Skip to content

Γιατί τα ρομπότ ωφελούν τη διαμεσολάβηση

Χάρη στη λεγόμενη “ρομποτική αυτοματοποίηση εργασιών” (RPA), η οποία έρχεται να πάρει τη θέση του ανθρώπινου παράγοντα, η διαχείριση πολλών και σύνθετων δεδομένων γίνεται πολύ πιο γρήγορα και με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με το παρελθόν, ωφελώντας έτσι και τις εταιρείες, και τη διαμεσολάβηση και φυσικά τον ασφαλισμένο.

του Νικόλα Εμμανουήλ

Δυναμική είσοδο έχει κάνει τα τελευταία χρόνια η τεχνολογία στον ασφαλιστικό κλάδο, απλουστεύοντας διαδικασίες, που για δεκαετίες ολόκληρες, ήταν πολύπλοκες και χρονοβόρες – χαρακτηριστικά, τα οποία δεν συμβαδίζουν με τους σημερινούς γρήγορους ρυθμούς υπό τους οποίους «τρέχουν» τα πάντα.

Τα προγράμματα λογισμικού, τα λεγόμενα “bots” που κρύβονται πίσω από τις συναλλαγές όλων μας στο Διαδίκτυο, έχουν αντικαταστήσει σε πολλές περιπτώσεις τον άνθρωπο. Τα προγράμματα αυτά είναι γρηγορότερα, ακριβέστερα και πιο αξιόπιστα από αυτόν. Ταυτόχρονα, μπορούν και μειώνουν τους κινδύνους σε όλες τις φάσεις της διαδικασίας αποζημίωσης.

Η αποζημίωση είναι, ως γνωστόν, η «στιγμή της αλήθειας» στη σχέση καταναλωτή- διαμεσολαβητή. Εκεί κρίνονται όλα για αυτό επιβάλλεται να γίνονται όλα σωστά. Δεν υπάρχουν περιθώρια για λανθασμένες κινήσεις που μπορεί να «κοστίσουν» ακριβά.

Εκτός των άλλων, πλεονέκτημα της συγκεκριμένης τεχνολογίας είναι ότι είναι απλή στη χρήση και όχι ιδιαίτερα ακριβή, σε σχέση με άλλες τεχνολογίες. H υιοθέτησή των “bots” δεν είναι ούτε χρονοβόρα ούτε δύσκολη – για όλους αυτούς τους λόγους οι ασφαλιστικές τη χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο, τουλάχιστον στο εξωτερικό.

Άλλωστε, η συγκέντρωση μαζικών δεδομένων (big data), αναμένεται να φορτώσει τις ασφαλιστικές με τεράστιο και συνεχώς αυξανόμενο όγκο πολύτιμων πληροφοριών που όμως μόνο “μηχανές” μπορούν να αντιμετωπίσουν και όχι άνθρωποι.

H ρομποτική αυτοματοποίηση (RPA – Robotic Process Automation) μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος σύμμαχος γιατί θα μπορεί να επεξεργάζεται ταχύτατα τις πληροφορίες και να φτάνει σε συμπεράσματα πάνω στα οποία οι ασφαλιστικές θα μπορούν να δημιουργούν καλύτερα και πιο εξατομικευμένα προγράμματα, ελκυστικά στους καταναλωτές, βάσει των αναγκών που έχουν διαπιστώσει στην πράξη ότι υπάρχουν.

Η πιθανότητα να γίνει κάποιο λάθος κατά την επαλήθευση των εκάστοτε πληρωμών όταν έρχεται η ώρα να αποζημιωθεί ένας πελάτης ελαχιστοποιείται ενώ αν συμβεί, διαπιστώνεται έγκαιρα. Στο παρελθόν δεν ήταν λίγες οι φορές που διαπιστώνονταν λάθη αλλά αυτό τις περισσότερες φορές γινόταν κατόπιν εορτής.

Συνοψίζοντας, μπορεί κάποιοι να βλέπουν τα «ρομπότ» ως απειλή για τον ανθρώπινο παράγοντα, όμως, η πραγματικότητα είναι ότι έρχονται για να αυξήσουν τις δυνατότητες των επαγγελματιών, ανεβάζοντας ακόμα πιο ψηλά τον πήχη όσον αφορά τις υπηρεσίες που προσφέρουν στους καταναλωτές και προσδίδοντάς τους μεγαλύτερη αξία χάρη στα ακόλουθα τέσσερα χαρακτηριστικά τους: αυξημένη αυτοματοποίηση, μεγαλύτερη παραγωγικότητα, αυξημένη δυναμική και στρατηγική εστίαση.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *