Skip to content

Ασφάλιση κατοικίας μέσω…ρομπότ: συμβαίνει στις ΗΠΑ, έρχεται στην Ευρώπη

Σε μόλις ενάμισι λεπτό μπορεί ένα chatbot να πείσει τον υποψήφιο πελάτη να προχωρήσει στη σύναψη συμβολαίου κατοικίας, όπως υποστηρίζει η αμερικανική startup ασφαλιστική εταιρεία Lemonade, η οποία βάζει «πόδι» και στην Ευρώπη.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

Αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης η Lemonade Insurance Company με έδρα τη Νέα Υόρκη, επιδιώκει να φέρει την «επανάσταση» στον τρόπο ασφάλισης των σπιτιών μας.

Οι Ισραηλινοί επιχειρηματίες (Shai Wininger & Daniel Schreiber), που ηγούνται της ασφαλιστικής, κατάφεραν σε 3 μόλις χρόνια να αλλάξουν τα δεδομένα της παγκόσμιας αγοράς, παρέχοντας καινοτόμες μεθόδους και υπηρεσίες στα ασφαλιστήρια συμβόλαια κατοικιών. Με βασικό «πυρήνα» 11 πολιτείες των ΗΠΑ (μεταξύ των οποίων: Καλιφόρνια, Ιλινόις, Νιου Τζέρσεϊ, Νέα Υόρκη και το Τέξας), η Lemonade βάζει στο περιθώριο τους πράκτορες, επιτρέποντας στους χρήστες να ασφαλίσουν τις κατοικίες τους μέσω των chatbots και της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης.

Οι πελάτες απαντούν σε μια σειρά από απλές ερωτήσεις στη συνομιλία τους με το chatbot «Maya», καταφέρνοντας σε λίγα μόλις δευτερόλεπτα να αποκτήσουν το συμβόλαιο κατοικίας. «Χρειάζονται 90 δευτερόλεπτα για να ασφαλιστείς και τρία λεπτά για την αποζημίωση σου» όπως επισημαίνει η ιστοσελίδα της εταιρείας.

Η τεχνολογία αποτελεί το «κλειδί» του τρόπου λειτουργίας της Lemonade. Η εταιρεία αύξησε την αξία της στα 120 εκατομμύρια δολάρια το Δεκέμβριο του 2017 μετά την τοποθέτηση επενδυτών στο μετοχικό της κεφάλαιο, όπως η Sequoia Capital, η SoftBank και η Google Ventures, σύμφωνα με την έκθεση MoneyTree της PricewaterhouseCoopers (PwC).

Συναρπαστική εμπειρία

Οι δύο ιδρυτές, ίσως με την άγνοια του πρωτάρη και με την αυτοπεποίθηση της επιτυχίας τους, “τα λένε ένα χεράκι” στην ασφαλιστική αγορά: «Η ασφάλιση περιλαμβάνεται στις πλέον μισητές βιομηχανίες που υπάρχουν. Εμείς στην Lemonade την παρουσιάζουμε ως μια “σημαντική ευκαιρία”. Επιπλέον, στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε μια συναρπαστική ασφαλιστική εμπειρία στους χρήστες μας. Δυστυχώς, οι πελάτες δεν εμπιστεύονται τους ασφαλιστικούς πράκτορες επειδή δεν είναι ποτέ σίγουροι τίνος τα συμφέροντα προτάσσουν, του χρήστη ή της ασφαλιστικής εταιρείας».

Ακόμη, συμπληρώνουν, η ορολογία που χρησιμοποιούν οι ασφαλιστικές εταιρείες φαίνεται σε πολλούς υποψήφιους πελάτες πως είναι σκόπιμα σύνθετη (!), και πολλοί δεν καταλαβαίνουν τι πραγματικά αγοράζουν. Τα προβλήματα φαίνονται πολύ αργότερα, όταν ξεκινούν οι αξιώσεις. Όλα αυτά συμβαίνουν, ισχυρίζονται, επειδή «το μοντέλο του ασφαλιστικού κλάδου είναι ριζικά λανθασμένο».

Βήματα στην Ευρώπη

Στα τέλη της προηγούμενης χρονιάς, η  Lemonade ανακοίνωσε την πρόθεσή της να περάσει στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, δηλαδή στην Ευρώπη:

«Οι μεγάλες ψηφιακές μάρκες ξεπερνούν τα σύνορα. Στο Σικάγο, το Παρίσι ή τη Σιγκαπούρη, οι σημερινοί καταναλωτές ακούν μουσική στο Spotify, κυκλοφορούν με την Uber και μένουν σε Airbnb. Οι καταναλωτές είναι ολοένα και κοσμοπολίτες, κοινωνικά ευαίσθητοι και εξοικειωμένοι με την τεχνολογία, όπως και η Lemonade. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η παγκοσμιοποίηση είναι κάτι φυσικό για εμάς. Έτσι, με ενθουσιασμό ανακοινώνουμε ότι η Lemonade έρχεται στην Ευρώπη – την πρώτη μας μεγάλη αγορά εκτός Ηνωμένων Πολιτειών.

Η Ευρώπη, γενέτειρα της σύγχρονης ασφάλισης, είναι μία από τις μεγαλύτερες αγορές και φιλοξενεί τους δύο μεγαλύτερους ασφαλιστές παγκοσμίως την AXA και την Allianz. (Και οι δύο είναι επενδυτές στη Lemonade και αγαπητοί φίλοι και ελπίζουμε ότι θα δουν την ευρωπαϊκή μας μετακίνηση ως ώθηση στην επένδυσή τους και όχι ως πρόκληση για τη δραστηριότητά τους).

Πέρα από την ασφαλιστική καλή πίστη, η Ευρώπη φιλοξενεί ακμάζοντα τεχνολογικά οικοσυστήματα και αμέτρητους ανθρώπους που μας έγραψαν για να ζητήσουν να έρθουμε στη χώρα τους. (…)»

Παρόλα αυτά, δεν είναι ακόμα σαφές πότε θα αρχίσει η Lemonade να δραστηριοποιείται στην Ευρώπη, αλλά και ούτε από ποιά χώρα θα ξεκινήσει. Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο CNBC ο ένας εκ των ιδρυτών Daniel Schreiber δήλωσε ότι η κίνηση θα γίνει «σύντομα» και θα αποτελεί μέρος του μακρόπνοου σχεδίου «βαθμιαίας διεθνοποίησης της εταιρείας».

1 Comment

  1. Avatar

    …οι πελάτες δεν εμπιστεύονται τους ασφαλιστικούς πράκτορες επειδή δεν είναι ποτέ σίγουροι τίνος τα συμφέροντα προτάσσουν, του χρήστη ή της ασφαλιστικής εταιρείας….
    Πόσο ηλίθιοι είναι τελικά αυτοί οι ιδρυτές. Άσχετοι! άντε να πιουν την λεμονάδα τους.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *