Skip to content

Αντασφάλιση: Χωρίς απρόοπτα οι ετήσιες ανανεώσεις

«Προφανώς, τα πράγματα δεν πήγαν τόσο άσχημα», ήταν η πολύ γλαφυρή τοποθέτηση αναλυτή της AM Best -του μεγαλύτερου οργανισμού αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας στον κόσμο που ειδικεύεται στον ασφαλιστικό κλάδο- για να περιγράψει τις ανανεώσεις αντασφάλισης της 1ης Ιανουαρίου.

μετάφραση: Χρήστος Γαβαλάς

Η εκτόξευση των τιμών για τον οποίο ο οίκος αξιολόγησης και άλλοι αναλυτές και συμμετέχοντες στην αγορά αντασφαλίσεων είχαν προετοιμαστεί τον Δεκέμβριο, δεν συνέβη τελικά.

Παρά τον αρνητικό σχολιασμό στον οποίο προέβησαν -μετά την περίοδο ανανεώσεων- μεσίτες αντασφαλίσεων, οι οποίοι είπαν ότι ορισμένοι αντασφαλιστές έθεσαν σε αμφισβήτηση μακροπρόθεσμες σχέσεις με ασφαλιστικές εταιρείες, έχοντας αποτύχει να τις διαφοροποιήσουν καθώς ζητούσαν αυξημένες τιμές και αυστηρότερους όρους, οι μεσίτες τελικά κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα.

«Παρά τον αντίθετο άνεμο που έπνεε, οι πελάτες μπόρεσαν να αγοράσουν την αντασφαλιστική προστασία που χρειάζονται, εξασφαλίζοντας βασικές καλύψεις αν και με σημαντικά υψηλότερες τιμές και ποσοστά συγκράτησης πελατών», ήταν από την άλλη το σχόλιο που έκανε η Aon στην έκθεσή της «Reinsurance Market Dynamics» που δημοσιεύθηκε στα μέσα Ιανουαρίου.

«Βάλαμε ένα όριο. Διαπραγματευτήκαμε συμβόλαια και πετύχαμε τελικά να πάμε ένα βήμα παραπέρα σε πολλές από τις εμπορικές μας σχέσεις», σχολίασε ο επικεφαλής της Aon Global Growth, Τζόε Μόναχαν.

«Σε μια σεζόν ανανέωσης που κράτησε μέχρι την τελευταία στιγμή, τελικά, οι υπογραφές ολοκληρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με τον τρόπο και στις τιμές που συμφωνήσαμε με τους πελάτες, χωρίς πολλές από τις ζητούμενες τροποποιήσεις στην κάλυψη», υπογράμμισε με τη σειρά της η αντασφαλιστική Guy Carpenter με έδρα τη Νέα Υόρκη σε report στα τέλη Δεκεμβρίου.

Ήταν μια δύσκολη περίοδος ανανέωσης. Οι τιμές άλλαξαν. Όπως και οι όροι. Και το ποσοστό διατήρησης πελατών. Αλλά τελικά η δουλειά έγινε. Οι συναλλαγές ολοκληρώθηκαν.

Οι συναλλαγές ολοκληρώθηκαν, εν μέρει επειδή τόσο οι ασφαλιστικές όσο και οι αντασφαλιστικές βρήκαν σημείο επαφής – ένα ρεαλιστικό σημείο σύγκλισης σχετικά με το τι χρειάζεται για να ολοκληρωθεί μια συναλλαγή.

Οι ασφαλιστικές που είχαν συνηθίσει σε ένα μοτίβο υπερβολικής χρήσης αντασφάλισης τα τελευταία χρόνια, κινήθηκαν προς μια πιο υγιή κατεύθυνση στις 1/1/2023.

Προφανώς, εάν έχουμε έναν πρωτογενή τομέα που εξαρτάται υπερβολικά από την αντασφάλιση, θα υπάρξουν κάποια ζητήματα. Η αναπροσαρμογή είναι πράγματι κάτι υγιές τόσο για τον πρωτογενή όσο και για τον αντασφαλιστικό τομέα.

*από την Σουζάν Σκλαφάνε, Executive Editor του Carrier Management, μια έκδοση του Wells Media Group για στελέχη εταιρειών ασφάλισης στον κλάδο Περιουσίας/Ατυχημάτων

1 Comment

  1. Avatar

    Νομίζω -κατά την ταπεινή μου άποψη- ΄ότι ο τίτλος του άρθρου μάλλον δεν συνάδει και πολύ με το περιεχόμενό του, αναφορικά με την πρώτη εντύπωση που αποκομίζει ο αναγνώστης διαβάζοντάς τον: Αντιθέτως, ΠΟΛΛΑ άλλαξαν – Οι τιμές (αυξήθηκαν), η ιδία κράτηση των αντασφαλιζομένων (αυξήθηκε), ο χρόνος της συμφωνίας (τελευταία στιγμή και με την ψυχή στο στόμα, οι (συν)αντασφαλιστές (πολλοί αποσύρθηκαν ή μείωσαν ποσοστά )κλπ. Ειδικά στις “Κατα Περιστατικό” συμβάσεις καταστροφικών κινδύνων..
    Το αποκαλούμε αυτό “χωρίς απρόοπτα”..? Εκτός κι αν με τον όρο “απρόοπτα” εννοούμε ..το να μην είχαν καν ολοκληρωθεί οι συμφωνίες αντασφάλισης.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *