Το LinkedIn ως εργαλείο δουλειάς: τα πρώτα βήματα

17 Ιουνίου 2015

20847c7Ο περισσότερος κόσμος επαναπαύεται σε όσα ξέρει ήδη ή σε όσα έμαθε όταν ξεκινούσε και δεν ενστερνίζεται εύκολα νέους τρόπους να κάνει τη δουλειά του. Έτσι όμως χάνει τεράστιες ευκαιρίες.
To LinkedIn υπάρχει εδώ και χρόνια και είναι τόσο εύκολο στη χρήση όσο το Facebook. Έχετε σκεφτεί τι ευκαιρίες χάνετε ή χάσατε όλα αυτά τα χρόνια που δεν αποφασίζετε να το εντάξετε στη δουλειά σας;
Είναι εξαιρετικό εργαλείο διεύρυνσης επαφών και δημιουργίας γνωριμιών και προετοιμάζει το έδαφος ώστε το ψυχρό τηλεφώνημα, να μην είναι τελικά τόσο ψυχρό.
Κανείς δεν ξέρει που μπορεί να σας οδηγήσει, με τι ανθρώπους μπορεί να σας φέρει σε επαφή.
Παρακάτω θα μοιραστούμε κάποιες βασικές στρατηγικές για τη χρήση των κοινωνικών δικτύων, κυρίως του LinkedIn,  στην εξεύρεση υποψήφιων Συμβούλων και στην εξεύρεση πελατών.
Ας ξεκινήσουμε με μια γενική αρχή:
Όποιος πάει να χρησιμοποιήσει τα social media με τη λογική της αγγελίας για να κάνει στρατολόγηση, ή με την λογική του χρυσού οδηγού ή της "λίστας" για να κάνει εξεύρεση, θα αποτύχει.

Τα social media δεν δουλεύουν από μόνα τους. Χρειάζεται να υπάρχει κάποιος ο οποίος τα διαχειρίζεται με σύστημα και συνέπεια.
Αν φτιάξετε ένα προφίλ και μετά δεν κάνετε τίποτα άλλο παρά το χαζεύετε από καιρό σε καιρό, δεν θα έχει νόημα η προσπάθεια.

Και όπως και κάθε άλλο εργαλείο δουλειάς, τα social media δεν φέρνουν αποτελέσματα στη στιγμή.
Δεν είναι δηλαδή ένας αγώνας ταχύτητας, άλλα ένας μαραθώνιος αγώνας.

Η διαδρομή είναι η εξής: Α) Δημιουργία επαφών Β) Χτίσιμο φήμης Γ) Πώληση (καριέρας ή προϊόντος).

Someone using LinkedIn on an iPad Α) Αναζήτηση & Δημιουργία επαφών
Αφιερώστε δέκα λεπτά την ημέρα για την δημιουργία επαφών.
Κάντε αναζήτηση με βάση τη γεωγραφία, αγορές και βιομηχανίες, συγκεκριμένα επαγγελματικά προσόντα ή επαγγέλματα.
Για να βρείτε τους υποψήφιους που θέλετε, κάντε αναζήτηση με λέξεις κλειδιά: πωλητής, αναζήτηση νέας ευκαιρίας, μεταβατικό στάδιο, προοπτικές. Με το κουμπί «Advanced Search» στα δεξιά του παράθυρου αναζήτησης μπορείτε να κάνετε προχωρημένη αναζήτηση με βάση δημογραφικά ή άλλα χαρακτηριστικά, για παράδειγμα «Οδοντίατροι και Αθήνα». Προσοχή: Η δωρεάν έκδοση του LinkedIn δεν επιτρέπει την ψηφιακή αποθήκευση των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Θα πρέπει να βρείτε τρόπους να τα αποθηκεύετε αλλού ή να αγοράσετε τις προηγμένες εκδοχές της πλατφόρμας.

Αν επικοινωνήσετε με μια επαφή είτε μέσω mail είτε μέσω τηλεφώνου και δεν ενδιαφέρονται, ίσως να ενδιαφερθούν στο μέλλον. Μην τους διαγράψετε από τις επαφές σας.
Tip: Στο LinkedIn μπορείτε να ερευνάτε περαιτέρω τις συστάσεις που λαμβάνετε ή τα βιογραφικά που φτάνουν στο γραφείο σας.

Β) Χτίσιμο φήμης με βάση το περιεχόμενο
Προγραμματίστε μια ωρίτσα την εβδομάδα που θα ψάχνετε για περιεχόμενο.
"Ψαρέψτε" 5 διαφορετικά άρθρα για μια αποστολή κάθε μέρα.
Πηγές για να ανεβάζετε περιεχόμενο είναι βεβαίως τα επιχειρηματικά ή κλαδικά περιοδικά και ιστοσελίδες (στα έντυπα σκανάρετε τα άρθρα πριν τα ανεβάσετε).
Θυμηθείτε. Αν δεν ανεβάζετε περιεχόμενο τότε οι επαφές σας πάνε χαμένες. Θα είναι και πάλι σαν να ψαρεύετε ονόματα από έναν κατάλογο ή έναν χρυσό οδηγό.
Αν ανεβάζετε καλό περιεχόμενο σιγά σιγά θα χτίσετε προφίλ. Οι επαφές σας, που θα λαμβάνουν κάθε μέρα το άρθρο που κοινοποιήσατε, θα σας ταυτίσουν ως εκπρόσωπο της αγοράς σας και επαγγελματία με κύρος. Αν μάλιστα, ανεβάζετε και ερωτήσεις σε σχέση με το περιέχομενό σας, τότε μπορείτε να ξεκινήσετε και διαλόγους και να τραβήξετε ακόμη περισσότερο την προσοχή στο άτομό σας και στο γραφείο σας.
Όλα αυτά μπορεί τώρα να φαντάζουν πολύ δύσκολα και απλησίαστα, αλλά δεν είναι. Όσο πιο πολύ ασχολείται κανείς με κάτι τόσο περισσότερο το μαθαίνει και εξοικειώνεται με αυτό.
• Ξεκινήστε ποστάροντας μηνύματα σε ημέρες γιορτής ή αργίας όπως η Γιορτή της Μητέρας.
• Ανεβάστε έρευνες για τις τάσεις της αγοράς, άρθρα για τις τάσεις του μέλλοντος. Συμβουλές για ένα σωστό βιογραφικό.
• Συμβουλές προετοιμασίας για μια επαγγελματική συνέντευξη. Ιστορίες παρακίνησης.
• Εκδηλώσεις προσωπικού ενδιαφέροντος όπως αθλητικά νέα και γεγονότα, προσωπική βελτίωση, χόμπυ.
Μην ξεχνάτε να ανεβάζετε κάτι καθημερινά. Έτσι χτίζετε ακροατήριο. Μην διστάζετε να ποστάρετε και δύο φορές το ίδιο περιεχόμενο – μπορεί την πρώτη φορά να μην το είδαν όλοι.

Μια καλή «συνταγή» για το περιεχόμενο είναι:
70% άσχετο με τα χρηματοοικονομικά και την εταιρεία
20% χρηματοοικονομική πληροφόρηση
10% εταιρικό περιεχόμενο.

Τι να μην ανεβάζετε:
Οτιδήποτε φέρνει σε πώληση ή προώθηση της εταιρείας. Μείνετε σε ενδιαφέρον και χρήσιμο περιεχόμενο που προσφέρει αξία σε αυτόν που θα το διαβάσει.
Προσοχή, σιγουρευτείτε ότι οτιδήποτε περιεχόμενο μοιράζεστε δεν έρχεται σε αντίθεση με τους κανονισμούς της εταιρίας σας, προσέχετε τα αρνητικά ή υβριστικά σχόλια, προσέχετε που κάνετε like ή τι σχολιάζετε σε ποιόν.
Να θυμάστε, οι κινήσεις σας είναι δημόσιες και καταγράφονται και στόχος σας είναι να χτίσετε ένα σοβαρό και επαγγελματικό προφίλ.
Ειδικά για τη στρατολόγηση, το περιεχόμενο πρέπει να ελκύει το είδος των ανθρώπων που θέλετε να βρείτε. Προσοχή, μην τονίζετε συνέχεια τις ευκαιρίες και τα καλά του επαγγέλματος. Καλύτερο είναι να προωθείτε νέα της αγοράς ή άλλου είδους περιεχόμενο που όμως κάπως πρέπει να είναι ενδιαφέρων, να έχει δηλαδή την πιθανότητα να τραβήξει την προσοχή και να συγκεντρώσει «like». Για παράδειγμα, αν θέλετε να προσεγγίσετε άτομα που σκέφτονται να αλλάξουν δουλειά ή καριέρα, τότε θα πρέπει να ανεβάζετε άρθρα με αντικείμενο ακριβώς αυτό: την αλλαγή καριέρας! Αν θέλετε να βρείτε νέους, σχετικά, επαγγελματίες που μπορεί να «ψάχνονται» για το επόμενό τους βήμα, τότε ανεβάζετε άρθρα αυτοβοήθειας από ανάλογα έντυπα.
Γενικότερα, το περιεχόμενο μπορεί να αφορά την αλλαγή καριέρας, οικονομικά νέα, κοινωνικές τάσεις, επιχειρηματικά νέα, γεγονότα ή εκδηλώσεις. Π.χ. εκθέσεις ή ομιλίες.

Στον ψηφιακό κόσμο αυτό που παίζει πρωταρχικό ρόλο είναι η on line παρουσία να είναι συστηματική. Αν γίνεται μια στις τόσες, τότε ό,τι και αν κάνετε θα θάβεται γρήγορα από τις δημοσιεύσεις των άλλων.
Στον ψηφιακό κόσμο, ισχύει το όσο περισσότερο τόσο καλύτερα. Όσο πιο συχνά, τόσο περισσότερος κόσμος θα αρχίσει να σας βλέπει και να παρακολουθεί τη δραστηριότητά σας, τόσο περισσότερο προβάλλετε τον εαυτό σας και το γραφείο σας.
Όσο περισσότερο προβάλλεστε τόσο περισσότερο ανεβάζετε την αξιοπιστία σας και χτίζετε το προσωπικό και το εταιρικό σας brand.
Μετά οι επαφές θα έρχονται μόνες τους.
Μην ξεχνάτε ότι παίρνει χρόνο να χτίσετε σχέσεις και ψηφιακή ζωή. To προφίλ σας είναι μια δήλωση του ποιοι είστε, η ταυτότητά σας. Δείτε τα κοινωνικά μέσα ως ένα μέσο για να διευρύνετε τις γνωριμίες και τον κύκλο σας. Όχι όπως τις Μικρές Αγγελίες. Δεν είναι για να πουλήσετε προϊόντα.
Ξεκινήστε, εξοικειωθείτε, και θα μάθετε στην πορεία. Μην το φοβάστε.

Γ. Πώληση (Καριέρας ή Προϊόντος)
Αφιερώστε δέκα λεπτά την ημέρα στην δημιουργία επαφών. Μόλις κάποιος δεχτεί την πρόσκλησή σας απαντήστε του με ένα σημείωμα όπου του λέτε ποιο ακριβώς στοιχείο του προφίλ του, της εμπειρίας ή του βιογραφικού του ταιριάζει με την ομάδα σας ή ποιο προϊόν σας πιστεύετε ότι αντανακλά τις ανάγκες του.
Τα μηνύματα που στέλνετε καλό είναι να είναι εξατομικευμένα και όχι μαζικά και να έχουν επαγγελματικό και όχι προσωπικό ύφος. Για παράδειγμα «είδα στο βιογραφικό σας ότι έχετε ξαναδουλέψει ως πωλητής στην Θεσσαλονίκη. Έχουμε μια ευκαιρία στο τοπικό γραφείο της εταιρείας μας που μπορεί να σας ενδιαφέρει».
Ή, «Είδα από το βιογραφικό σας ότι εξειδικεύεστε στη προσθετική μελών. Στην εταιρεία/γραφείο μου έχουμε ένα πρόγραμμα αστικής ευθύνης που σας καλύπτει πλήρως»

Δεν χρειάζεται να αφήσετε να περάσει πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα από τη στιγμή που θα κάνετε μια νέα επαφή μέχρι τη στιγμή που θα τηλεφωνήσετε. Φροντίστε μόνο πριν το τηλεφώνημα να έχετε διερευνήσει το προφίλ του άλλου ώστε να βρείτε θέματα στα οποία να αναφερθείτε.

Ξεκινήστε βάζοντας στόχο δύο τηλέφωνα την ημέρα σε υφιστάμενες ή καινούργιες επαφές με σκοπό το ραντεβού. Στο τηλέφωνο ρωτήστε τις επαφές σας για τους στόχους ή τις ανάγκες τους και δείτε αν ανταποκρίνονται σε αυτό που επιδιώκετε.

Εκτός από την καθημερινή προτείνεται και η εβδομαδιαία προσέγγιση για αυτούς που τους ταιριάζει περισσότερο: 1-2 ώρες την εβδομάδα για την δημιουργία νέων επαφών και στη συνέχεια 2 με 4 ώρες την εβδομάδα για τηλέφωνα με βάση τις επαφές & τις πληροφορίες από το LinkedIn.

Ειδικά για τους στρατολόγους: Ο λόγος που ο άλλος είναι στο LinkedIn είναι γιατί τον ενδιαφέρει η επαγγελματική του δικτύωση ή και η διεύρυνση του επαγγελματικού του ορίζοντα. Ποιος δεν θα χαιρόταν να ερχόταν στο mail του ένα μήνυμα για δουλειά. Έστω και αν δεν είναι του άμεσου ενδιαφέροντός του!
Κάθε γενιά έχει διαφορετικές επικοινωνιακές προτιμήσεις και πρέπει οι διαφορετικές μέθοδοι επιχειρηματικής προσέγγισης αυτό να το αντανακλούν.
Θυμηθείτε. Το LinkedIn είναι για να γίνει η αρχή. Οι σχέσεις χτίζονται στον αληθινό κόσμο με φυσική και όχι ψηφιακή επαφή. Όσες επαφές και να κάνετε, σε όσες ομάδες και να συμμετάσχετε, ο ψηφιακός κόσμος δεν μπορεί να αντικαταστήσει τον πραγματικό.

Τα δίκτυα είναι παντοδύναμα εργαλεία, αλλά συμπληρωματικά εργαλεία.

Γενικές Συμβουλές Πλοήγησης στα social media:

• Στο e-mail σας, στο σημείο που βάζετε το όνομά σας, συμπεριλάβετε ένα link με την διεύθυνση του προφίλ σας στο LinkedIn. Θα βοηθήσει να αποκτήσετε περισσότερες επαφές.
• Η βασική εκδοχή του LinkedIn, δηλαδή η εγγραφή, η αναζήτηση, η αποστολή μηνυμάτων προσφέρεται δωρεάν. Για όποιον όμως θέλει να κάνει δουλειά σε μεγαλύτερο βάθος, έναντι μικρού οικονομικού αντίτιμου προσφέρει τις εξής πλατφόρμες:
Recruiter Lite
Recruiter
Talent Solutions
LinkedIn Recruiter
• Στο LinkedIn μπορεί επίσης κάποιος να βάλει αγγελίες εργασίας και να κάνει follow up. Για αγγελίες εργασίας υπάρχει το Job Seeker, για την εξεύρεση πελατών το Sales Navigator, και για τις δημόσιες σχέσεις το Business Plus.
• Επιτρέπει διάφορα επίπεδα πρόσβασης ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη και μάλιστα προσφέρει πακέτα για εταιρείες σε χαμηλότερη τιμή που δίνουν πρόσβαση σε πολλαπλούς χρήστες.
• Το Facebook είναι περισσότερο για να παρουσιάζει μια εταιρεία ή ένα γραφείο την «κουλτούρα», τα προϊόντα, την πορεία της. Για να είναι κανείς αποτελεσματικός πρέπει να χρησιμοποιεί το ένα σε συνδυασμό με το άλλο:
• Ανεβάστε στο facebook φωτογραφίες από το γραφείο σας, στιγμιότυπα από εορτασμούς, βραβεύσεις, ταξίδια, από το κόψιμο της πίττας, κοινές εξόδους ή εκδρομές. Στιγμιότυπα από την καθημερινότητα. Γενικότερα από φάσεις που επικοινωνούν ένα ωραίο και ζεστό περιβάλλον εργασίας. Υποψήφιοι πελάτες και Σύμβουλοι, διψούν να έχουν περισσότερες πληροφορίες για την εταιρεία σας, για το πόσο ισχυρή ή αξιόπιστη είναι, ή για το πώς είναι να δουλεύει κανείς σε αυτήν. Εσείς μπορείτε μέσω του Facebook να τους βοηθήστε να πάρουν τις απαντήσεις που εσείς θέλετε.
• Οι επαφές των επαφών. Κάθε τόσο, περιηγηθείτε και στις επαφές των καλύτερων επαφών σας. Αν βρείτε κοινά σημεία (σχολεία, γειτονιές, καταγωγή, χόμπυ, απασχόληση) με τις επαφές σας ή με τις επαφές των επαφών σας, σημειώστε τα. Αναφερθείτε σε αυτά είτε όταν ζητάτε ραντεβού, είτε όταν ζητάτε συστάσεις από τις επαφές σας.
• Μπείτε σε ομάδες (LinkedIn Groups) όπου πιστεύετε ότι θα υπάρχουν ιδανικοί υποψήφιοι. Όπως για παράδειγμα σε σχολές. Μην κάψετε ωστόσο την συμμετοχή σας με το να βιαστείτε να στείλετε μηνύματα ή να αρχίσετε να μιλάτε για τις ευκαιρίες του επαγγέλματος. Χρησιμοποιείστε το περισσότερο για να δημιουργήσετε επαφές.
• Να είστε "εντοπίσιμος". Παρών σε όλες τις μεγάλες κοινωνικές πλατφόρμες. Μεγαλώστε τα δίκτυά σας. Σιγουρευτείτε ότι συνδέεστε με όλους όσους γνωρίζεστε σε σεμινάρια, εκδηλώσεις, ραντεβού.
• Ακούστε τι «λέει» ο κόσμος στα δίκτυά σας, τι συμβαίνει στις ζωές τους, τι σχολιάζουν. Και ανταποκριθείτε ανάλογα όπως θα κάνατε και στο φυσικό περιβάλλον.
• Χτίστε το προσωπικό σας brand. Μην ενδώσετε και δημιουργήσετε δεκάδες επαφές. Δεν έχει νόημα αν δεν μπορείτε να τις χρησινπιοήσετε ή γνωρίσετε. Προτιμότερο από το να ανεβάζετε γενικά στη σελίδα σας είναι να το στέλνετε ως προσωπικό μήνυμα σε κάποιον. Χτίζει καλύτερη επαφή.

Σύνοψη

Στις προηγμένες αγορές του εξωτερικού, οι επιχειρήσεις έχουν αγκαλιάσει τα κοινωνικά δίκτυα ως εργαλείο μάρκετινγκ και προώθησης, ως εργαλείο εξεύρεσης νέων πελατών, διατήρησης επαφής με τους υφιστάμενους, επίλυσης προβλημάτων, επικοινωνίας, αλληλεπίδρασης με τους καταναλωτές τους.

To κοινωνικό δίκτυο που οι επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν για την ανάπτυξη της καριέρας τους είναι το LinkedIn.

Δεν μπορεί κανείς να αρνηθεί την δύναμη των social media ούτε να τα αγνοήσει – θα είναι σαν να αφήνει «λεφτά στο τραπέζι» για να τα πάρουν οι ανταγωνιστές του. Σαν να ακουμπάει στο χώμα ένα παντοδύναμο όπλο την ώρα της μάχης.

Ο σύγχρονος επαγγελματίας θα πρέπει σιγά σιγά να το πάρει απόφαση και να τα εντάξει στη ζωή του. Η αγορά θα τον αφήνει πίσω αν δεν το κάνει. Ο σύγχρονος καταναλωτής δεν ενδιαφέρεται πώς γίνονταν τα πράγματα κάποτε. Ζει και χρησιμοποιεί τα σύγχρονα μέσα και άρα μέσα από αυτά θα πρέπει να προσπαθεί κανείς να τον προσεγγίσει.

Εν τέλει, αφού ο κόσμος πηγαίνει προς τα εκεί, εκεί πρέπει να πάει και ο χρηματοοικονομικός σύμβουλος.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
H επικαιρότητα αναδεικνύει ανάγκες: η περίπτωση με τα ασθενοφόρα

H επικαιρότητα συχνά οδηγεί στο να αναδεικνύονται ανάγκες που κανονικά περνούν απαρατήρητες, παρότι μπορεί να σημαντικές έως και σε επίπεδο...

Close