Skip to content

Η επιτυχία κρύβεται στην αντίσταση

Ο Muhamed Ali, θεωρείται μέχρι σήμερα ο πιο γρήγορος κι αποτελεσματικός πυγμάχος. Επέλεγε να εκπαιδεύει τον εαυτό του πέραν των συμβατικών, κλασικών προπονήσεων. Προσπαθώντας να αυξήσει κατά πολύ τον βαθμό δυσκολίας της προπόνησης του, σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει το νερό. Με τη φυσική αντίσταση του νερού, θα μπορούσε να χαρίσει στον εαυτό του τη δυσκολία που επιθυμούσε προκειμένου να διαφοροποιήσει την προπόνηση του, να την κάνει όσο το δυνατόν πιο σκληρή και να φτάσει στα αποτελέσματα που στόχευε.

Έτσι, προς έκπληξη όλων, ξεκίνησε να προπονείται μέσα σε πισίνα! Αντίπαλος του δεν ήταν πλέον, κάποιος σάκος του μποξ, αλλά το νερό! Δούλευε τις περισσότερες ώρες της ημέρας μέσα στην πισίνα κι έπειτα απο αυτή την προπονητική εμπειρία, οι κλασικοί τρόποι προπόνησης δεν του προσέφεραν τίποτα. Το μυστικό ήταν η αντίσταση που προσέφερε το νερό!

Η επόμενη του κίνηση ήταν να βουλιάζει και το κεφάλι του μέσα στο νερό και να κρατά την αναπνοή του για αρκετά λεπτά, ενώ συνέχιζε να πυγμαχεί κάτω απο το νερό. Με αυτό τον τρόπο βελτίωνε την αναπνοή του αλλά κι αποκτούσε εντυπωσιακά μεγαλύτερη αντοχή. Η αντίσταση του νερού ήταν αυτή που τον έκανε τόσο γρήγορο, δυνατό κι αποτελεσματικό. H δυσκολία και η αντίσταση ήταν που τον έκαναν ανίκητο!

Στις πωλήσεις, την αντίσταση του πελάτη, κάποιοι τη λογίζουν ώς σκληρή αντίρρηση, ως ένα πρόβλημα ή ένα δυσεπίλυτο γρίφο. Ενώ κάποιοι άλλοι, αυτήν την ίδια αντίσταση τη βλέπουν σαν μια ευκαιρία για να γίνουν καλύτεροι. Ακόμη όμως κι αυτή η θεώρηση ξεκινά απο το μυαλό!

Είναι δική σου επιλογή κι ευθύνη το πως θα εκλάβεις και θα αξιοποιήσεις την αντίσταση του πελάτη. Mια ακόμη βασική αρχή του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού (ΝLP), λέει ότι:

“Η αντίσταση ενος πελάτη είναι σημάδι έλλειψης συντονισμού και συμβατότητας μαζί του!”.

Όταν ένας πελάτης “αντιστέκεται” σημαίνει ότι δεν έχουμε συντονιστεί μαζί του, δεν έχουμε καταφέρει να εναρμονιστούμε επιτυχώς μαζί του, που είναι και το βασικό ζητούμενο για μια αποτελεσματική επικοινωνία. Δεν υπάρχουν πελάτες που αντιστέκονται, αλλά πελάτες που τους διακρίνει έλλειψη ευελιξίας στην επικοινωνία τους. Τα άτομα που επικοινωνούν αποτελεσματικά, δέχονται κάθε μορφή και σχήμα επικοινωνίας που τους προσφέρεται. Υπάρχουν λοιπόν και οι πελάτες που αντιστέκονται και είναι αυτοί με τους οποίους καλούμαστε να επικοινωνήσουμε σε ένα άλλο επίπεδο, με υψηλότερο βαθμό δυσκολίας.

Αυτή η αντίσταση όμως, αυτή η δυσκολία, είναι κάθε φορά ένα σημαντικό σχολείο! Και οι σπουδές μας σε αυτό, μας δίνουν τα πιο σημαντικά παράσημα και πτυχία.

Καλούμαστε να εναρμονιστούμε με τον πελάτη, να συγχρωτιστούμε μαζί του, να δούμε και να αποδεχτούμε το δικό του μοντέλο του κόσμου και σιγά σιγά να τον φέρουμε κοντά μας για να του δείξουμε και τη δική μας πλευρά.

Η αντί-σταση του πελάτη, είναι εξαιρετικά γαλαντόμα σε πληροφόρηση και μας προσφέρει όλα τα απαραίτητα συστατικά για να χτίσουμε την επικοινωνιακή μας στρατηγική, η οποία θα μας φέρει πιο κοντά στον στόχο μας. Μαθαίνοντας να αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τα δεδομένα που μας δίνει ο πελάτης και να τον καταλαβαίνουμε καλύτερα, τότε θα μπορούμε να είμαστε κοντά του με το προιόν μας!

Η αντίσταση του πελάτη λοιπόν, είναι ένα πρόβλημα που μας δυσκολεύει την πώληση ή είναι ένα δώρο, μια ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι πωλητές, καλύτεροι διαπραγματευτές, καλύτεροι στην επικοινωνία μας;

Το μυστικό της επιτυχίας άλλωστε, “κρύβεται” στην αντίσταση!

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *