Skip to content

Τι προσφέρουν τα Επιμελητήρια στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση

Οι νέες εποπτικές απαιτήσεις όπως αυτές διαμορφώθηκαν με τον 4583/2018 φέρνουν ακόμα πιο κοντά τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές με τα κατά τόπους Επιμελητήρια.

Άλλωστε, ο θεσμός των Επιμελητηρίων είναι αυτός, ο οποίος υποστηρίζει την αδειοδότηση και τον έλεγχο της νομιμότητας των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην πορεία της επαγγελματικής τους καριέρας.

Το ισχύον πλαίσιο φέρνει κάθε χρόνο τους επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, αλλά και τους υπαλλήλους όλων των διανομέων σε επαφή με τα Επιμελητήρια.

O Γενικός Γραμματέας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και Πρόεδρος της αντίστοιχης Επιτροπής Διαμεσολάβησης, Δημήτρης Γαβαλάκης

Στο πρώτο τρίμηνο κάθε έτους πρέπει να υποβάλλονται τα πιστοποιητικά επαναπιστοποίησης 15 ωρών του προηγούμενου έτους και ειδικά για το 2020 των 75 ή όποιων αναλογικών ωρών για την προηγούμενη πενταετία, αλλά και το εν ισχύ συμβόλαιο αστικής ευθύνης, ώστε να φαίνεται ότι διαρκώς ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής  κατέχει τη σχετική κάλυψη που απαιτεί ο νόμος.

Επιπλέον αυτής της ετήσιας επαφής, έχει από ανέκαθεν και την επαφή ανά τριετία για την ανανέωση της άδειάς του, είτε αν είναι ατομική επιχείρηση, είτε φυσικά αν έχει την ευθύνη διαμεσολάβησης για κάποιο νομικό πρόσωπο.

Σύμφωνα με τις τελευταίες μηνιαίες ενημερώσεις του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου της Αθήνας, το συγκεκριμένο επιμελητήριο, το οποίο έχει και το μεγαλύτερο όγκο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών πανελλαδικά, περίπου το 40% των εγγεγραμμένων διαμεσολαβητών ολοκλήρωσε πριν από λίγες μέρες ένα σύνολο μηχανογραφικών εφαρμογών που διευκολύνουν τον επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή να υποβάλλει τα πάντα ηλεκτρονικά, ώστε να μη χρειάζεται η φυσική του παρουσία.

Αυτό που αρκεί να κάνει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής είναι στο “e-Επιμελητήριο” να δημιουργήσει έναν κωδικό και χρησιμοποιώντας τις συγκεκριμένες εφαρμογές, να ανεβάζει ετησίως το συμβόλαιό του αστικής ευθύνης και τα πιστοποιητικά επαναπιστοποίησης.

Μάλιστα, με την πρόσφατη εφαρμογή “ΕΕΑ Αpp” που ανακοίνωσε το Επιμελητήριο, όλα αυτά μπορεί να τα κάνει και χρησιμοποιώντας το κινητό του, ενώ και η ανανέωση της άδειας ανά τριετία μπορεί και αυτή να ολοκληρωθεί ηλεκτρονικά, με  συγκεκριμένες κατευθύνσεις και οδηγίες, ώστε να διευκολυνθεί ακόμα περισσότερο ο κάθε επαγγελματίας.

Είναι φανερό λοιπόν ότι το Επιμελητήριο της Αθήνας, ανταποκρινόμενο στις απαιτήσεις των καιρών και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία, βοηθάει ουσιαστικά την καθημερινότητα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Από μια πρώτη έρευνα που κάναμε στα υπόλοιπα μεγάλα Επιμελητήρια που έχουν επίσης, ένα σεβαστό όγκο διαμεσολαβητών, όπως της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, δεν έχουν δημιουργηθεί αντίστοιχες δυνατότητες ηλεκτρονικής υποβολής. Είναι σίγουρο ότι πρέπει με τη σειρά τους να ακολουθήσουν, διευκολύνοντας τα μέλη τους λαμβάνοντας -λόγω της στενής συνεργασίας των επιμελητηρίων- την τεχνογνωσία από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας.

Επίσης, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον ακούσαμε ότι έχει ήδη εκπονηθεί η πρώτη μελέτη για τον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας, η οποία μετά το τέλος του πρώτου τριμήνου θα είναι διαθέσιμη για δημοσιοποίηση.

Για την ολοκλήρωση της εν λόγω μελέτης, την οποία έχει αναλάβει η ICAP, χρειάζονται στοιχεία από όλους τους φορείς. Έχει ήδη γίνει πολύ ουσιαστική δουλειά, ώστε να συνδυαστούν στοιχεία από διαφορετικές πηγές – όπως από τις ασφαλιστικές εταιρείες, την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων και φυσικά, τους ίδιους τους επαγγελματίες.  Την προηγούμενη εβδομάδα έλαβαν mail για τη συμμετοχή τους με πολύ αναλυτικό, όπως διαπιστώσαμε, ερωτηματολόγιο, αλλά και εύκολο στη συμπλήρωσή του τόσο για αυτούς που βρίσκονται μπροστά στον πελάτη όσο και για τις εταιρείες ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Θα είναι σίγουρα ενδιαφέροντα για την αγορά τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης.

Για όλα τα παραπάνω ζητήσαμε μία σύντομη δήλωση από το Γενικό Γραμματέα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου και Πρόεδρο της αντίστοιχης Επιτροπής Διαμεσολάβησης, κ. Δημήτρη Γαβαλάκη, ο οποίος μας τόνισε:

“Μέλημά μας στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας είναι να παίρνουμε κάθε πρωτοβουλία, η οποία διευκολύνει το έργο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, τις σχέσεις του με το Επιμελητήριο και τις εποπτικές απαιτήσεις. Ταυτόχρονα και κάθε άλλη πρωτοβουλία, η οποία βοηθά στο να μπορεί να αντιμετωπίσει το μέλλον και τις απαιτήσεις του επαγγέλματος με όσα περισσότερα εφόδια είναι εφικτό. Σε αυτό το πλαίσιο πρωτοπορούμε με τη χρήση της τεχνολογίας για τη διευκόλυνση της υποβολής κάθε εντύπου των μελών μας, αλλά και της ανανέωσης των αδειών τους. Στο ίδιο πλαίσιο προχωρούμε με την εκπόνηση και υλοποίηση μελέτης που θα δώσει σημαντικά στοιχεία στους συναδέλφους, ώστε να μπορούν να σχεδιάσουν το μέλλον τους στον κλάδο και ταυτόχρονα, στο πρώτο εξάμηνο υλοποιούμε σημαντικά εκπαιδευτικά προγράμματα βοηθώντας ακόμα περισσότερο την ανύψωση του γνωστικού επιπέδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Οι πρωτοβουλίες είναι συνεχόμενες και κάθε δημιουργική ιδέα υλοποιείται εκπληρώνοντας το ρόλο μας ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο της Αθήνας. Ταυτόχρονα, βοηθούμε όσο μπορούμε όσα Επιμελητήρια μας ζητείται, ώστε και αυτά να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών υποστηρίζοντας τους συναδέλφους μας.”

2 Comments

  1. Avatar

    Ο σκοπος των επιμελητηριων ειναι να μας στραγγιζουν για να κανουν party οι ελαχιστοι…

  2. Avatar

    Καταπληκτικά, το επιμελητήριο μας προσφέρει διευκόλυνση για την γραφειοκρατεία που το ίδιο μας επιβαρύνει. Δυστυχώς και η ΝΔ δεν προχώρησε στην κατάργηση τους για να ησυχάσουμε. 15 χρόνια είμαι υποχρεωμένος να χάνω χρόνο και χρήμα για το επιμελητήριο, αλλά δεν μου έχει προσφέρει τίποτα.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *