Ψυχρό τηλεφώνημα: μήπως ήρθε το τέλος του;

20 Ιουνίου 2018

Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν μπορεί πλέον να χρησιμοποιήσει ένα όνομα και ένα τηλέφωνο ή ένα email ανθρώπου που ήρθε στην κατοχή του μέσα από κάποιο δίαυλο, χωρίς να έχει προηγουμένως εξασφαλίσει την ξεκάθαρη συγκατάθεσή του. Τι θα γίνει λοιπόν με το ψυχρό τηλεφώνημα, μια κλασσική μέθοδο εξεύρεσης πελατών στην ασφαλιστική αγορά;

Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός GDPR είναι ήδη σε ισχύ και μια πραγματικότητα στην καθημερινότητά μας. Προφανέστατα, χρειάζεται χρόνος προσαρμογής, ιδιαίτερα στις μεγάλες εταιρείες, αλλά απ’ ότι ήδη φαίνεται, ειδικά στον τομέα της ηλεκτρονικής και τηλεφωνικής επικοινωνίας προς τους καταναλωτές, η κανονιστική συμμόρφωση σε μεγάλο βαθμό έχει πραγματοποιηθεί.

Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής σαν ατομική επιχείρηση και αυτός οφείλει να λάβει μέτρα συμμόρφωσης. Είναι προφανές ότι δεν είναι σύνθετα αυτά τα μέτρα, αλλά σίγουρα χρειάζονται και είναι απαραίτητο έστω να υπάρχει μια κατανοητή πολιτική καταγεγραμμένης.

Θα προσπαθήσουμε να προσεγγίσουμε με το σημερινό μας άρθρο πώς ο συγκεκριμένος κανονισμός μπορεί να επηρεάσει ένα πολύ σημαντικό κομμάτι της δουλειάς του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή που είναι η εξεύρεση υποψήφιων πελατών και η προσέγγιση μέσω τηλεφώνου.

Είναι γνωστό ότι πηγές εξεύρεσης του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή παραδοσιακά είναι τρεις:

  • Ο προσωπικός του κύκλος και πως αυτός επεκτείνεται μέσω της προσωπικής παρατήρησης
  • Οι συστάσεις από γνωστούς του ή πελάτες
  • Η ψυχρή εξεύρεση, δηλαδή η ανεύρεση ονομάτων και τηλεφώνων, emails από διάφορες πηγές και η προσέγγιση αυτής της κατηγορίας χωρίς να υπάρχει ενδιάμεσο σημείο αναφοράς

Είναι κατανοητό ότι οι δύο πρώτες κατηγορίες δεν επηρεάζονται από τον νέο κανονισμό. Παρ’ ότι υπήρξαν προβληματισμοί ακόμα και αν η έννοια της σύστασης και η τηλεφωνική κλήση κατόπιν, μπορεί να δημιουργήσουν το οποιοδήποτε πρόβλημα, είναι κατανοητό ότι εάν ένας επαγγελματίας τηλεφωνήσει σε έναν άνθρωπο χρησιμοποιώντας το όνομα της πηγής και τη διαπροσωπική σχέση της πηγής, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι παραβιάζει τη φιλοσοφία του Κανονισμού, απ’ ότι τουλάχιστον οι ειδικοί τονίζουν.

Ωστόσο, η τρίτη κατηγορία επηρεάζεται σημαντικά. Εδώ αξίζει να τονίσουμε ότι η ψυχρή εξεύρεση τα τελευταία χρόνια από κάποιους διαμεσολαβητές γινόταν και μέσα από το διαδίκτυο ή μέσα από δράσεις που χρησιμοποιούσαν τα social media.

Αυτό που πρέπει να γίνει κατανοητό είναι ότι σήμερα ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα όνομα και ένα τηλέφωνο ή ένα email ανθρώπου που ήρθε στην κατοχή του μέσα από κάποιο δίαυλο, χωρίς να έχει εξασφαλίσει την ξεκάθαρη συγκατάθεσή του καταναλωτή, δηλαδή να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία του για οποιαδήποτε ενέργεια πουθεωρείται προωθητική ενέργεια πώλησης.

Κατά συνέπεια τέτοιες λίστες θα ήταν καλό να αποφύγει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να χρησιμοποιήσει και τυπικά θα πρέπει και να τις καταστρέψει.

Εάν όμως ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής καταφέρει να έχει στα χέρια του ονόματα, τηλέφωνα και email πελατών που δεν τον γνωρίζουν, αλλά έχουν δώσει μέσα από κάποια διαδικασία άλλων προωθητικών ενεργειών ή εμπορικών σχέσεων τη ρητή συγκατάθεσή τους να λαμβάνουν τηλεφωνήματα ενημέρωσης, τότε προφανώς, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν.

Επίσης, εάν αναπτύσσει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δίκτυο ανθρώπων μέσω των social media και η σύνδεση με αυτούς τους ανθρώπους έχει γίνει μέσα από τις διαδικασίες που προβλέπουν τα social media, τότε είναι προφανές ότι μπορεί να τους αποστέλλει μηνύματα - εδώ η σύνδεση μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει οικειοθελώς και από την άλλη μεριά.

Αντίστοιχα, όποιος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής χρησιμοποιούσε μεθολογία αποστολής newsletter ή άλλων ενημερωτικών mails σε ανθρώπους, οι οποίοι δεν είναι πελάτες του, πρέπει να φροντίσει σε οποιαδήποτε επερχόμενη αποστολή να προϋπάρχει η αντίστοιχη ρητή συγκατάθεση του ανθρώπου ότι αποδέχεται να λαμβάνει mails.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω κατανοούμε ότι και στον τομέα της εξεύρεσης και της αρχικής προσέγγισης του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή με τους υποψήφιους πελάτες του πρέπει να γίνουν προσαρμογές ανάλογα με τον τρόπο που λειτουργούσε ο κάθε ασφαλιστικός διαμεσολαβητής μέχρι σήμερα.

Αυτό που πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι πρέπει να αποδεικνύεται ο σεβασμός στα προσωπικά στοιχεία κάθε ανθρώπου και κάθε μορφής επικοινωνία να γίνεται είτε αν προκύπτει από κάποια ήδη διαμορφωμένη σχέση με τον υποψήφιο ασφαλισμένο είτε αλλιώς εάν δεν προκύπτει από τέτοια, να έχει εξασφαλιστεί η συγκατάθεσή του για πράξεις ενημέρωσής του.

Underwriter Editors

Η συντακτική ομάδα του Underwriter επεξεργάζεται καθημερινά τα δεδομένα της ασφαλιστικής βιομηχανίας και τα παρουσιάζει με τον χαρακτηριστικό της τρόπο: Πρακτικά, Περιεκτικά και επί της Ουσίας.

Underwriter.gr - Το δεξί χέρι του ασφαλιστή.

Μία απάντηση στο Ψυχρό τηλεφώνημα: μήπως ήρθε το τέλος του;

  1. Ο/Η Είστε σίγουροι; λέει:

    Δηλαδή μας λέτε πως δεν χρειάζεται να στείλουμε email όπου θα ζητάμε την ρητή συγκατάθεση των ίδιων των πελατών μας ώστε να έχουμε στο μέλλον επικοινωνία ή να μπορούμε να διαχειριζόμαστε τα προσωπικά τους δεδομένα, αυστηρά και μόνο για θέματα σχετικά με την ασφάλισή τους, ή σε σχέση με νέες προτάσεις ή και συμβόλαια; Αυτό μου έχουν πει σε σχετικά σεμινάρια, για αυτό ρωτάω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

CLOSE
CLOSE
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΡΘΡΟ:
Εurolife: Αποκλειστική συνεργασία με την Eurobank σε οικογενειακά προγράμματα υγείας

Οικονομική, σφαιρική κάλυψη για οικογένειες με παιδιά, προσφέρει η τριλογία προγραμμάτων υγείας "Εξασφαλίζω" που λανσάρει η Eurolife, αποκλειστικά μέσω του...

Close