Skip to content

Αυτοκίνητο: αυξήθηκαν οι αποζημιώσεις λόγω θανατηφόρων τροχαίων

του Νίκου Σακελλαρίου

Οι αποζημιώσεις που πλήρωσαν οι ασφαλιστικές εταιρείες για οδικά ατυχήματα αυξήθηκαν κατά το 2018 και πληρώνουν μέσα στο 2019  όχι τόσο γιατί είχαμε περισσότερα τροχαία όσο γιατί είχαμε τροχαία με περισσότερους θανάτους και σοβαρά τραυματίες. Αυτό προκύπτει από την ανάλυση των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής που δημοσιεύτηκαν στα τέλη Απριλίου. Πιο συγκεκριμένα τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα κατά το Φεβρουάριο 2019 δεν παρουσίασαν μεταβολή σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018 σε αριθμό ατυχημάτων, αλλά σε κρισιμότητα της κατάστασης των θυμάτων. Η τάση αυτή που καταγράφεται στις αρχές (Φεβρουάριο) του 2019 απεικονίζει πλήρως -ισχυρίζονται οι ασφαλιστές- την τάση ολόκληρων των  προηγούμενων ετών και αυτό φαίνεται στις αποζημιώσεις τροχαίων.

Γιατί αυξάνονται οι αποζημιώσεις στα τροχαία με θύματα

Σύμφωνα με τις στατιστικές επετηρίδες που κρατούν οι ασφαλιστικές εταιρείες, ο δείκτης τροχαίων (μόνο ζημιών) την τελευταία δεκαετία διαμορφώνεται περίπου στο 12-15% , δηλαδή 12-15 αυτοκίνητα στα 100 ασφαλισμένα θα καταγράψουν τροχαίο. Ο δείκτης μέχρι 15% θεωρείται ως δείκτης που μπορεί να εξυπηρετηθεί και από χαμηλότερα ασφάλιστρα. Αν τα τροχαία αυτά έχουν θύματα (νεκρούς ή σοβαρά τραυματίες) τότε ουσιαστικά η σχέση του 12-15% πολλαπλασιάζεται λόγω των μεγάλων αποζημιώσεων που πληρώνονται.

Το Φεβρουάριο 2019 καταγράφηκαν 684 περιστατικά τροχαίων ατυχημάτων όσο και το Φεβρουάριο 2018. Ωστόσο, το Φεβρουάριο 2019 καταγράφηκαν 41 νεκροί, 30 βαριά τραυματίες και 749 ελαφρά τραυματίες, έναντι 37 νεκρών , 43 βαριά τραυματιών και 774 ελαφρά τραυματιών το 2018.

Αναλύοντας τον γεωγραφικό χάρτη της Ελλάδος με βάση τον αριθμό των ατυχημάτων και τον αριθμό των νεκρών το Φεβρουάριο 2019 παρατηρούμε ότι η Αττική έχει μεν το 57,6% των ατυχημάτων, αλλά το 34,1% ήταν θανατηφόρα. Αυτό ερμηνεύεται από το γεγονός ότι υπάρχει καλύτερο οδικό δίκτυο στην Αττική,  μεγαλύτερη αστυνόμευση, αλλά και οι συνθήκες οδήγησης δεν επιτρέπουν τις μεγάλες ταχύτητες που συνήθως δημιουργούν θανατηφόρα ατυχήματα.

Στην Κεντρική Μακεδονία (Θεσσαλονίκη) το ποσοστό τροχαίων ατυχημάτων (ως προς το συνολικό ποσοστό) διαμορφώνεται σε 18,3% ενώ το 9,8% αυτών ήταν θανατηφόρα. Οι περιοχές με τα πλέον θανατηφόρα ατυχήματα είναι η Κρήτη η οποία έχει μεν μόλις 1,3% οδικά ατυχήματα επί των συνολικών το Φεβρουάριο, αλλά το 7,3% των θανάτων στο σύνολο, η Πελοπόννησος με 3,7% επί του συνόλου των ατυχημάτων και το 9,8% επί του συνόλου των θανάτων και η Ήπειρος με 1% επί του συνόλου των ατυχημάτων και 7,3% επί του συνόλου των θανάτων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *