Skip to content
maxresdefault

Στάνταρ εξοπλισμός το αυτόματο φρενάρισμα

Αυτό αποφάσισαν και ανακοίνωσαν δημόσια την περασμένη Παρασκευή 10 μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της Αμερικής.

Οι Volkswagen (+Audi), BMW, Ford, General Motors, Mazda, Mercedes Benz, Toyota, Volvo, και Tesla σε κοινή συνέντευξη Τύπου δήλωσαν ότι τα αμέσως επόμενα χρόνια θα συνεργαστούν με το αμερικανικό κράτος και την ασφαλιστική βιομηχανία προκειμένου να εγκαταστήσουν τεχνολογία αυτόματου φρεναρίσματος σε όλα τα νέα οχήματα στις ΗΠΑ.

Στόχος είναι, ο εξοπλισμός για «αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση κινδύνου» όπως χαρακτηριστικά λέγεται, να γίνει κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού των οχημάτων, όπως για παράδειγμα είναι σήμερα οι αερόσακοι.

Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής και για αυτοκινητοβιομηχανία και για την ασφάλεια στους δρόμους.

Όπως επίσης και για την ασφαλιστική αγορά. Γιατί στόχος του εξοπλισμού αυτού είναι να εξαλειφθούν τα τρακαρίσματα εντελώς – αυτό τουλάχιστον δήλωσε ο αμερικανός Γραμματέας του Υπουργείου Μεταφορών μόλις την περασμένη Παρασκευή.

Εκτός από τα μεγάλα ονόματα που υπέγραψαν πρώτα την συμφωνία, σύντομα αναμένεται να ακολουθήσουν και υπόλοιποι κατασκευαστές αυτοκινήτων.

Θα χρειαστούν βεβαίως κάποια χρόνια για να επανασχεδιαστούν με επιτυχία τα ηλεκτρικά συστήματα και τα συστήματα ακινητοποίησης των οχημάτων προκειμένου να εγκατασταθεί το αυτόματο φρενάρισμα.

Να θυμήσουμε κάποιους άλλους μεγάλους σταθμούς στην αυτοκινητοβιομηχανία και ασφάλεια της ασφάλτου. Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 η Chrysler άρχισε να εγκαθιστά αερόσακκους σε όλα της τα αυτοκίνητα. Στην δεκατίες του 2000 οι GM, Ford κ.α. συμφώνησαν ο στάνταρ εξοπλισμός να περιλαμβάνει anti-rollover μηχανισμό σε όλα τα SUV. O έλεγχος σταθερότητας είναι τώρα υποχρεωτικός σε όλα τα ελαφρά οχήματα.

Το Ασφαλιστικό Ινστιτούτο Ασφάλειας στους Δρόμους είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός χρηματοδοτούμενος από την ασφαλιστική βιομηχανία στις ΗΠΑ και είναι αυτός που πίεσε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να γίνει υποχρεωτικός ο συγκεκριμένος εξοπλισμός.

Έχει άλλωστε την επιρροή να καταφέρει κάτι τέτοιο εφόσον κάθε χρόνο πραγματοποιεί πολύ δημοφιλή στο κοινό crash test, σε όλα τα νέα μοντέλα που κυκλοφορούν στην Αμερική και στη συνέχεια τα κατατάσσει σύμφωνα με το βαθμό ασφαλείας τους. Το Ινστιτούτο θέσπισε το αυτόματο φρενάρισμα ως προϋπόθεση για υψηλή βαθμολογία στα τεστ ασφαλείας!

Όσο για το πως θα επηρεάσει την ασφαλιστική βιομηχανία η συγκεκριμένη εξέλιξη, σχετικές μελέτες κατέδειξαν ότι μπορεί να μειώσει τα αιτήματα αποζημίωσης στις ΗΠΑ έως και 35%!

Η Toyota ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη του 2017 θα είναι σε θέση να προσφέρει προαιρετικά τον εξοπλισμό για όλα σχεδόν τα μοντέλα της, με κόστος που θα κυμαίνεται μεταξύ 300-500 δολαρίων.

Στην Ευρώπη μόνο ένα 20% των οχημάτων που πωλούνται έχει τέτοιο εξοπλισμό, κατά βάση τα πιο πολυτελή μοντέλα ωστόσο η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει κινηθεί ήδη προς την κατεύθυνση της θέσπισης της συγκεκριμένης τεχνολογίας ως κομμάτι του στάνταρ εξοπλισμού όλων των οχημάτων. Εκτιμάται ότι στην Ευρώπη η χρήση του συστήματος αυτού αν γίνει καθολικά μπορεί να μειώσει τα ατυχήματα έως και 25%.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *