Skip to content

Απρόθυμοι οι ασφαλιστές να ακολουθήσουν την… τρέλα με τα κρυπτονομίσματα παρά την αυξανόμενη ζήτηση

Η Tesla του Elon Musk προχώρησε πρόσφατα σε μια επένδυση bitcoin ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ο γενικός διευθυντής και επικεφαλής της δήλωσε ότι οι πελάτες θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το bitcoin ως πληρωμή.

Του Χρήστου Γαβαλά

Τι θα συνέβαινε όμως εάν ήθελε να ασφαλίσει αυτή την επένδυση για να θωρακιστεί από δεκάδες «παγίδες» που θα την απειλούσαν, όπως hacking, κλοπή και απάτη μέσω διαδικτύου; Δεν θα μπορούσε, σύμφωνα με τα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας ρεπορτάζ του Reuters.

Σύμφωνα με αυτό, το περιορισμένο ρυθμιστικό πλαίσιο και οι ασταθείς τιμές του bitcoin και άλλων κρυπτονομισμάτων κάνουν πολλούς ασφαλιστές απρόθυμους να αναλάβουν τους κινδύνους, παρά την έντονη ζήτηση που παρατηρείται για προστασία ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων και για προσωπικές ευθύνες διευθυντών και στελεχών εταιρειών που ασχολούνται με κρυπτονομίσματα.

Οι ασφαλιστές και οι μεσίτες ασφαλίσεων εκτιμούν μάλιστα είναι λίγοι αυτοί που παρέχουν τέτοια ασφάλιση, και από αυτούς κανένας δεν μπορεί να προσφέρει κάλυψη άνω των 750 εκατομμυρίων δολαρίων για οποιονδήποτε πελάτη.

Οι κίνδυνοι από αυτή την εξέλιξη είναι σημαντικοί, με την αμερικανική εταιρεία CipherTrace που ειδικεύεται στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο να υπολογίζει τις απώλειες από κλοπή, hacking και απάτες να ανέρχονται συνολικά σε 1,9 δισ. δολάρια το 2020.

«Οι ασφαλιστές έχουν μόνο μια πεπερασμένη δυνατότητα την οποία μπορούν να εξαντλήσουν για να ασφαλίσουν αυτόν τον κλάδο, οπότε αυτό που πρέπει να κάνει κάποιος είναι να την ζητήσει γρήγορα», δήλωσε ο Μπεν Ντέιβις, επικεφαλής αναδυόμενης τεχνολογίας και διεθνούς ασφάλισης με την Superscript, έναν μεσίτη ασφαλίσεων της Lloyd’s of London με πελάτες κρυπτογράφησης.

Ωστόσο, ενώ τόσο το έγκλημα -και άρα το ρίσκο- σε αυτό τον κλάδο όσο και η ζήτηση για προστασία βρίσκονται σε άνοδο, η ανάληψη τέτοιων κινδύνων παραμένει μια εξειδικευμένη υπηρεσία που παρέχεται μόνο από εξειδικευμένους ασφαλιστές στην αγορά της Lloyd και στις Βερμούδες.

Αξίζει να αναφερθεί ότι οι ασφαλιστές που μίλησαν στο Reuters αρνήθηκαν να κατονομαστούν για αυτό το θέμα.

Ο υψηλός κίνδυνος για hacking σημαίνει ότι οι μικρότερες εταιρείες που αναζητούν προστασία για τα ψηφιακά περιουσιακά τους στοιχεία που είναι αποθηκευμένα στο διαδίκτυο, μπορούν συνήθως να καλύψουν περίπου 10 εκατομμύρια δολάρια, με τα μεγαλύτερα όρια σπάνια να ξεπερνούν το εύρος των 100-200 εκατομμυρίων δολαρίων, ανέφεραν οι ασφαλιστές και οι μεσίτες.

 

Επομένως… σπεύσατε να ζητήσετε!

Τι είναι αυτό που δημιουργεί επιπρόσθετη επιπλοκή στο εν λόγω θέμα; Η νομική ασάφεια γύρω από τα περιουσιακά στοιχεία, με κορυφαία στελέχη ρυθμιστικών αρχών από όλο τον κόσμο να απαιτούν παγκόσμιους κανόνες για τα κρυπτονομίσματα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Reuters.

Τα κρυπτονομίσματα έδωσαν μεγάλη μάχη για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των κύριων επενδυτικών σχημάτων και του ευρύτερου κοινού λόγω της κερδοσκοπικής τους φύσης και των δυνατοτήτων που απέπνεαν για νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Οι ασφάλειες για διευθυντές και στελέχη εταιρειών κρυπτογράφησης είναι επίσης σε έλλειψη, σύμφωνα με μεσίτες και ασφαλιστές.

Οι ασφαλιστικές «τρέμουν» παράλληλα στην ιδέα μιας πιθανής μεγάλης πτώσης της αξίας των κρυπτονομισμάτων, η οποία και θα μπορούσε να προκαλέσει αγωγές από επενδυτές, οι οποίες με τη σειρά τους θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μεγάλα προβλήματα στις ασφαλιστικές εάν η μήνυση  επηρεάσει τα προσωπικά περιουσιακά στοιχεία των στελεχών μιας εταιρείας.

Ο Ντέιβις πρόσθεσε ότι το Superscript πρέπει να κάνει «πολλή δουλειά» για να καλύψει διευθυντές και αξιωματικούς για πελάτες, ενώ οι μεσίτες λένε ότι βλέπουν αυξανόμενη ζήτηση που δεν μπορούν να ταιριάξουν με επαρκή προσφορά.

Η Jacqueline Quintal, επικεφαλής ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων της Marsh -του μεγαλύτερου μεσίτη ασφαλίσεων στον κόσμο- στις ΗΠΑ, ανέφερε στο πλαίσιο του ρεπορτάζ ότι δέχεται κλήσεις από εταιρείες που ζητούν προστασία για τα περιουσιακά τους στοιχεία ή άτομα που τα χρησιμοποιούν, δυο φορές την εβδομάδα, σε σύγκριση με μία φορά κάθε δεύτερη εβδομάδα περίπου έξι μήνες πριν.

«Πρόκειται για επίδειξη τεράστιας βιασύνης για αγορά ασφάλισης. Τέλος», είπε.

Ο Ντέιβις της Superscript από τη μεριά του τόνισε ότι η ζήτηση έχει διπλασιαστεί, αν όχι τριπλασιαστεί από τον Ιανουάριο, σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.

Δεν είναι λίγοι μάλιστα οι ήδη ασφαλισμένοι που ζητούν να αυξηθούν τα όρια κάλυψής τους, επικαλούμενοι αύξηση της αξίας των κρυπτονομισμάτων.

 

Ήρθε η ώρα των NFTs;

Την ώρα μάλιστα που οι ασφαλιστές σταδιακά προσαρμόζονται στο νέο επιχειρηματικό δεδομένο που φέρνει χρηματοπιστωτικά ιδρύματα με… γερά πορτοφόλια να αγκαλιάζουν ολοένα και περισσότερο τα κρυπτονομίσματα, έχουν να αντιμετωπίσουν και μια νέα πρόκληση με τη μορφή μη ευέλικτων διακριτικών (NFTs).

Πρόκειται για κρυπτονομίσματα εν είδη ψηφιακών στοιχείων, που μας βοηθούν να αγοράζουμε ψηφιακά προϊόντα. Το κάθε NTF token έχει μοναδικά στοιχεία, και μια μοναδική ταυτότητα, είναι αδιαίρετο και δεν μπορεί να ανταλλαχθεί ισότιμα.

Αυτά τα tokens, συμπεριλαμβανομένων εικόνων, βίντεο, ήχου ή ακόμα και μεμονωμένων tweets, πιστοποιούνται από το blockchain, το οποίο επιβεβαιώνει την αυθεντικότητα και την ιδιοκτησία τους, δημιουργώντας μια αγορά για έργα τέχνης και άλλα συλλεκτικά αντικείμενα που υπάρχουν μόνο σε ψηφιακή μορφή.

Οι ασφαλιστές αντιμετωπίζουν τη δυσκολία στο πώς να τιμολογούν τις πολιτικές και να εκτιμούν πώς αλλάζει η αξία της ψηφιακής τέχνης με την πάροδο του χρόνου, όταν δεν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμα σημεία αναφοράς, δήλωσε στο Reuters ένας κορυφαίος ασφαλιστής του Λονδίνου που αρνήθηκε να κατονομαστεί.

Η δημιουργία μιας ισχυρής δευτερογενούς αγοράς θα μπορούσε να συμβάλει στη δυνατότητα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία να ασφαλιστούν, σύμφωνα με το εν λόγω πρόσωπο.

Πολλοί βρίσκουν τη διαδικασία ένταξης των NTF σε blockchain και τις τιμές που μπορούν να φτάσουν έως και εκατομμύρια δολάρια, μια αμήχανη εξέλιξη, με τον Ντέιβις ωστόσο να επισημαίνει ότι θα ήταν λάθος για τους ασφαλιστές να απορρίψουν αυτή τη νέα αγορά.

«Περισσότερες εταιρείες πρόκειται να αρχίσουν να μαρκάρουν τμήματα της επιχείρησής τους. Και αν το πείτε, λοιπόν, δεν το καλύπτουμε, επειδή αντιπροσωπεύει μια μονάδα μόνο, αυτό δεν βγάζει κανένα λογικό νόημα», είπε.

«Δεν μπορούν απλώς να θάψουν τα κεφάλια τους στην άμμο και να ελπίσουν ότι όλα θα εξαφανιστούν ως δια μαγείας, γιατί δεν θα γίνει αυτό και ήρθε εδώ για να μείνουν».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *