Skip to content

Ανανέωση στην ασφαλιστική αγορά φέρνει η μείωση των μέτρων

Η ανάκτηση παλαιάς παραγωγής και η δημιουργία νέας παραγωγής σε αυτοκίνητο, υγεία, επιχειρήσεις ο στόχος των ασφαλιστικών για το 2021

Του Νίκου Σακελλαρίου

To νέο ξεκίνημα του λιανικού εμπορίου δημιουργεί βάσιμες προσδοκίες και για την “αναγέννηση” της ασφαλιστικής αγοράς το 2021. Μετά από μία περίοδο μουδιάσματος που συνόδεψε το δεύτερο -παρατεταμένο- lockdown του Νοεμβρίου-Δεκεμβρίου και περιόρισε την νέα παραγωγή, το άνοιγμα του λιανεμπορίου δίνει έναυσμα στις ασφαλιστικές να εφορμήσουν και αυτές προς την αύξηση της παραγωγής με νέα ασφαλιστήρια.

Κατ’ αρχήν ο κλάδος του αυτοκινήτου που αρκέστηκε να ανανεώνει παλαιά συμβόλαια και μάλιστα με χαμηλότερες τιμολογήσεις σε πολλές εταιρείες περιμένει να αυξήσει τη νέα παραγωγή αφού αναμένονται περισσότερα αυτοκίνητα στους δρόμους και γενικότερα αυξημένες καταναλωτικές δαπάνες.

Ασφαλιστήρια αυτοκινήτου μικρής διάρκειας . Η τάση που ξεπήδησε μέσα από τα lockdowns

Οι ασφαλιστικές πλέον έχουν καθιερώσει τα ασφαλιστήρια μικρής χρονικής διάρκειας (από 1 έως 3 μήνες) προκειμένου να καλύψουν και όσους ασφαλισμένους δεν είχαν ανανεώσει τον Νοέμβριο και Δεκέμβριο τα ασφαλιστήριά τους αφού δεν χρησιμοποιούσαν τα αυτοκίνητά τους.  Υπολογίζεται ότι οι παραγωγές ασφαλιστηρίων συμβολαίων μεμονωμένης και μικρής διάρκειας, αντιστοιχούν πλέον στο 30-40% επί της συνολικής ασφαλιστικής παραγωγής αστικής ευθύνης αυτοκινήτου.  Οι εταιρείες εκτιμούν ότι εάν δεν υπήρχαν τα συγκεκριμένα ασφαλιστήρια, τα ανασφάλιστα οχήματα θα ήταν πολύ περισσότερα.

Στροφή σε νέους κλάδους  Γενικών Ασφαλίσεων

Η νέα στρατηγική για το 2021 είναι η προώθηση νέων ασφαλιστικών προΐόντων που σχετίζονται κυρίως με τις Γενικές Ασφαλίσεις και αποτελούν εξειδικευμένα προϊόντα για συγκεκριμένες ανάγκες. Η τακτική “ένα προϊόν για όλους και όλα” φαίνεται ότι έχει τελειώσει. Οι ασφαλιστικές εταιρείες θεωρούν ότι πλέον μπορούν να πουλήσουν καλύτερα εάν προσφέρουν εξειδικευμένα προϊόντα σε συγκεκριμένες ομάδες. Αυτό οδηγεί σε άνοιγμα νέων υποκλάδων στις Γενικές Ασφαλίσεις και εξυπηρετεί και τους διαμεσολαβητές οι οποίοι μπορούν να διαφοροποιηθούν από τις μαζικές πωλήσεις που δίνουν οι πλατφόρμες.

Κλάδος υγείας

Στον κλάδο υγείας , οι εταιρείες αναμένουν ένα νέο ξεκίνημα αφού οι υγειονομικές εξελίξεις το 2020, “πάγωσαν” τις νέες ασφαλίσεις. Πλέον ξεκαθαρίζονται σταδιακά οι θέσεις των κλινικών, η διαχείριση της πανδημίας (ήταν ο άγνωστος παράγοντας το 2020) και οι καλύψεις των ασφαλιστηρίων υγείας.  Οι διαπραγματεύσεις των ασφαλιστικών με τις κλινικές συνεχίζονται και όλες οι ασφαλιστικές με κλάδους υγείας τονίζουν στις διοικήσεις των κλινικών ότι είναι προς κοινό συμφέρον να μην υπάρχουν τιμολογιακές οξύνσεις στις νοσοκομειακές παροχές και υπηρεσίες, αφού οι αποζημιώσεις που πληρώθηκαν το 2019  ήταν αυξημένες κατά 10%.  Οι ασφαλιστικές γνωρίζουν καλά ότι μεγάλες αυξήσεις σ’ αυτή την συγκυρία είναι αποτρεπτικές για πολλούς ασφαλισμένους.

Επιχειρηματικές ασφαλίσεις

Το κλείσιμο μεγάλων κλάδων επιχειρηματικότητας όπως ο τουρισμός, το λιανικό εμπόριο , η εστίαση δημιούργησε απώλειες συμβολαίων για πολλές εταιρείες και διαμεσολαβητές. Το άνοιγμα του λιανικού εμπορίου (και ενδεχομένως της εστίασης τις επόμενες εβδομάδες) θα βοηθήσει να ανακτηθούν πολλά ασφαλιστήρια συμβόλαια επιχειρηματικών ασφαλίσεων που είχαν χαθεί στους πολύπαθους κλάδους από την πανδημία. Ειδικά στον τουρισμό, οι διακοπές συμβολαίων και οι μη ανανεώσεις ανέρχονταν σε πολλά εκατομμύρια ευρώ. Το ίδιο για μεγάλους  ομίλου λιανικού εμπορίου αλλά και σε μικρά μαγαζιά που με κόπο και θυσίες είχαν ασφαλιστεί τα -προ 2020- χρόνια.

 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *