Skip to content

Η άγνωστη πλευρά της Μινέττα

Από τη Χριστίνα Μωράκη

Εταιρεία που δεν κυνηγά το φως του προβολέα, η Μινέττα την τελευταία τριετία υλοποιεί ένα ευρύ πρόγραμμα τεχνολογικής αναβάθμισης που θα ζήλευαν πολλοί. Φυσικά πίσω από κάθε πετυχημένο έργο βρίσκεται μια πετυχημένη ομάδα.

Από τις καλύτερα στελεχωμένες και δραστήριες της αγοράς, η ομάδα πληροφορικής της Μινέττα αναπαράγει “inhouse” ό,τι πιο νέο προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας.

To 90% του software που χρησιμοποιεί η εταιρεία το «γράφει» μόνη της – εξωτερικοί συνεργάτες εμπλέκονται μόνο σε κάποιες εφαρμογές στα κινητά, στην διαχείριση του λογιστηρίου και σε κάποιους λοιπούς κλάδους. Στο core business, δηλαδή στους κλάδους Αυτοκινήτου, Περιουσίας και Ζωής και Υγείας, η ανάπτυξη και η συντήρηση του λογισμικού γίνεται εσωτερικά.

Ενοποίηση Συστημάτων

Για το 2016 η εταιρεία σχεδιάζει αναβάθμιση και ενοποίηση όλων των online εφαρμογών. Έτσι δίκτυο και διοίκηση θα έχουν να χειρίζονται ένα ενιαίο σύστημα με την ίδια χρηστικότητα από οποιαδήποτε συσκευή – smart phone, tablet, desktop.

Το έργο αυτό αναβαθμίζει σημαντικά την παρουσία της εταιρίας στα δίκτυα και λύνει ένα πρόβλημα που υπάρχει ακόμη και σε πολυεθνικές ασφαλιστικές: Το πρόβλημα των πολλών διαφορετικών sites που καθένα εξυπηρετεί διαφορετικούς κλάδους και ανάγκες. Η Μινέττα στοχεύει να δώσει τέρμα σε αυτό το «Γολγοθά» των συνεργατών με μια ενοποιημένη λύση που θα ενσωματώσει σταδιακά όλους τους κλάδους. Επιπλέον σε αυτή την πλατφόρμα θα δίνεται και μια πληθώρα στατιστικών και πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο με νέα, σύγχρονα εργαλεία οπτικοποίησης και αναπαράστασης της πληροφορίας. Πρόκειται για μια λύση “κομμένη και ραμμένη” στις ανάγκες των συνεργατών η οποία μάλιστα θα βελτιώνεται ανάλογα με τις – εποικοδομητικές –  παρατηρήσεις τους. Ανοίγεται έτσι ένα νέο κανάλι επικοινωνίας με τους συνεργάτες που ξεπερνά τις απλές καθημερινές εργασίες και επεκτείνεται σε τεχνολογικές λύσεις και καινοτομίες

Πέρα από την αντικατάσταση της υλικοτεχνικής υποδομής με νέες, μοντέρνες ψηφιακές πλατφόρμες για την Διοίκηση και τους Συνεργάτες, πριν από σχεδόν δύο χρόνια η Μινέττα ήταν η πρώτη εταιρεία που συμμορφώθηκε με το νέο κανονιστικό πλαίσιο υλοποιώντας τις αλλαγές της ΤτΕ. Επίσης είναι από τις πρώτες εταιρείες που εισήγαγε την αποπληρωμή των ασφαλίστρων με χρεωστική – πιστωτική κάρτα αλλά και τη δυνατότητα εξόφλησης σε άτοκες δόσεις.

Σε συνεργασία με την IBM η Εταιρεία έχει ακόμη θέσει σε ισχύ ένα πρωτοποριακό σχέδιο «ανάκαμψης σε περίπτωση καταστροφής». Πιο συγκεκριμένα σε περίπτωση φυσικής καταστροφής οι εργασίες της εταιρείας μπορούν να συνεχιστούν απρόσκοπτα σε άλλο χώρο και τα συστήματα να συνεχίσουν χωρίς διακοπή της λειτουργία τους.

Ασφαλιστική Απάτη

Σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο και το ΟΠΑ αυτή τη στιγμή υλοποιείται ένα εσωτερικό σύστημα προστασίας από την ασφαλιστική απάτη (fraudulent claim). H Εταιρεία έχει λάβει τα εύσημα για την εφαρμογή του συγκεκριμένου συστήματος και ένας λόγος είναι ότι έχει φτιάξει και λειτουργεί το δικό της, ενώ οι περισσότερες, αν όχι όλες οι εταιρείες, συνήθως αγοράζουν έτοιμα αυτά τα προϊόντα.

Business Intelligence (“Εταιρική Ευφυία”)

Επόμενο πρωτοποριακό σχέδιο είναι η ενοποίηση της πληροφορίας, του “business intelligence” όπως λέγεται στα αγγλικά. Οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν για την πλατφόρμα αυτή θα βρουν εφαρμογή για πρώτη φορά σε ασφαλιστική εταιρία ενώ εφαρμόζονται ήδη σε τράπεζες και σε μεγάλα ιδρύματα και φορείς του δημοσίου. Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει όλο το reporting της εταιρείας να γίνεται με ένα δομημένο τρόπο, ώστε να αναγνωρίζεται και να ερμηνεύεται άμεσα από όλα τα τμήματα (single point of truth).

 Internet of Things

Σημαντικά βήματα έχουν γίνει ήδη και σε δύο άλλους μεγάλους τομείς: στο Internet of Things και στις τεχνολογίες Cloud. Ξεκινώντας από το δεύτερο, η αποθήκευση όλων των «φακέλων» της εταιρείας σε αρχεία cloud θα επιφέρει σημαντική μείωση εξόδων και αναγκών σε υλικοτεχνική υποδομή.

Όμως η Μινέττα είναι από τις εταιρείες που ήδη μελετούν το πώς θα εκμεταλλευθούν και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, που είναι το Internet of Things. Δηλαδή, “έξυπνες συσκευές” που συνδέονται και επικοινωνούν μεταξύ τους καταγράφοντας στατιστικά πολύτιμες πληροφορίες, οι οποίες στην ασφαλιστική αγορά είναι χρήσιμες για να σχεδιαστούν καλύτερα, πιο ευέλικτα προϊόντα. Κλασσικό παράδειγμα οι εφαρμογές τύπου “pay as you drive” στον κλάδο αυτοκινήτου. H Εταιρεία ήδη τρέχει πιλοτικά προγράμματα ενώ για τα επόμενα χρόνια διερευνά τη χρήση σχετικών προϊόντων και σε άλλους κλάδους.

Ένα εσωτερικό τμήμα πληροφορικής μπορεί να είναι λειτουργικά ακριβότερο από το outsourcing όμως προσφέρει άλλα σημαντικά πλεονεκτήματα όπως εξοικονόμηση χρόνου, γρήγορη προσαρμογή στις εξελίξεις, ευελιξία και ανεξαρτησία.

Λίγα χρόνια πριν η Διοίκηση της Μινέττα αποφάσισε ακόμα μεγαλύτερη επένδυση στο κεφάλαιο τεχνολογία και φαίνεται ότι το στοίχημα «της βγήκε». Η δεκαμελής ομάδα με επικεφαλής τον Γιώργο Νικολαρόπουλο βρίσκεται σε πυρετό όχι μόνο δραστηριότητας αλλά και επιμόρφωσης: online εκπαίδευση, συνεργασίες με πανεπιστήμια, μεταπτυχιακές σπουδές κρατούν τα μέλη της πάντα σε φόρμα και σε σύνδεση με ό,τι νέο συμβαίνει στον θαυμαστό κόσμο της πληροφορικής. Μεγάλο προτέρημα για οποιαδήποτε εταιρεία θέλει να αισθάνεται ότι περπατά στο σωστό μονοπάτι και η Μινέττα, φαίνεται αυτό το χαρτί να το έχει κερδίσει.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *