Skip to content

Ασφαλιστικό “αλαλούμ” με απόφαση Σπίρτζη για νέους όρους στα διπλώματα οδήγησης

  • Ασφαλιστικό…κενό στα ΙΧ που χρησιμοποιούν οι σχολές οδήγησης φέρνει νέος νόμος που απαγορεύει την παρουσία εκπαιδευτή την ώρα της εξέτασης, ενώ μέχρι τώρα η ασφάλιση βασιζόταν στην παρουσία του.
  • “Δεν μπορούμε να ασφαλίσουμε οδηγό που δεν…ξέρει να οδηγεί”, ισχυρίζονται οι ασφαλιστικές.
  • Στην ουρά οι υποψήφιοι οδηγοί, γιατί εξετάσεις προς το παρόν δεν πραγματοποιούνται.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

«Χειρόφρενο» μέχρι νεοτέρας στα αυτοκίνητα των σχολών για νέους οδηγούς, χρονική παράταση για την έναρξη εφαρμογής του νέου νόμου και συζητήσεις για ημερήσιο ασφαλιστικό προϊόν αξίας 120 ευρώ, αποτελούν τα τρία σενάρια στο ασφαλιστικό «αλαλούμ» που δημιουργεί το νέο σύστημα εξέτασης οδηγών αυτοκινήτων του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.

Σύμφωνα με το νέο σύστημα, στο αυτοκίνητο εξέτασης για απόκτηση άδειας οδήγησης δεν επιβιβάζεται πλέον ο εκπαιδευτής, αλλά μόνο ο εξεταστής και ο εξεταζόμενος. Η διαδικασία επιβλέπεται πλέον από τις κάμερες, απομακρύνοντας τον πιθανώς “ένοχο” παράγοντα – εκπαιδευτή – φυσικά, σφοδρότατες ήταν οι αντιδράσεις της Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών, οι οποίοι κατήγγειλαν πρωτοφανή και άδικη στοχοποίηση του επαγγέλματός τους.

Σε κάθε περίπτωση, η αφαίρεση του εξεταστή από το κάδρο, σημαίνει ότι ένας πιθανότατα μη έτοιμος και εντελώς άπειρος, οδηγός, κυκλοφορεί ελεύθερος στους δρόμους, και μάλιστα υπό ψυχολογική πίεση εφόσον παρακολουθείται από εξεταστές. Σύμφωνα με τα ασφαλιστικά μοντέλα, αφαιρώντας τον εκπαιδευτή από τη διαδικασία, ακυρώνεται πρακτικά το ισχύον ασφαλιστήριο συμβόλαιο και αυτόματα, το όχημα καθίσταται μη ασφαλίσιμο μιας και η ασφαλιστική κάλυψη παρέχεται στη σχολή οδήγησης, καλύπτοντας τον έμπειρο και με πετάλια εξεταστή, για πιθανή πρόκληση βλάβης σε τρίτους ή ζημιών σε όχημα.

«Η παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα σημαίνει αυτομάτως και ελεγχόμενο, μετρήσιμο και προβλέψιμο, ως ένα βαθμό, κίνδυνο, προκειμένου μια ασφαλιστική να προχωρήσει σε συμβόλαιο», όπως επισημαίνουν κύκλοι της αγοράς, μιλώντας στο Underwriter.gr, υπογραμμίζοντας πως «Οι ασφαλιστικές εταιρίες στις συζητήσεις τους με το αρμόδιο υπουργείο είχαν εξηγήσει στους υπευθύνους ότι δεν μπορούν να φτιάξουν ένα προϊόν που να διασφαλίζει τον εξεταζόμενο υποψήφιο, δίχως την παρουσία του εκπαιδευτή. Ο υποψήφιος οδηγός είναι βέβαιο ότι δεν ξέρει να οδηγεί. Συνεπώς και ο κίνδυνος είναι δεδομένος. Στα οικονομικά μοντέλα των ασφαλιστικών δεν υπάρχουν προβλέψεις για περιπτώσεις κινδύνου με υψηλό ρίσκο».

Ασφαλιστήριο μιας μέρας
Μιλώντας στο TV 100 της Θεσσαλονίκης και στην εκπομπή “Τα Λόγια της Πόλης”, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδας, κ. Δημήτρης Ζορμπάς, εξήγησε ότι πολύ απλά, ότι “ο νόμος ζητά από τις ασφαλιστικές κάτι ανέφικτο”, εφόσον «δεν υπάρχει ασφαλιστικό προϊόν που να διασφαλίζει τον υποψήφιο εξεταζόμενο». Η ΕΑΕΕ έχει ενημερώσει και γραπτώς το Υπουργείο για την θέση της αυτή. Είναι αδύνατον να υπάρχει πλήρης ασφαλιστική κάλυψη. Στο εξωτερικό αυτές οι εξετάσεις γίνονται σε ειδικά κυκλοφοριακά πάρκα. Μέχρι τότε, να γίνονται οι εξετάσεις όπως σήμερα και να προστατεύει τον εξεταζόμενο και τους πολίτες.

Στην ίδια εκπομπή, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Interlife Ασφαλιστική, κ. Ιωάννης Βοτσαρίδης, δήλωσε πως τεχνικά και νομικά, θα μπορούσε να δημιουργηθεί ένα ασφαλιστήριο μερικής κάλυψης αστικής ευθύνης οχήματος με οδηγό εξεταζόμενο, με όριο τα 50.000 ευρώ και ασφάλιστρο μιας μέρας που κοστολογείται γύρω στα 120 ευρώ.  

Ωστόσο κάτι τέτοιο μέχρι στιγμής δεν γίνεται δεκτό από την Πολιτεία, η οποία ζητά πλήρη ασφαλιστική κάλυψη. Ο κ. Ζορμπάς επεσήμανε πως μία λύση θα ήταν οι εξετάσεις να πραγματοποιούνται με ασφάλεια σε ειδικά κυκλοφοριακά πάρκα, όπως γίνεται στο εξωτερικό.

Αδιέξοδο για τον υποψήφιο
Στην «ομηρία» του κλάδου και την έλλειψη ετοιμότητας του κρατικού μηχανισμού αναφέρθηκε και ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης, Διαμαντής Ηλιάδης, επισημαίνοντας πως το ζήτημα της ασφάλισης του εξεταζόμενου οδηγείται σε αδιέξοδο, μιας και οι υπάρχουσες καλύψεις οχήματος και ιδιοκτήτη αφήνουν έκθετο τον υποψήφιο. Μάλιστα, όπως προειδοποιεί, η Ομοσπονδία έλαβε την απόφαση να κινηθεί άμεσα δικαστικά εάν δεν διορθωθούν ελλείψεις και εκκρεμότητες που δημιουργεί ο νόμος!

3 Comments

  1. Avatar

    Επισης ο νομος θελει στο δευτερο σταδιο εξετασης , ο εκπαιδευτης να ειναι απο αλλη σχολη…..ετσι ειναι ασφαλισμενη η διαδικασια? με ποια σχεση εργασιας υποχρεωνεται ο “αλλος” και ας υποθεσουμε καλοπροαιρετος εκπαιδευτης να κανει την εξεταση? θα πληρωνεται? πως, απο ποιον και γιατι να ειναι αντικειμενικος με τους μαθητες του ανταγωνιστη του?

  2. Avatar

    Για να λεμε τα πραγματα με το ονομα τους,και να μην κρυβομαστε πισω απο το μικρο μας δαχτυλακι…..φιλοι εκπαιδευτες- εξεταστες. Πριν ξεκινησουν οι (απεργιες), οι εξετασεις γινονταν κανονικα και με το (ΝΟΜΟ). Δεν ειχαμε κανενα προβλημα με τα ασφαλιστιρια συμβολαια….ετσι νομιζω τουλαχιστον εγω?? Το μονο θεματακι καποια στιγμη ηταν ν” αναγραφεται στο συμβολαιο ΧΡΗΣΗ: ΣΧ.ΟΔΗΓΩΝ. Ολα κυλουσαν ομορφα ,μεχρι τη στιγμη εφαρμογης του νεου νομου. ΕΞΑΛΛΟΙ λοιπον ολοι (ψαχνουν) για ασφαλιστικο προιον, και δεν βρισκουν. ΤΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΚΑΝΑΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ??????????????? ΜΕ ΠΟΙΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ???????? ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ ΔΕΝ ΟΔΗΓΟΥΣΕ Ο ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΣ,,,,,,,,,,,,,,Η ΜΗΠΩΣ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ????? ΕΚΕΙ ΤΟΝ ΚΑΛΥΠΤΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ……………ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ.

  3. Avatar

    Ο νόμος 4599 είναι παντελώς χωρίς υπόβαθρο, μελέτη και υποδομή. Φτιάχνουν ένα νόμο χωρίς να υπάρχει κυκλοφοριακό πάρκο εκπαίδευσης και εξέτασης! Ζητούν από τις ασφαλιστικές εταιρίες ασφάλεια που να παρέχει κάλυψη υποψήφιου οδηγού, δηλαδή κάποιον που δεν έχει άδεια οδήγησης. Οι ασφαλιστικές δεν ήταν, αλλά και δεν είναι έτοιμες να παρέχουν αυτό το προϊόν. Ζητούν από τους μαθητές να πληρώνουν 100-150 ευρώ για ασφαλιστική κάλυψη, άρα εσείς του υπουργείου τι κάνετε έχετε συμφέροντα από ασφαλιστικές εταιρίες!! Μέχρι τώρα δηλαδή πως γινόντουσαν οι εξετάσεις; Ζητάτε να κατεβούμε από τα οχήματά μας και τι είναι τα οχήματά μας συγκρουόμενα σε λούνα παρκ; Ποιός δίνει την περιουσία του σε ξένο εκπαιδευτή ο οποίος είναι και ανταγωνιστής και μπορεί να λειτουργήσει κακόβουλα; Γιατί να είναι μόνο ο εξεταστής μέσα και αν αυτός δεν σταματήσει το όχημα σε περίπτωση ατυχήματος, η ασφαλιστική δεν θα μας καλύψει διότι θα υπάρχει απαλλαγή μέχρι ένα ποσό. Ο νόμος έχει τεράστια κενά. Πώς είναι δυνατόν να λέτε ότι οι εξετάσεις θα γίνονται σε κλειστή πίστα- πάρκο όταν αυτή η εγκατάσταση δεν υπάρχει στη Θεσσαλονίκη αλλά και αλλού; Γνωρίζετε ότι το κυκλοφοριακό πάρκο- πίστα της νέα Ραιδεστού Θεσσαλονίκης δεν παραδόθηκε ποτέ, αλλά τα χρήματα φαγώθηκαν και το έργο δεν ολοκληρώθηκε! Πώς λέτε ότι στην πορεία οδήγησης η τροχαία θα κλείνει τους δρόμους; Δηλαδή στα κεντρικά σημεία της πόλης θα γίνεται κυκλοφοριακό αλαλούμ! Κάθε μέρα υπάρχουν εξετάσεις οδήγησης. Πάντως βρίσκεστε σε πλάνη εσείς του υπουργείου!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *