Skip to content

Εγγυημένα επιτόκια: κάποια φεύγουν – κάποια μένουν

Εδώ και πολύ καιρό γίνεται μεγάλη συζήτηση στην αγορά για το εάν μπορούν να συνεχίσουν να παρέχονται προϊόντα εγγυημένου επιτοκίου και μάλιστα αξιοπρεπούς εγγυημένου επιτοκίου, αποταμιευτικού και συνταξιοδοτικού χαρακτήρα, ιδιαίτερα σε περιβάλλον Solvency II.

Γενικότερη εκτίμηση είναι, πως δεν είναι καθόλου εύκολο για  μια ασφαλιστική εταιρεία να εγγυάται επιτόκια, είτε σε συμβόλαια περιοδικών καταβολών, είτε σε συμβόλαια εφάπαξ καταβολής που μάλιστα να μπορούν, όπως ειπώθηκε, να χαρακτηριστούν αξιοπρεπή. Να μπορούν δηλαδή να ξεπερνούν το  1,5% – 2%, ώστε συνυπολογίζοντας το συνολικό κόστος του προϊόντος, να μένει μια αξιοσέβαστη, καθαρή απόδοση για τον ασφαλισμένο στη λήξη του συμβολαίου.

Για το λόγο αυτό άλλωστε οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες ζωής και ιδιαίτερα οι πολυεθνικές, αρκετό καιρό τώρα, έχουν πάψει να παρέχουν εγγυημένα επιτόκια  ή τα έχουν μειώσει σε πολύ χαμηλά ποσοστά. Μέσα στο 2016 η αγορά ανέμενε και οι υπόλοιπες εταιρείες να αποσυρθούν σιγά σιγά από την παροχή εγγυημένων επιτοκίων ή να μειώσουν αισθητά το παρεχόμενο επιτόκιο.

Ωστόσο κάποιες συνεχίζουν να παρέχουν σημαντικού ύψους εγγυημένη απόδοση, μεγάλες εταιρείες αλλά και μικρότερες, ελληνικών συμφερόντων.

Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της Eurolife η οποία παρότι πρόσφατα προέβη σε μειώσεις επιτοκίου στα αποταμιευτικά και συνταξιοδοτικά προϊόντα, παρέχει ακόμη ένα αρκετά υψηλό 2% ενώ παράλληλη διαθέτει και προϊόν εφάπαξ καταβολής με επιτόκιο 3%.

Αντίστοιχα σημαντικά επιτόκια στα αποταμιευτικά της συμβόλαια δίνει και η Εθνική Ασφαλιστική, ύψους 2,5%.

Βεβαίως σε ένα ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι σημαντικό να αναφέρεται στον καταναλωτή ασφαλισμένο ότι το επιτόκιο υπολογίζεται επί του ποσοστού του ασφαλίστρου που αποθεματοποιείται για λογαριασμό του και άρα η τελική καθαρή απόδοση για τον ίδιο είναι μικρότερη από το ονομαστικό επιτόκιο που παρέχεται στο συμβόλαιό του.

Είναι σημαντικό η αγορά να παρέχει λύσεις εγγυημένου επιτοκίου, πέρα από τις επιλογές των Unit Linked προϊόντων, ώστε να μπορεί να απαντά σε κάθε ανάγκη των υποψήφιων ασφαλισμένων αλλά και σε κάθε προφίλ πελατών, μιας και ακόμα η ελληνική αγορά χρειάζεται χρόνο για να μπορέσει να κατανοήσει πλήρως και να αποδεχθεί τον τρόπο λειτουργίας, τη φιλοσοφία, αλλά και τη σωστή χρήση των Unit Linked προϊόντων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *