONE, αξιολογούνται εντός δύο ωρών το αργότερο, με τον πελάτη να λαμβάνει άμεσα τα χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό. Μάλιστα, του δίνεται η δυνατότητα αν θέλει, να επιλέξει η επιστροφή χρημάτων να κατευθυνθεί σε δωρεά, όπως για παράδειγμα σε κάποιο κοινωφελές ίδρυμα!

Προστασία δεδομένων

Μέσω των εφαρμογών της ONE Coach (web – app) υπάρχει ένα παράθυρο επισκόπησης, όπου παρέχεται ανώνυμα το αποτέλεσμα της αξιολόγησης που αποκτούν οι πελάτες σύμφωνα με τις συνήθειες τους, π.χ. διατροφικές συνήθειες, περιοχές και τρόπος διακοπών, επικίνδυνες πρακτικές, συχνότητα σωματικής αδράνειας, κ.α..

Στο αμέσως επόμενο διάστημα, στόχος της ONE είναι να προσφέρει και ασφαλιστικά πακέτα για επαγγελματικά ή ταξίδια αναψυχής. Λαμβάνοντας υπόψη τη διάρκεια του ταξιδιού, μια πλήρως αυτοματοποιημένη προσφορά θα φτάνει στα χέρια του πελάτη μέσω μιας ειδοποίησης push (στο κινητό ή τον υπολογιστή).

Τα δεδομένα που συλλέγονται από τους χρήστες πρέπει να είναι ιδιοκτησία των ανθρώπων που τα παρέχουν, τόνισε σε ανακοίνωσή της η ONE, υπογραμμίζοντας πως η συνεργασία με την Munich Re και την Axon Vibe της επιτρέπει να ανακαλύψει έναν νέο τρόπο ασφάλισης και ταυτόχρονα να εισέλθει σε μια πρότυπη διαδικασία προστασίας προσωπικών δεδομένων. Η Munich Re παρέχει τα μεταδεδομένα σχετικά με την ανάπτυξη κινδύνου και η Axon Vibe ενεργεί ως ανεξάρτητος διαμεσολαβητής δεδομένων που στέλνει μόνο προ-εξουσιοδοτημένες πληροφορίες σχετικά με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, προκειμένου να αξιολογηθούν σε πραγματικό χρόνο.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

2 απαντήσεις στο Σε "big brother" θα μετατραπούν στο μέλλον οι ασφαλιστικές

  1. Ο/Η Και στο βάθος ταξικός ρατσισμός... λέει:

    Big brother με τα όλα του. Μόνο η αγορά (καταναλωτές) είναι αυτό που καταλαβαίνουν οι μεγάλες εταιρείες και αυτή πρέπει να πετάξει εκτός τέτοιες ύπουλες προσεγγίσεις καταγραφής των πάντων στην ζωή μας. Κανείς καταναλωτής δεν πρέπει να δώσει το ελεύθερο στην πρόσβαση των προσωπικών του δεδομένων, με αντίτιμο μια χαμηλότερη τιμή, αν θέλει να έχει και αύριο – που ίσως δεν θα μπορεί να τρέχει – ένα ασφαλιστήριο. Πόσο μάλλον όταν πάμπολες φορές προσωπικά δεδομένα έχουν «χαθεί»-δοθεί για διαφημιστικούς – και όχι μόνο – λόγους. Αλλιώς και ασφαλιστικά να το δει μόνο κανείς, οι ασφαλιστικές στο τέλος θα ασφαλίζουν ΜΟΝΟ τους απόλυτα υγιείς και τους πλούσιους, αφού για τους υπόλοιπους η ασφάλιση θα γίνει είδος πολυτελείας λόγω της τιμής της. Πόσο μάλλον αν σκεφτεί κανείς, ότι ο χρόνος που έχει για να επενδύσει στην καλή του υγεία με τρέξιμο κάποιος άνθρωπος, είναι αντιστρόφως ανάλογος του εισοδήματός του. Ο φτωχός που τρέχει σε δύο δουλειές και έχει και οικογένεια, θα θέλει μια περιουσία για να ασφαλιστεί, ενώ ο πιο πλούσιος θα ασφαλίζεται με πολύ λιγότερα, αφού και το τρίαθλό του θα προλαβαίνει να κάνει και λιγότερα θα πληρώνει. Το λες και ρατσισμό, πέρα από κάποιο σημείο, που αποσκοπεί στην αύξηση των κερδών των ασφαλιστικών και μόνο. Και αν ανοίξουν οι πύλες της κολάσεως με τον Big Brother, δεν ξέρεις ποτέ που θα σταματήσει αυτό…

    • Ο/Η Μπααα... λέει:

      Δυστυχώς στην Ελλάδα ο καθένας σκέπτεται με βάση την τσέπη του και το πρόσκαιρο συμφέρον του και ίσως βρει ανταπόκριση…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CLOSE
CLOSE
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Ευρώπη Ασφαλιστική: βγαίνει στην αντεπίθεση με νέα στρατηγική

Η Ευρώπη Ασφαλιστική κάνει restart- επανατοποθέτηση στην αγορά με μια μεγάλη διαφημιστική καμπάνια, η οποία θα «τρέξει» σε τηλεόραση και...

Close