Skip to content

Τι επιτρέπει στις ασφαλιστικές η νέα ρύθμιση περί προσφορών & εκπτώσεων

Μια από τις σημαντικές αλλαγές που φέρνει το νέο νομικό πλαίσιο, αφορά στις εκπτώσεις και στις προσφορές ωφελημάτων κατά τη διανομή. Οι νέοι κανονισμοί σίγουρα λειτουργούν υπέρ της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Χρειάζεται όμως να γίνει σαφές τι ακριβώς ορίζουν προς τις ασφαλιστικές εταιρείες, ώστε να μην υπάρχει σύγχυση σχετικά με το τι επιτρέπεται να κάνουν και τι όχι.

Μέχρι τώρα, όταν οι ασφαλιστικές εταιρείες πουλούσαν απευθείας προϊόντα και λειτουργούσαν ως διανομείς, είχαν το δικαίωμα να προσφέρουν ειδικά ωφελήματα, σε αντίθεση με την ασφαλιστική διαμεσολάβηση στην οποία δεν επιτρεπόταν να κάνει το ίδιο.

Η απαγόρευση προς τη διαμεσολάβηση ήταν προφανώς ορθή. Αν δεν υφίστατο, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, στα πλαίσια του ανταγωνισμού μεταξύ τους, θα προσέφεραν διάφορα ωφελήματα προκειμένου να κερδίσουν τον πελάτη – τα δώρα ή ακόμη και η επιστροφή της αμοιβής τους, θα ήταν κάποια απο αυτά, μόνο που τότε θα υπήρχε σοβαρός κίνδυνος κανιβαλισμού της αγοράς. Μακροπρόθεσμα δε, οι συγκεκριμένες πρακτικές θα μπορούσαν να δημιουργήσουν συγκέντρωση παραγωγής σε πολύ μεγάλα σχήματα, τα οποία θα είχαν τη δυνατότητα να διαπραγματευτούν έτι περαιτέρω και να προσφέρουν ακόμη περισσότερα δώρα για τους πελάτες τους – πλήττοντας έτσι τα συμφέροντα όλης της υπόλοιπης διαμεσολάβησης.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση, που πλέον θέτει τους ίδιους περιορισμούς στα ωφελήματα μέσω direct πωλήσεων, μπορεί όντως να θεωρηθεί ένα σημαντικό επίτευγμα της διαμεσολάβησης και των ανθρώπων που την εκπροσώπησαν. Χρειάζεται όμως, να γίνει σαφές τι ακριβώς ορίζει, για να μη δημιουργούνται παρερμηνείες σχετικά με το τι μπορούν και τι δεν μπορούν τελικά να προσφέρουν οι ασφαλιστικές. 

Διότι οι εταιρείες, έχοντας προφανώς τη δυνατότητα να παράγουν ασφαλιστικά προϊόντα, μπορούν να τα σχεδιάσουν όπως θέλουν (υπό την επίβλεψη του Solvency II) με τις παραμέτρους  που θέλουν, μέσα στις οποίες μπορούν κανονικότατα να υπάρχουν ωφελήματα για τους πελάτες τους.

Για παράδειγμα, η εξέλιξη της τεχνολογίας και της ασφαλιστικής επιστήμης μπορεί να δώσει τη δυνατότητα και την έχει δώσει ήδη σε ασφαλιστικές εταιρείες, να δημιουργούν προϊόντα που, ανάλογα με τη συμπεριφορά του ασφαλισμένου οδηγού ή ανάλογα με τον τρόπο ζωής του ασφαλισμένου υγείας, μπορούν κάλλιστα να προσφέρουν εκπτώσεις.

Αυτό που η ρύθμιση προβλέπει, είναι, όταν πάνε να προσφέρουν οποιοδήποτε προϊόν απευθείας στον πελάτη, όταν δηλαδή αναλαμβάνουν ρόλο διανομέα (direct πώληση), να ισχύουν για αυτές οι ίδιοι κανόνες που ισχύουν για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση. Έτσι αν ένα προϊόν προσφέρει έκπτωση ασφαλίστρων υπό προϋποθέσεις, αυτή η έκπτωση να ισχύει σε όλα τα δίκτυα διανομής. Κανένα δίκτυο, συμπεριλαμβανομένου του direct δικτύου, δεν επιτρέπεται να προσφέρει αποκλειστικά, έξτρα οφέλη,  τα οποία να οδηγούν τον καταναλωτή να προτιμήσει ένα δίκτυο από ένα άλλο.

Είναι σίγουρο ότι αυτή η ρύθμιση, σύμφωνη με το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Οδηγίας, της κοινής αντιμετώπισης δηλαδή των συμφερόντων του καταναλωτή ανεξάρτητα από το δίκτυο διανομής, θα βοηθήσει τον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ δικτύων και θα προσφέρει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να επιλέξει με κριτήρια καθαρά ασφαλιστικά, κριτήρια δηλαδή της τιμής και της ασφαλιστικής παροχής, από ποιόν παραγωγό και από ποιο δίκτυο θα αγοράσει την ασφάλισή του.

1 Comment

  1. Avatar

    Καλησπέρα σας και καλή χρονιά !

    Σε ότι αφορά το παραπάνω άρθρο περί προσφορών και εκπτώσεων,
    σημαίνει ότι δεν θα ισχύουν πλέον οι μειωμένες τιμές σε direct πωλήσεις, (π.χ. μέσω internet),
    σε σχέση με τις πωλήσεις των διαμεσολαβούντων-φυσικών προσώπων ;


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *