Τις τάσεις αγοράς και πληροφόρησης περί ασφαλιστικών προϊόντων ανά γενιά σκιαγραφεί η πρόσφατα έρευνα της αμερικανικής ασφαλιστικής εταιρείας Chubb.
Στην έρευνα που διενήργησε η Dynata για λογαριασμό της Chubb σκοπός είναι να γίνουν κατανοητές οι διαφορές ανάμεσα στα μέλη κάθε γενιάς αναφορικά με την αναζήτηση πληροφοριών για την ασφάλιση, την κάλυψη που χρειάζονται ατομικά και για την οικογένειά τους και τι εκτιμούν και προσμένουν από τους ασφαλιστικούς συμβούλους.
Η έρευνα καλύπτει πέντε γενιές: Γενιά Ζ (γεννημένοι 1997-2012), Μιλένιαλς (1981-1996), Γενιά Χ (1965-1980), Baby Boomers (1946-1964) και η Σιωπηλή Γενιά (1928-1945). Διενεργήθηκε στις ΗΠΑ και στον Καναδά από την 1η έως τις 15 Ιουνίου 2022. Βασίζεται σε 1.151 συνεντεύξεις από άτομα με ετήσιο οικογενειακό εισόδημα 200.000 δολαρίων και πάνω.
Οι διαμεσολαβητές και οι ασφαλιστές χρησιμοποιούνται ευρέως από όλες τις γενιές
-Σημαντικές πλειοψηφίες εύπορων και υψηλής αξίας καταναλωτών και στις πέντε γενιές αυτή τη στιγμή συνεργάζονται με κάποιο ασφαλιστικό διαμεσολαβητή. Το μεγαλύτερο ποσοστό εντοπίζεται στους Μιλένιαλς (83%) και το χαμηλότερο στη Γενιά Χ (68%).
-Με μια εξαίρεση όλες οι γενιές υποστηρίζουν ότι ένας ανεξάρτητος ασφαλιστής είναι το κανάλι που προτιμούν για να αγοράσουν ασφαλιστική κάλυψη. Η εξαίρεση δεν είναι η ψηφιακή Γενιά Ζ, αλλά η Γενιά Χ.
-Μόλις πάνω από τους μισούς από τις Γενιές Ζ, Μιλένιαλς και Baby Boomers προτιμούν να συνεργάζονται με ανεξάρτητους διαμεσολαβητές (52%, 51% και 53% αντίστοιχα). Στην Γενιά Χ είναι λιγότεροι από το ένα τρίτο (31%). Οι περισσότεροι αυτής της γενιάς (38%) προτιμούν να αγοράσουν ασφάλιση απευθείας από μια εταιρεία.
Τι αναζητούν οι γενιές όταν συνεργάζονται με πράκτορες και μεσίτες
-Η Γενιά Ζ και οι Μιλένιαλς είναι οι γενιές που θέλουν περισσότερο από τον πράκτορα ή τον μεσίτη να τους παράσχει υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας και μη ασφαλιστικά προϊόντα. Παραδείγματα προσφορών προστιθέμενης αξίας περιλαμβάνουν συμβουλές σχετικά με τον προγραμματισμό έκτακτης ανάγκης, υπηρεσίες διαχείρισης ακινήτων για δευτερεύοντα σπίτια σε πολιτείες επιρρεπείς σε τυφώνες, αξιολογήσεις αποθήκευσης για έργα τέχνης και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα και υπηρεσίες διαχείρισης κλοπής ταυτότητας. Είναι επίσης πιο δεκτικοί στο να ζητήσουν από τον αντιπρόσωπό τους ή τον μεσίτη τους να τους εκπαιδεύσει σχετικά με το πώς τα ασφαλιστικά προϊόντα και οι υπηρεσίες μπορούν να ταιριάζουν με τους μακροπρόθεσμους στόχους τους.
-Το μερίδιο αυτών που απάντησαν ότι χρειάζονται τον αντιπρόσωπό τους για να καθορίσουν τους στόχους και τις προκλήσεις τους μειώνεται ανά γενιά προτού ανέβει λίγο για τη Σιωπηλή Γενιά.
-Οι νεότερες γενιές είναι πιο πιθανό επίσης να θέλουν να συνεργαστούν με έναν αντιπρόσωπο που να βρίσκεται σε παρόμοιο στάδιο της καριέρας του.
-Η Γενιά Ζ και οι Μιλένιαλς είναι οι γενιές που είναι πιθανότερο να θέλουν οι πράκτορες ή μεσίτες να τους πουν τι αποφάσεις να πάρουν.
-Οι πιο ηλικιωμένες γενιές ενδιαφέρονται περισσότερο να κατανοήσουν τις πληροφορίες και το σκεπτικό πίσω από τις προτάσεις που τους κάνει ένας μεσίτης. Αυτό είναι πιο έκδηλο στη Γενιά Χ (56% συμφωνούν πολύ).
-Σχετικά λίγοι ερωτώμενοι και στις πέντε γενιές (15% κατά μέσο όρο) θέλουν κυρίως να παίρνουν τις δικές τους αποφάσεις και να βασίζονται στους μεσίτες μόνο για τα γραφειοκρατικά.
Από που έρχεται η πληροφόρηση;
-Σε όλες τις πέντε γενιές, οι δύο κύριες πηγές πληροφόρησης σχετικά με την ασφάλιση είναι οι μεσίτες και οι διαδικτυακές μηχανές αναζήτησης (38% και 37% αντίστοιχα κατά μέσο όρο). Η οικογένεια, οι φίλοι και άλλες επιρροές έρχονται αρκετά πίσω ως πρωτογενείς πηγές πληροφόρησης για την ασφάλιση.
-Αλλά υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανά γενιά: Η Γενιά Χ για παράδειγμα είναι εκείνη που θα αναζητήσει πρώτα πληροφορίες από έναν μεσίτη (47%), ενώ η Γενιά Ζ είναι λιγότερο πιθανό να το κάνει (29%).
-Η Γενιά Ζ είναι πιο πιθανό να προστρέξει σε μέλη της οικογένειες για πληροφορίες σχετικά με την ασφάλιση. Ενώ το ποσοστό είναι σχετικά μικρό (16%), είναι σχεδόν διπλάσιο από τους Μιλένιαλς και τριπλάσιο από τη Γενιά Χ.
Πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά κατά την αναζήτηση ενός πράκτορα
-Η ανταπόκριση και η γνώση της βιομηχανίας από τον πράκτορα αξιολογείται πολύ υψηλά από μέλη όλων των γενεών. Η Γενιά Ζ (69%) και οι Μιλένιαλς (69%) είναι πιθανότερο να πουν ότι τα χρόνια εμπειρίας ενός πράκτορα είναι πολύ σημαντικά. Τα ποσοστά αυτά είναι υψηλότερα από εκείνα των Γενεών Χ, των Baby Boomers και της Σιωπηλής Γενιάς.
-Ένα ενδιαφέρον εύρημα της έρευνας είναι ότι οι νεότερες γενιές -που συχνά θεωρούνται πολύ ψηφιακά επικεντρωμένες- επίσης δίνουν αξία στις σχέσεις. Για την ακρίβεια, αναφορικά με τη συνεργασία με έναν ασφαλιστικό πράκτορα δίνουν αξία στην προσωπική σχέση σε επίπεδα υψηλότερα από ότι οι γηραιότερες γενιές. Περίπου 54% της Γενιάς Ζ και 58% των Μιλένιαλς ανέφεραν ότι θέλουν να μπορούν να συνδεθούν με τον πράκτορά τους σε προσωπικό επίπεδο. Λιγότεροι από τους μισούς της Γενιάς Χ και των Baby Boomers απάντησαν με τον ίδιο τρόπο.
-Για όλες τις γενιές η ικανότητα ενός πράκτορα να ακούει και να κατανοεί τις προσωπικές τους ανάγκες είναι πιο σημαντική από τις πιστοποιήσεις του κλάδου που κατέχει.
-Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά που ερευνήθηκαν η προσωπικότητα του πράκτορα ήταν η λιγότερο σημαντική. Οι νεότερες γενιές ωστόσο έτειναν να αξιολογούν περισσότερο την προσωπικότητα απ’ ότι οι πιο ηλικωμένες.
Πολύ σημαντικά χαρακτηριστικά κατά την αναζήτηση μιας ασφαλιστικής εταιρείας
-Το χαρακτηριστικό μιας ασφαλιστικής εταιρείας που τα εύπορα μέλη όλων των γενεών αξιολογούν περισσότερο είναι η ικανότητά της να προσαρμόζει τις ασφαλιστικές λύσεις στις ανάγκες τους, και ακολουθείται από την οικονομική ισχύ και την υποστήριξη πελατών.
-Δύο στους πέντε ερωτώμενους όλων των ηλικιών απάντησαν ότι τα εύχρηστα ψηφιακά εργαλεία, οι πλατφόρμες και οι εφαρμογές για κινητά είναι πολύ σημαντικά στοιχεία όταν αναζητούν έναν ασφαλιστικό πάροχο. Οι πιο νεαρές γενιές ήταν πιο πιθανό να δίνουν αξία σ’ αυτά τα ψηφιακά εργαλεία (Γενια Ζ: 48%, Μιλένιαλς: 47%). Συγκριτικά 33% οι Baby Boomers και 22% η Σιωπηλή Γενιά.
-Πολλές έρευνες βρήκαν ότι οι νεότεροι καταναλωτές ενδιαφέρονται για τους κοινωνικούς σκοπούς και τη δράση των εταιρειών στις οποίες εργάζονται και από τις οποίες ψωνίζουν. Και η έρευνα αυτή βρήκε παρόμοια ευρήματα. Πάνω από τους μισούς της Γενιάς Ζ και των Μιλένιαλς (52% και 56% αντίστοιχα) λένε ότι θέλουν ο ασφαλιστικός τους πάροχος να έχει επιχειρηματικές αξίες και να στηρίζει κοινωνικούς σκοπούς σύμφωνα με τις δικές τους αξίες. Αυτό συγκρίνεται με μόλις 37% για την Γενιά Χ και 30% για τους Baby Boomers. Οι ερωτώμενοι της Σιωπηλής Γενιάς ήταν πιο κοντά στο μέσο όρο του 45% για όλες τις γενιές.
Ποιος διαβάζει τις κριτικές στα social media όταν επιλέγει έναν πράκτορα;
-Οι νεότερες γενιές είναι πιο πιθανό να διαβάσουν και να στηριχτούν σε κριτικές στα social media όταν επιλέγουν έναν πράκτορα ή μεσίτη για να τους συμβουλέψει. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των Μιλένιαλς (73%) και τα δύο τρίτα της Γενιάς Ζ (67%) βασίζουν τις επιλογές τους για πράκτορα σε κριτικές των social media. Συγκριτικά λιγότεροι από τους μισούς της Γενιάς Χ και των Baby Boomers κάνουν το ίδιο.
-Σχεδόν το ένα τρίτο της Γενιάς Χ και των Baby Boomers δεν έχουν διαβάσει ποτέ κριτικές για πράκτορες στα social media, αλλά θα το σκέφτονταν.
Ποιον πιστεύετε; Εμπιστοσύνη στη διαφήμιση
-Η έρευνα ζήτησε από τους ερωτώμενους να επιλέξουν ποια μέθοδο διαφήμισης θεωρούν πιο έμπιστη.
-Οι κριτικές πελατών στο διαδίκτυο και οι προσωπικές μαρτυρίες από στόμα σε στόμα ήταν οι δύο κυριότερες επιλογές. Οι νεότερες γενιές θεωρούν πιο έμπιστες τις κριτικές πελατών στο διαδίκτυο, ενώ οι προσωπικές μαρτυρίες από στόμα σε στόμα προτιμώνται από τις πιο ηλικιωμένες γενιές.
-Οι πιο παραδοσιακές μορφές διαφήμισης -τηλεόραση, ραδιόφωνο και έντυπα- είχαν χαμηλότερα ποσοστά.
Δείτε την έρευνα εδώ
No comment yet, add your voice below!