Γράφει: Κατερίνα Πετρίδη
Η παγκόσμια ασφαλιστική αγορά καταβάλλει προσπάθειες για να παραμείνει επίκαιρη και ανταγωνιστική στις νέες συνθήκες που διαμορφώνει η τεχνολογία και όχι μόνο. Κάποιες ασφαλιστικές διακρίνονται ιδιαίτερα για το λανσάρισμα καινοτόμων πρακτικών και την ταχύτατη προσαρμογή τους στις εξελίξεις. Θα δούμε μερικές από αυτές αφού προηγουμένως ορίσουμε τι εστι καινοτομία στον ασφαλιστικό κλάδο:
Η καινοτομία είναι ένας στίβος όπου ανταγωνίζονται όλες οι επιχειρήσεις ανά τον κόσμο και μπορεί να προσδιοριστεί από ποικίλες παραμέτρους, όπως υιοθέτηση των πιο εξελιγμένων τεχνολογιών, βελτιώσεις στην εξυπηρέτηση των πελατών, ανάπτυξη προϊόντων, συνολική παρουσία στην αγορά, αλλά και αντίκτυπος στην κοινωνία. Αυτό ισχύει βέβαια και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες καλούνται να αποδεικνύουν διαρκώς πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορούν να προσαρμοστούν στις τεχνολογικές εξελίξεις, αλλά και στις διαρκώς μεταβαλλόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές, προσφέροντας εξατομικευμένες ασφαλιστικές λύσεις και φυσικά μία εξαιρετική εμπειρία στους πελάτες τους.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός βρίσκεται αναμφίβολα στην κορυφή της ατζέντας τα τελευταία χρόνια. Η πλειοψηφία των ασφαλιστικών εταιρειών παγκοσμίως επενδύει σε ψηφιακές πλατφόρμες, mobile apps, portals και chatbots, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες τους να διαχειρίζονται απλά και γρήγορα τα συμβόλαιά τους, να καταθέτουν ψηφιακά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την αποζημίωσή τους, να λαμβάνουν άμεσα απαντήσεις για την οποιαδήποτε απορία τους. Αρκετές εταιρείες έχουν αρχίσει πλέον να εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη, αυτοματοποιώντας πολλές διαδικασίες είτε κατά την ανάληψη του κινδύνου είτε κατά την αποζημίωση, ελαχιστοποιώντας τους απαιτούμενους χρόνους, κάνοντας πιο ακριβείς εκτιμήσεις κινδύνων.
Ένα άλλο πολύ σημαντικό πεδίο είναι η αξιοποίηση και η ανάλυση του τεράστιου όγκου δεδομένων που όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν στη διάθεσή τους. Αυτό τους επιτρέπει να διαμορφώνουν πιο καθαρή εικόνα για τη συμπεριφορά των πελατών τους, τις προτιμήσεις τους και τους κινδύνους απέναντι στους οποίους είναι πιο εκτεθειμένοι. Σ’ αυτό βοηθά και το Internet of Things, παρέχοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο μέσω των έξυπνων συσκευών που χρησιμοποιούν οι πελάτες. Επίσης δε θα πρέπει να ξεχνάμε τη βιωσιμότητα και την υιοθέτηση των κριτηρίων ESG σε ό,τι αφορά τη λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών, τους κινδύνους που αναλαμβάνουν, τα προϊόντα που δημιουργούν, αλλά και τις επενδύσεις τους. Τέλος, εξαπλώνεται όλο και περισσότερο η έννοια της δημιουργίας οικοσυστημάτων, με τις ασφαλιστικές να συνεργάζονται με εταιρείες από άλλους κλάδους, για να παρέχουν πιο ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες τους ή με τεχνολογικές startups για να επιταχύνουν τον ψηφιακό τους μετασχηματισμό.
Οι πιο εξελιγμένοι ασφαλιστικοί όμιλοι
Ping An Insurance: Πρόκειται για μία κινέζικη ασφαλιστική εταιρεία, η οποία τραβά συχνά την προσοχή για τον τρόπο που ενσωματώνει την τεχνολογία στις υπηρεσίες της. Έχει κάνει πολύ μεγάλες επενδύσεις στην τεχνητή νοημοσύνη, στα biga data και στο blockchain, προκειμένου να βελτιώσει την εξυπηρέτηση των πελατών της και τον τρόπο που λειτουργεί. Η Ping An Smart City σε συνεργασία με τη δημοτική αρχή της πόλης Shenzhen, όπου έχει την έδρα της, έχει δημιουργήσει ένα οικοσύστημα μέσω μίας εφαρμογής, στην οποία έχουν πρόσβαση οι πολίτες από το κινητό τους τηλέφωνο και παρέχει περισσότερες από 7.000 διαφορετικές υπηρεσίες, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα δεδομένα τεχνολογίες blockchain και τεχνητής νοημοσύνης. Παράλληλα η εταιρεία έχει ενσωματώσει τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης τόσο κατά την ανάληψη κινδύνων όσο και στις αποζημιώσεις. Όλα τα παραπάνω την καθιστούν ηγέτιδα της καινοτομίας.
Lemonade: Αμερικανική εταιρεία, γνωστή για την ψηφιακή της προσέγγιση και τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης και της συμπεριφορικής οικονομικής επιστήμης (behavioral economics για την απλοποίηση της διαδικασίας ασφάλισης. Εστιάζοντας στη διαφάνεια και το κοινωνικό καλό, προσφέρει ασφάλιση σε ιδιοκτήτες και ενοικιαστές ακινήτων, με εξαιρετική ταχύτητα και άψογη εξυπηρέτηση, χάρη στην αξιοποίηση της προηγμένης τενχολογίας.
Allianz: Η γερμανική Allianz ήταν από τις πρώτες ασφαλιστικές εταιρείες που εστίασαν στον ψηφιακό τους μετασχηματισμό, αξιοποιώντας την τεχνολογία για να βελτιώσει την εμπειρία των πελατών της σε όλα τα στάδια της επαφής τους μαζί της. Υιοθέτησε τεχνικές βασισμένες στην τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση για την εκτίμηση των κινδύνων που αναλαμβάνει, αλλά και για τη διαχείριση των απαιτήσεων αποζημίωσης, ενώ παράλληλα συμμετέχει σε ποικίλες πρωτοβουλίες στον τομέα του Insurtech.
ΑΧΑ: Γαλλική ασφαλιστική εταιρεία, η οποία χαρακτηρίζεται από τη δέσμευσή της στον ψηφιακό μετασχηματισμό και την καινοτομία. Μέσω της AXA Next initiative επενδύει σε startups που δραστηριοποιούνται στον τομέα της τεχνολογίας και έχει αναπτύξει καινοτόμα προϊόντα στον κλάδο ασφαλίσεων υγείας και τηλεϊατρικής, αξιοποιώντας την ανάλυση δεδομένων και την τεχνητή νοημοσύνη για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των πελατών της.
Oscar Health: Με έδρα στις Ηνωμένες Πολιτείες η Oscar Health βασίζεται στην τεχνολογία για να βελτιώνει την εμπειρία των πελατών της στις ασφαλίσεις υγείας. Έχει δημιουργήσει ένα mobile app, το οποίο παρέχει ποικίλες πληροφορίες και υπηρεσίες που σχετίζονται με την υγεία, όπως π.χ. η τηλεϊατρική, η οποία αποκτά πλέον όλο και μεγαλύτερη σπουδαιότητα.
Zurich Insurance Group: Ο ελβετικός ασφαλιστικός όμιλος εστιάζει στον ψηφιακό μετασχηματισμό και τη βιωσιμότητα. Επενδύει σε ψηφιακές λύσεις για να βελτιώνει την αλληλεπίδραση με τους πελάτες του, αλλά και την αποτελεσματικότητα της λειτουργίας του. Έχει δημιουργήσει το Zurich innovation hub, προκειμένου να εξερευνά τις δυνατότητες των νέων τεχνολογιών και να πειραματίζεται με καινούργια επιχειρηματικά μοντέλα, ώστε να παραμένει πάντα πρωτοπόρος στην παγκόσμια ασφαλιστική αγορά.
Berkshire Hathaway: Υπό την ηγεσία του χαρισματικού Warren Buffett, η αμερικανική ασφαλιστική υπήρξε ανέκαθεν καινοτόμος στον τρόπο που λειτουργεί. Ειδικότερα μέσω της θυγατρικής της GEICO, έχει αναδειχθεί σε ηγέτη στις άμεσες πωλήσεις, καθώς και στην αξιοποίηση και την ανάλυση των δεδομένων για καλύτερη τιμολόγηση και εκτίμηση κινδύνων.
No comment yet, add your voice below!