Skip to content

Τα “καμπανάκια” για τα αποτελέσματα των ασφαλιστικών εταιρειών το 2018  

Του Νίκου Σακελλαρίου

Πεσμένα στην πλειονότητά τους σε σχέση με τα περσινά (2017) και τα προπέρσινα (2016) αναμένονται τα αποτελέσματα εννεαμήνου των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα εξαιτίας τριών παραγόντων σύμφωνα με απόψεις στελεχών πωλήσεων και οικονομικών διευθυντών από την αγορά. Ο βασικότερος λόγος είναι η επιδείνωση των αποδόσεων από τα ομόλογα και τις μετοχές που έχουν στα χαρτοφυλάκιά τους, ο δεύτερος είναι η σταθερή παραμονή των ασφαλίστρων αστικής ευθύνης αυτοκινήτου σε υποτιμημένα επίπεδα και ο τρίτος είναι η αύξηση των ζημιών στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου και των ιατρικών αποζημιώσεων που φαίνεται ότι μεγαλώνει το τελευταίο διάστημα. Οι φόβοι πλέον είναι ότι εάν οι παράμετροι αυτοί συνεχιστούν μέχρι το τέλος του χρόνου, ίσως το 2018 θα είναι χειρότερο απ’ ότι το 2017.

Πιέσεις από τα ομόλογα και τις μετοχές

Η επιδείνωση των επενδυτικών συνθηκών στις αγορές κεφαλαίου και ειδικά στην Ευρωζώνη έχει μετακυληθεί και στα ελληνικά ομόλογα που είναι η βασική θέση των περισσότερων ασφαλιστικών εταιρειών. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά έχει πάνω από 6 δισ. Ευρώ ελληνικά ομόλογα των οποίων οι αποδόσεις έχουν αυξηθεί δραματικά τους τελευταίους μήνες. Η άνοδος των αποδόσεών τους (πτώση τιμών) ουσιαστικά επιβαρύνει την κεφαλαιακή κατάσταση των εταιρειών που πλέον θα κληθούν να ‘επιστρατεύσουν’ μεγαλύτερα αποθέματα για να ανταποκριθούν στα Solvency II εάν συνεχιστεί η κατάσταση μέχρι τέλος του χρόνου. Το μεγαλύτερο πρόβλημα φαίνεται ότι έχουν οι εταιρείες με αυξημένες θέσεις σε ελληνικά ομόλογα και σε ελληνικές μετοχές, αλλά δεν ξεφεύγουν από τις επιδράσεις των αρνητικών αποδόσεων και τα ξένα ομόλογα (Ευρωζώνης και Αμερικανικά) καθώς και οι ξένες εταιρείες των οποίων, όμως, τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια διαχειρίζονται από το εξωτερικό.

«Ευχολόγια» οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα- Συνεχίζεται η υποτιμολόγηση λόγω ανταγωνισμού 

Παρά τις κατά καιρούς φημολογίες περί αύξησης των ασφαλίστρων, οι εταιρείες -για λόγους ανταγωνισμού- αποφεύγουν να κάνουν δραστικές κινήσεις στον εξορθολογισμό των ασφαλίστρων. Αντίθετα, οι πιέσεις από ΕΠΥ, πλατφόρμες, ανταγωνιστές, αλλά και μεγάλους διαμεσολαβητές απαγορεύουν κάθε πτωτική κίνηση παρά τις δημόσιες δηλώσεις περί μελλοντικών αυξήσεων 20%. Όπως έχει σήμερα η κατάσταση, ουδείς που θέλει να μείνει μέσα στην αγορά -ακόμη και εάν έχει κεφαλαιακά προβλήματα- δεν μπορεί να κάνει αύξηση ασφαλίστρων αυτοκινήτου.

Αυξήθηκαν οι ζημιές σε αυτοκίνητο και οι αποζημιώσεις στην υγεία

Η παρατεταμένη υποτιμολόγηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου γίνεται ιδιαίτερα πιεστική για τα αποτελέσματα εάν συνδυαστεί με τις αυξημένες ζημιές που καταγράφονται μέσα στο 11μηνο του 2018 τόσο στα περιφερειακά κέντρα όσο και σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Ιδιαίτερα στην Αθήνα, οι εκτιμήσεις για τον αριθμό ζημιών κάνουν αναφορά για αύξηση της τάξης του 20% περίπου που αποδίδεται στο γεγονός ότι αυξήθηκε η κυκλοφορία μέσα στο 2018 σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Ταυτόχρονα, υπάρχει και ανατιμητική τάση στα καινούργια ανταλλακτικά αυτοκινήτων καθώς η αγορά των μεταχειρισμένων ανταλλακτικών εμφανίζει μεγάλες ελλείψεις και αυξήσεις τιμών. Σε ό,τι αφορά τον κλάδο υγείας, οι αποζημιώσεις μέσα στο 2018 είναι αρκετά αυξημένες σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και αυτό έχει οδηγήσει τις ασφαλιστικές εταιρείες σε μεσοσταθμικές τιμολογιακές αυξήσεις της τάξης του 5-10% μέσα στο 2018 στα συμβόλαιά υγείας.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *