Skip to content

Αξιώσεις εκατομμυρίων από τις ασφαλιστικές του φορτηγού πλοίου στο Σουέζ

Ο ιδιοκτήτης και οι ασφαλιστές ενός εκ των μεγαλύτερων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, που ήταν κολλημένο στο κανάλι του Σουέζ, αντιμετωπίζουν πλέον αξιώσεις εκατομμυρίων δολαρίων.

Το τεράστιο κοντέινερσιπ προσάραξε λόγω έντονων ανέμων τα ξημερώματα της Τρίτης και έκτοτε παρέμενε «κολλημένο» μέχρι σήμερα.

Πρόκειται για ένα γιγάντιο πλοίο 400 μέτρων, 224.000 τόνων που μεταφέρει κοντέινερ Ever Given, με την εξέλιξη να έχει προκαλέσει πολύ μεγάλα προβλήματα στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά, καθώς ουσιαστικά εδώ και τέσσερις μέρες είχε αποκόψει την Ευρώπη από την Ασία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική αξία των αγαθών που διακινούνται καθημερινά μέσω της διώρυγας του Σουέζ υπολογίζεται ότι σε 10 δισεκατομμύρια δολάρια.

Το ζήτημα ωστόσο που προκύπτει είναι πως η ιδιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, η ιαπωνική Shoei Kisen KK, και οι ασφαλιστικές της έχουν πλέον έρθει αντιμέτωπες με πιθανές αξιώσεις από την Αρχή του Καναλιού του Σουέζ για απώλεια εσόδων και από άλλα πλοία των οποίων η διέλευση έχει διαταραχθεί, σύμφωνα με πηγές προσκείμενες τόσο σε ασφαλιστικές εταιρείες όσο και σε μεσίτες τις οποίες επικαλείται το πρακτορείο Reuters.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αυτού του μεγέθους είναι πιθανότατα ασφαλισμένα για ζημιά στο κύτος και στα μηχανήματα ύψους 100-140 εκατομμυρίων δολαρίων. Το πλοίο ήταν ασφαλισμένο στην ιαπωνική αγορά, ανέφεραν δύο από τις πηγές.

Ενώ πηγή που δεν ήθελε να κατονομαστεί τόνισε ότι την ασφαλιστική εταιρεία θα επιβαρύνει και το κόστος της διάσωσης του κύτους και των μηχανημάτων.

«Είναι δυνητικά η μεγαλύτερη καταστροφή σε πλοίο μεταφοράς κοντέινερ στον κόσμο χωρίς το πλοίο να έχει χτυπήσει», δήλωσε ένας δικηγόρος ναυτιλίας, ο οποίος αρνήθηκε να κατονομαστεί.

Επιπλέον, είναι δεδομένο ότι οι ιδιοκτήτες του φορτίου που μεταφερόταν από το πλοίο αλλά και φορτίων άλλων πλοίων που είχαν κολλήσει στο κανάλι πιθανότατα θα απαιτήσουν από τις ασφαλιστικές αστικής ευθύνης του πλοίου αποζημίωση για απώλειες σε φθαρτά αγαθά ή για χαμένα deadline παράδοσης, ανέφεραν οι πηγές στο ίδιο ρεπορτάζ.

Τουλάχιστον 30 πλοία φαίνεται πως μπλοκαρίστηκαν βόρεια του πλοίου Ever Given και τρία νότια αυτού, ενώ η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kpler ανέφερε ότι περισσότερα από 20 πετρελαιοφόρα που μεταφέρουν αργό και κατεργασµένο πετρελαίου επηρεάστηκαν από την αναταραχή αυτή.

Σύμφωνα με άλλες απόψεις που φιλοξενούνται στο ρεπορτάζ, θα μπορούσαν επίσης να εγερθούν αξιώσεις για ζημιά στο κανάλι καθώς φωτογραφίες που κοινοποιήθηκαν από την Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ απεικόνιζαν έναν ανασκαφέα που αφαιρούσε κομμάτια γης και βράχους από την όχθη του καναλιού γύρω από την πλώρη του πλοίου.

Οι προσαράξεις είναι η πιο συνηθισμένη αιτία ναυτικών περιστατικών στο κανάλι, με 25 περιπτώσεις να έχουν καταγραφεί τα τελευταία 10 χρόνια, σύμφωνα με την Allianz Global Corporate & Specialty.

Ωστόσο, φαίνεται πως οι ασφαλιστικές εταιρείες θα είναι απίθανο να αντιμετωπίσουν αξιώσεις διαρροής στο κανάλι, από τη στιγμή που η εταιρεία τεχνικής διαχείρισης του πλοίου, η Bernhard Schulte Shipmanagement, μετέφερε την εκτίμηση ότι δεν υπάρχουν αναφορές για ρύπανση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *