Skip to content

Ασπίς – Commercial: δεν υπάρχει σωτηρία;

image121Πριν μια εβδομάδα περίπου αναρτήθηκε ο πίνακας  απαιτήσεων των ασφαλισμένων στις εταιρείες Ασπίς Πρόνοια και Commercial Value. Ένας πίνακας που καθυστέρησε πάρα πολύ, γεγονός για το οποίο (για την καθυστέρηση αυτή ) έχουν ειπωθεί πολλά για τις ευθύνες των εμπλεκόμενων μερών –  εκκαθαριστής, σύμβουλος εκκαθάρισης, εποπτεία.

Δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς γιατί χρειάστηκαν έξι χρόνια από το κλείσιμο της Ασπίς και σχεδόν έξι χρόνια και τρεις μήνες από το κλείσιμο της Commercial Value για να αναρτηθούν οι απαιτήσεις ανά συμβόλαιο, όταν μάλιστα ήταν γνωστό ότι οι συγκεκριμένες καταστάσεις  ήταν έτοιμες πάνω από ενάμισι χρόνο τώρα.

Παρόλα αυτά επί του παρόντος θα μπορούσαμε να λέμε μόνο  θετικά σχόλια αν δυστυχώς και η σύνταξη του συγκεκριμένου πίνακα δεν αποδείκνυε εκ νέου τα προβλήματα της εκκαθάρισης και την μη αποτελεσματική διαχείρισή τους.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες από  διαμεσολαβούντες και πελάτες που ελέγχουν τους πίνακες,  δεν έχουν αναρτηθεί  ασφαλιστήρια συμβόλαια για τα οποία δεν έγινε αναγγελία απαίτησης το 2013 ή κατά τη διάρκεια της δεύτερης δυνατότητας,  που δόθηκε πριν από έξι μήνες.

Κοινή λογική και απαίτηση όλων των φορέων είναι βεβαίως να περιληφθούν και αυτά τα συμβόλαια στην διαδικασία εκκαθάρισης, ακόμα και αν δεν έχει καταγραφεί απαίτηση του ασφαλισμένου.

Διότι μετά από τόσο καιρό είναι πολύ εύκολο πάρα πολλοί άνθρωποι μπορεί να μην ενημερώθηκαν ή να μην μπόρεσαν να υλοποιήσουν την απαιτούμενη  διαδικασία.

Είναι προφανές ότι όλα γίνονται με βάση το νόμο.  Όμως σε ένα τόσο σοβαρό θέμα, που έχει πονέσει τόσο κόσμο για τόσο πολύ καιρό, μια κάποια ελαστικότητα στους κανόνες, ή έστω ένα αίτημα προς την Πολιτεία για νομοθετική κάλυψη εκεί όπου υπάρχουν κενά και με στόχο να διευκολυνθούν ασφαλισμένοι που έχουν υποστεί οικονομική ζημιά, μόνο οφέλη θα έδινε και θα αποδείκνυε και την ευαισθησία και την αποφασιστικότητα όλων στο συγκεκριμένο ζήτημα που αποτελεί, όπως όλοι γνωρίζουμε, «ανοιχτή πληγή» για την ελληνική ασφαλιστική αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι όποιος δεν βρει το όνομά του και το συμβόλαιό  του στους συγκεκριμένους πίνακες στην  ηλεκτρονική  εφαρμογή της Τραπέζης της Ελλάδος, έχει 45 μέρες περιθώριο από την ημερομηνία που αναρτήθηκαν, για να ακολουθήσει  νομική διαδικασία ανακοπής ώστε να αποφασισθεί δικαστικά, το ορθό του αιτήματός του.

Ευχόμαστε και ελπίζουμε ότι τουλάχιστον τώρα, όσοι εμπλέκονται στην διαδικασία της εκκαθάρισης να κάνουν τις απαραίτητες εκείνες κινήσεις  ώστε οι συγκεκριμένες  νομικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατό, έστω και με παρέμβαση της Πολιτείας αν είναι απαραίτητο.

Αυτό πρέπει να το εισηγηθούν οι αρμόδιοι, διότι η ανάγκη να εισπράξουν άμεσα οι άνθρωποι μετά από έξι χρόνια ένα μέρος έστω των χρημάτων τους, είναι μεγάλη και πρέπει να αγγίζει όλη την ασφαλιστική βιομηχανία.

Βεβαίως αυτή η πρώτη αποζημίωση δεν είναι ιδιαίτερα υψηλή, το αντίθετο μάλιστα, ειδικά για τους ασφαλισμένους της Ασπίς. Για τους ασφαλισμένους της Commercial Value ωστόσο τα πράγματα είναι καλύτερα.

Σε κάθε περίπτωση αυτό το πρώτο βήμα καταβολής μέρους των οφειλομένων στους πρώην ασφαλισμένους είναι μεγάλο βήμα (αρκεί να μην είναι το τελευταίο για άλλα έξι χρόνια)  για να κλείσει κάποτε, κάπως αυτή η υπόθεση που χρόνια τώρα ταλανίζει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς την ασφαλιστική αγορά.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *