Skip to content

Η προσαρμογή της Διαμεσολάβησης στη νέα πραγματικότητα

Οι προκλήσεις και οι συνέπειες για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, είναι πολλές – για άλλους περισσότερες για άλλους λιγότερες, ανάλογα με το χαρτοφυλάκιο του καθενός: λουκέτο σε επιχειρήσεις-πελάτες, ελάχιστα νέα συμβόλαια, απομόνωση στο σπίτι, καθυστερημένες πληρωμές, επικοινωνία μέσω…skype (και zoom για τους μυημένους).  Ο μεγάλος όμως στόχος είναι κοινός για όλους: να κρατηθεί ψηλά η ενασχόληση με την εργασία, ώστε όταν απαιτηθεί – γιατί θα έρθει αυτή η στιγμή- να είναι…ετοιμοπόλεμη.

Ζούμε πλέον σε μια νέα πραγματικότητα, που ακόμη δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε πότε θα γίνει όπως πριν. Η επαγγελματική και επιχειρηματική δραστηριότητα που δεν έχει ανασταλεί υποχρεωτικά από το κράτος, προσπαθεί να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να λειτουργήσει με τα σύγχρονα μέσα τεχνολογίας.

Κανείς δεν λέει πως η  εργασιακή κατάσταση σήμερα μπορεί να είναι ακριβώς η ίδια και τα ποσοστά ανταπόκρισης να είναι ακριβώς τα ίδια, όπως πριν. Όμως, όσο πιο ψηλά κρατηθεί η παραγωγικότητα και η ενασχόληση με την εργασία μας τόσο πιο άμεση θα είναι η επανέναρξη της προσπάθειάς μας, που τότε όλοι μαζί θα την έχουμε ανάγκη: Δημήτρης Γαβαλάκης, Πρόεδρος της Επιτροπής Διαμεσολάβησης του ΕΕΑ και Γενικός Γραμματέας του Επιμελητηρίου

Για την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, επάγγελμα που δε θα μπορούσε “να κλείσει”, μιας και οφείλει να παρέχει υπηρεσίες όχι μόνο ασφάλισης, αλλά και εξυπηρέτησης κατά την εκτέλεση της ασφαλιστικής σύμβασης προς τους καταναλωτές, τα στοιχήματα είναι δύο: πρώτον, η διατήρηση του υπάρχοντος πελατολογίου και δεύτερον, η προσπάθεια δημιουργίας νέων πωλήσεων. 

Στόχος είναι να καταλάβουν οι ασφαλισμένοι γιατί έχει αξία ακόμη και σε αυτή τη δύσκολη περίοδο να κρατούν το συμβόλαιό τους, αλλά και η προσέγγιση υποψηφίων ασφαλισμένων με τα σύγχρονα εργαλεία της τεχνολογίας.

Βεβαίως,  οι δυσκολίες δεν είναι ίδιες για όλους τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, ούτε φυσικά σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος.

Με αφορμή τα άνω το Underwriter.gr ζήτησε από τον Δημήτρη Γαβαλάκη,  Πρόεδρο της Επιτροπής Διαμεσολάβησης του ΕΕΑ και Γενικό Γραμματέα του Επιμελητηρίου, ασφαλιστικός διαμεσολαβητής και ο ίδιος, να μας μεταφέρει με ποιούς τρόπους ο κλάδος προσπαθεί να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση:

“Νομίζω ότι θέσατε το θέμα πολύ σωστά, ιδιαίτερα στην τελευταία παρατήρησή σας, ότι οι προκλήσεις και οι δυσκολίες δεν είναι ίδιες για όλους τους διαμεσολαβητές, ούτε οι τρόποι αντιμετώπισής τους είναι ίδιοι. Αντιλαμβάνεστε ότι πολύ πιο γρήγορα και πολύ μεγαλύτερη επίπτωση έχουν τα νέα δεδομένα σε έναν επαγγελματία ασφαλιστικό διαμεσολαβητή, νέο στο επάγγελμα, ο οποίος στηρίζεται κυρίαρχα στις νέες πωλήσεις.

Επίσης, πολύ δυσκολότερα αντιμετωπίζουν την προσαρμογή συνάδελφοί μας των οποίων τα πελατολόγια είτε λόγω εντοπιότητας είτε λόγω εξειδίκευσης είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό εταιρείες, των οποίων η λειτουργία έχει υποχρεωτικά ανασταλεί.  Σε γενικές γραμμές βέβαια, όλη η διαμεσολάβηση -ήδη από τον Απρίλιο- έχει αρχίσει να βλέπει έντονα τα προβλήματα της νέας πραγματικότητας.

Οφείλω όμως να πω ότι από τα μηνύματα που έχω από πολύ μεγάλο μέρος των συναδέλφων μου, μιλώντας μαζί τους όλο αυτό το διάστημα, είναι ότι η προσαρμογή ήταν άμεση. Άλλωστε, σε μεγάλο βαθμό, ήδη η ασφαλιστική διαμεσολάβηση είχε μάθει να χρησιμοποιεί τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα. Έτσι, υπήρξαν άμεσα αντανακλαστικά από τους ίδιους τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, από τις εταιρείες διαμεσολάβησης στις οποίες απασχολούνται ή από τους Συντονιστές τους στα agency: στόχος, όλοι να βοηθηθούν στο να χρησιμοποιούν απλές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, όπως πχ. το skype ή οτιδήποτε σχετικό, για την επικοινωνία με τον πελάτη και στο να παρακολουθούν ηλεκτρονικά πελατολόγια, υποβολές αιτήσεων ή πληρωμών. 

Το πιο σημαντικό ήταν η βοήθεια που έδωσε ο ένας στον άλλο και αντίστοιχα οι υπεύθυνοι των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, στην ψυχολογία και στον προγραμματισμό.

Σε κλίμα ανασφάλειας, ανησυχίας και στην ψυχολογία του “προσπαθώ να τηρήσω τα μέτρα και προσπαθώ να μένω σπίτι” δεν είναι εύκολο να τηρηθεί το σύνηθες ωράριο πρόγραμμα.  Αυτό είναι άλλη μια μεγάλη πρόκληση για τους διαμεσολαβητές: ο κάθε επαγγελματίας, να τηρεί ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα σαν να ήταν ανοιχτό το γραφείο του ή όπου αλλού εργάζεται ενώ στην πραγματικότητα είναι… σπίτι του. Να κάνει όσο μπορεί τις ίδιες διαδικασίες και να προσπαθεί να επικοινωνεί με τους πελάτες του, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία.

Επιτρέψτε μου εδώ να τονίσω ότι στην προσπάθεια αυτή της επικοινωνίας, ο διαμεσολαβητής, καλό είναι να μην περιορίζεται σε ένα τηλεφώνημα, αλλά να προσπαθεί μέσα από βιντεοκλήση, μέσα απο μια παρουσίαση Powerpoint,  αν τις  χρησιμοποιεί, ή μέσω μιας πλατφόρμας τηλεδιάσκεψης, να δίνει την αίσθηση μιας επαγγελματικής επικοινωνίας στον πελάτη, την αίσθηση ενός κανονικού ραντεβού μέσα από το νέο, σύγχρονο ψηφιακό του γραφείο!

Άλλωστε, είναι ευκαιρία πελάτες που ίσως έχουμε αρκετούς μήνες ή και περισσότερο να τους συναντήσουμε, να τους καλέσουμε να δούμε τι κάνουν και να τους ζητήσουμε ένα skype meeting, για να θυμηθούμε τα συμβόλαιά τους, τις παροχές τους και την αξία της ασφάλισης. 

Τέλος, σίγουρα για τους πιο εξοικειωμένους, τα social media και ο χρόνος που σήμερα ίσως σε περισσότερο βαθμό καταναλώνουν οι πολίτες σε αυτά, να είναι επίσης ένα μέσο που κάποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει για εξεύρεση νέων πελατών και προσέγγισή τους.

Προφανώς, κανείς δεν ισχυρίζεται ότι η κατάσταση μπορεί να είναι ακριβώς η ίδια και τα ποσοστά ανταπόκρισης να είναι ακριβώς τα ίδια, όμως, όσο πιο ψηλά κρατηθεί η παραγωγικότητα και η ενασχόληση με την εργασία μας τόσο πιο άμεση θα είναι η επανέναρξη της προσπάθειάς μας, που τότε όλοι μαζί θα την έχουμε ανάγκη.

(Διαβάστε: Η αλήθεια για την κατάσταση της ασφαλιστικής αγοράς)

2 Comments


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *