Skip to content

Τα κρυμμένα κόστη της αλλαγής ασφαλιστικής εταιρείας

Δεν είναι μυστικό ότι το κόστος ασφάλισης είναι πλέον αυξημένο σε όλα τα είδη των καλύψεων, το πρώτο τρίμηνο του 2022. Πιο συγκεκριμένα, καταγράφεται αύξηση 19,7% για την ασφάλιση στον κυβερνοχώρο, 9,7% για ασφάλιση αστικής ευθύνης, 10,3% αύξηση για τις μεταφορές και 8,7% αύξηση για την ασφάλιση αστικής ευθύνης διευθυντών και αξιωματικών. Οι ειδικοί προβλέπουν συνολικές αυξήσεις τιμών μεταξύ 5% και 10% το 2022.

Η αύξηση των τιμών αναγκάζει πολλές επιχειρήσεις να αναθεωρήσουν τη σχέση τους με την ασφαλιστική τους εταιρεία. Αναρωτιούνται αν υπάρχει κάτι καλύτερο “εκεί έξω”. Η αλλαγή του ασφαλιστικού τους φορέα, θα μείωνε άραγε το ασφάλιστρό τους; Εύλογα ερωτήματα που γίνονται εξαιρετικά επίκαιρα κατά τον χρόνο ανανέωσης ενός συμβολαίου. Ωστόσο ορισμένες επιχειρήσεις δεν καταφέρνουν να αντιληφθούν και να συνυπολογίσουν το κόστος που συνεπάγεται η απόφαση αλλαγής ασφαλιστικής εταιρείας.

8 σκέψεις πριν από την αλλαγή ασφαλιστικού φορέα

Η αλλαγή ασφαλιστικών φορέων, αντιπροσώπων ή μεσιτών μπορεί να φαίνεται σαν μια γρήγορη λύση ως απάντηση στις υψηλές τιμές ασφαλίστρων, αλλά μπορεί να καταλήξει να κοστίσει περισσότερο στην επιχείρηση μακροπρόθεσμα. Δείτε τους λόγους:

1. Χρειάζεται χρόνος για να κατανοήσουμε τις ιδιαιτερότητες μιας επιχείρησης. Οι σχέσεις χρειάζονται χρόνια για να αναπτυχθούν. Ένας νέος πάροχος δεν πρόκειται να “καταλάβει” αμέσως την επιχείρησή. Όταν οι ανάγκες της επιχείρησής αλλάζουν, δεν θέλει να εξηγήσει ξανά τις ιδιαιτερότητες που ένας μακροπρόθεσμος συνεργάτης θα καταλάβαινε ήδη. Ο υπάρχων φορέας, αν είναι καλός, θα είναι στο ίδιο μήκος κύματος με τον πελάτη του, προσπαθώντας για τους ίδιους στόχους.

2. Οι διαταραχές των επιχειρηματικών σχέσεων μπορούν να καθυστερήσουν τις εταιρείες. Οι συνεργασίες που έχουν αντέξει στο χρόνο λειτουργούν απρόσκοπτα επειδή έχει χτιστεί εμπιστοσύνη. Στο τέλος της ημέρας, οι δουλειές διεξάγονται μεταξύ ανθρώπων και η εξοικείωση μπορεί μόνο να βοηθήσει τη σχέση. Ένας διαφορετικός πάροχος μπορεί να μην έχει τη δυνατότητα να συμβαδίσει με την επιχείρηση, καθώς ορισμένοι επικεντρώνονται σε μικρότερους κινδύνους την ώρα που αυτή μεγαλώνει.

3. Υπάρχει διαφορά μεταξύ αναγνωρισμένων και μη αναγνωρισμένων παρόχων ασφάλισης. Οι αποδεκτές ασφαλιστικές εταιρείες υποστηρίζονται από το κράτος, εάν κάτι πάει στραβά, ενώ οφείλουν να συμμορφώνονται με τους νόμους και ελέγχονται.  Οι μη αναγνωρισμένες εταιρείες δεν είναι εγκεκριμένες από το κράτος και επομένως δεν προσφέρουν την ίδια προστασία.

4. Οι ασφαλιστικές αλλάζουν και αυτές πορεία. Οι ασφαλιστικές εταιρείες, ειδικά αυτές με συχνές αλλαγές ηγεσίας, μπορεί να έχουν ρευστή στρατηγική. Μια μέρα μπορεί να τους αρέσει ο τάδε τύπος της επιχείρησής, την επόμενη μέρα μπορεί να αποφασίσουν να ξεφύγουν εντελώς από αυτόν. Αυτές οι αλλαγές μερικές φορές γίνονται λόγω αυξημένου κόστους, μερικές άλλες λόγω αλλαγής στρατηγικής με βάση δεδομένα, και μερικές άλλες… απλώς στην προτίμηση που μπορεί να έχει μια νέα ηγεσία.

5. Δεν είναι όλες οι εταιρείες ειδικές σε κάθε τομέα. Μια ασφαλιστική εταιρεία που κατανοεί τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται η επιχείρηση είναι το κλειδί για μια επιτυχημένη σχέση. Ο κλάδος των εμπορικών μεταφορών είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα. Εξελίσσεται συνεχώς και υπάρχουν ιδιαιτερότητες που μόνο οι ειδικοί θα ξέρουν πώς να χειριστούν. Η επιλογή μιας εταιρείας με γνώση της συγκεκριμένης βιομηχανίας είναι το κλειδί για να λάβει τις καλύτερες τιμές, όρια κάλυψης και αφαίρεση σημαντικών εξαιρέσεων. Πράκτορες και μεσίτες που γνωρίζουν τον κλάδο έχουν σχέσεις με την αγορά στις οποίες άλλοι, που δεν είναι ειδικοί, δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση.

6. Το ιστορικό αποζημιώσεων μιας εταιρείας λέει πολλά για τον τρόπο λειτουργίας της. Τι πρέπει να εξετάσει κάποιος κατά την αλλαγή ασφαλιστικής: Πληρώνει η νέα τις αξιώσεις εγκαίρως και με συνέπεια; Οι αξιώσεις που πληρώνει ευθυγραμμίζονται με τη φιλοσοφία του underwriting που έχει; Διαχειρίζεται τις απαιτήσεις εσωτερικά; Όσο περισσότερες πληροφορίες λάβει σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η εταιρεία διαχειρίζεται τα αιτήματα αποζημίωσης, τόσο καλύτερα προετοιμασμένη θα είναι αν έχετε εσείς κάποια αξίωση.

7. Οι πρόσθετες υπηρεσίες μπορεί να είναι μεγάλη βοήθεια. Τα βοηθητικά οφέλη, όπως ο έλεγχος των ζημιών και η εκπαίδευση, δεν προσφέρονται από κάθε εταιρεία — συχνά επειδή δεν έχουν την εμπειρία να τα παρέχουν. Είναι όμως παροχές που μπορούν πραγματικά να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να λειτουργούν καλύτερα.

8. Ενδέχεται να υπάρχουν εξαιρέσεις στους όρους του νέου συμβολαίου. Ορισμένοι όροι, προϋποθέσεις και εξαιρέσεις μπαίνουν συχνά με ψιλά γράμματα στο συμβόλαιο μιας εταιρείας. Οι επιχειρήσεις μπορεί να το παραβλέψουν αυτό όταν εξετάζουν το ενδεχόμενο αλλαγής παρόχου!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *