Skip to content

Το κόστος ασφάλισης της ηλεκτροκίνησης

Το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση. Πώς επηρεάζεται όμως η ασφάλισή της; Δεν θα ήταν υπερβολή εάν λέγαμε ότι το 2020, το έτος που ολόκληρη η ανθρωπότητα κινήθηκε έντρομη στους ρυθμούς του κορωνοϊού, ήταν και το έτος – ορόσημο για την εδραίωση της ηλεκτροκίνησης. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνα του Διεθνούς Πρακτορείου Ενέργειας, τα ηλεκτρικά οχήματα κατευθύνονται ολοταχώς προς ρεκόρ πωλήσεων.

Οι σχετικές αναζητήσεις στο διαδίκτυο έχουν ετήσια αύξηση ύψους 18%-20% (στοιχεία από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων SEMRush).

Μάλιστα, με βάση στοιχεία της Allianz Global Corporate & Specialty (Έκθεση”Electric Vehicles R-EV-olution: Future Risk and Insurance Implications”), μέχρι το 2030, υπολογίζεται ότι πάνω από 100 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κυκλοφορούν στους δρόμους παγκοσμίως, σε σύγκριση με τα περίπου 7 εκατομμύρια που κυκλοφορούσαν στα μέσα της περασμένης χρονιάς.

Ωστόσο, ακόμα και αν κάποιος έχει ήδη αποφασίσει να αγοράσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενδέχεται να μην έχει σκεφτεί το θέμα της ασφάλισης που το συνοδεύει. Πάντως, με βάση τα δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά, δεν φαίνεται να προκύπτει ότι η ασφάλιση είναι ακριβότερη για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο οι διαφορές στην κατασκευή των συγκεκριμένων οχημάτων είναι πολλές και ασφαλιστικά, παρουσιάζουν ενδιαφέρον.

Καταρχάς, αξίζει να σημειωθεί ότι ο υπολογισμός του ασφάλιστρου γίνεται με βάση την ισχύ του ηλεκτρικού μοτέρ, καθώς δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης και άρα δεν υπάρχει και κυβισμός. Επομένως, όσο μεγαλύτερη είναι η ισχύς του μοτέρ, τόσο υψηλότερο θα είναι και το ασφάλιστρο.

Επίσης, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούνται από λιγότερα μέρη σε σχέση με τα συμβατικά, με τη διαφορά ότι αυτός ο μειωμένος αριθμός εξαρτημάτων συνδέεται όλο και περισσότερο με ενσωματωμένο λογισμικό, η πολυπλοκότητα στη χρήση του οποίου θα προκαλέσει -προϊόντος του χρόνου- ερωτήματα σχετικά με το ποιος έχει την ευθύνη για πιθανά ελαττώματα, ειδικά όταν οι νέες τεχνολογίες δοκιμαστούν από τις πραγματικές συνθήκες στους δρόμους.

Επιπρόσθετα, οι αισθητήρες και το λογισμικό, συμπεριλαμβανομένης της Τεχνητής Νοημοσύνης θα μπορούσαν να δεχθούν κακόβουλες επιθέσεις στον κυβερνοχώρο αλλά και διακοπές στο σύστημα, κάτι που θα διατράνωνε σφάλματα και δυσλειτουργίες, σε ένα υποθετικά αρνητικό σενάριο για τον αγοραστή. Και αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ένα συνακόλουθο κόστος, το ύψος του οποίου μένει να φανεί.

Παράλληλα, οι κίνδυνοι που σχετίζονται με ζημιά στην μπαταρία του αυτοκινήτου θα μπορούσαν να είναι ευθυγραμμισμένοι με ένα σαφώς υψηλότερο κόστος επισκευής, ενώ δεν πρέπει να παραγνωρίζεται το γεγονός ότι αυτή τη στιγμή τα συνεργεία στα οποία μπορούν να επισκευαστούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι σαφώς λιγότερα στην αγορά και επομένως ακριβότερα.

Από εκεί και πέρα, το κόστος της ασφάλισης εξαρτάται πάντα από την αντικειμενική αξία του μοντέλου που έχει ο καθένας ή που θέλει να αγοράσει, αλλά και από την ηλικία του, τα χρόνια που έχει το δίπλωμα οδήγησης, την περιοχή στην οποία διαμένει αλλά και τις καλύψεις που επιθυμεί.

Από την άλλη, τα οικονομικά κίνητρα που δίνονται σε πιθανούς αγοραστές από εταιρείες και κυβερνήσεις θα μπορούσαν πολύ εύκολα να λειτουργήσουν ως αντίβαρο ενός αυξανόμενου ασφαλιστικού κόστους.

Το underwriter.gr επικοινώνησε με ανθρώπους της ασφαλιστικής αγοράς σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα και η άποψη που φαίνεται να επικρατεί είναι πως σε αντίθεση με το παρελθόν δεν υπάρχει η ίδια ανελαστικότητα στην ασφάλιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ούτε προκύπτει θέμα εμφανώς αυξημένου ασφάλιστρου.

Σε αυτό συνηγορεί και σχετική έκθεση της LV= General Insurance που ανέλυσε πραγματικά δεδομένα από συμβόλαια συγκεκριμένων μοντέλων. Με βάση την μελέτη η ασφάλιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπορεί να είναι και φθηνότερη και σε κάθε περίπτωση όχι ακριβότερη σε ποσοστό άνω του 10% από αυτήν των συμβατικών οχημάτων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *