Skip to content

Η σημασία του Personal Branding

Από την Χριστίνα Μωράκη

«Σπάνια υπάρχει ένας χώρος που οι ασφαλιστικές εταιρείες συγκεντρωμένες, δεν αισθάνονται ανταγωνιστικά μεταξύ τους» Με αυτά τα λόγια ξεκίνησε το χαιρετισμό του ο Αντιπρόεδρος της ΕΑΕΕ Γ. Κώτσαλος, στην δεύτερη ετήσια επιμορφωτική εκδήλωση της Das Hellas που πραγματοποιήθηκε λίγο πριν το Πάσχα στο Athens Ledra.

Πράγματι στην αίθουσα ήταν συγκεντρωμένοι συνεργάτες και στελέχη πολλών διαφορετικών εταιρειών, που μετά από πρόσκληση της εταιρείας, είχαν έρθει για να παρακολουθήσουν ένα πολύ ενδιαφέρον, η αλήθεια είναι, θέμα.

Το πώς, ο καθένας απο μας, μπορεί να αναδείξει τον «ηγέτη» που έχει μέσα του και να φτιάξει το «brand του εαυτού του», προκειμένου να προβάλλει και να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τα δυνατά του σημεία και να φτάσει στην καριέρα του «όπου δεν μπορεί*», δηλαδή στο μάξιμουμ των δυνατοτήτων του.

Εισηγητής ήταν ένας ειδικός στην Ηγεσία, ο Γιάννης Κουτσουμάρης, εκτός των άλλων και καθηγητής του ΕΙΑΣ, σε συνεργασία με το οποίο πραγματοποιήθηκε η ημερίδα.

Σκοπός των εκδηλώσεών μας είναι η αυτοβελτίωση όλων, η ανταπόκριση στις απαιτήσεις με βέλτιστο τρόπο. Ευρύτερος σκοπός της Das Hellas, είναι η νομική προστασία να μπει σε κάθε ελληνική οικογένεια και να την γνωρίσει κάθε συμπολίτης μας,  είπε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της εταιρείας, Νάντια Σταυρογιάννη

Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι ο ιδρυτής της Das στην Ελλάδα, ο Μάνος Ματθίας ήταν και ο πρώτος Πρόεδρος του ΕΙΑΣ,το 1987. Στις εκλογές που έγιναν πρόσφατα (γίνονται ανά τριετία) στο ΕΙΑΣ η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Das Hellas, Νάντια Σταυρογιάννη, εκλέχτηκε για πρώτη φορά μέλος του Δ.Σ. και μάλιστα ως Αντιπρόεδρος.

Πίσω στα της ημερίδας, ο κ. Κουτσουμάρης, personal coach και Managing Partner της εταιρείας Inwards, ξεκίνησε την ομιλία του τονίζοντας πόσο σημαντικό είναι να μπορεί κανείς να διακρίνει και στη συνέχεια να προβάλει όπως πρέπει τα δυνατά του σημεία, αυτό δηλαδή που έχει να προσφέρει.

Το personal branding είναι ακριβώς αυτό, η διαδικασία δηλαδή διαφοροποίησης του εαυτού μας ανάμεσα στους άλλους.

Στο υπερ-ανταγωνιστικό, εξαιρετικά ρευστό σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον, το «personal branding”, τόνισε ο κ. Κουτσουμάρης, σε λίγα χρόνια θα αποτελεί προϋπόθεση για τους εργαζόμενους όλων των ηλικιών και βαθμίδων, στην προσπάθειά τους όχι μόνο να αναβαθμίσουν, αλλά ακόμη και να διατηρήσουν τη θέση τους, «να παραμείνουν δηλαδή στο παιχνίδι».

APL_9854Διότι δεξιότητες και προσόντα αποκτώνται πλέον πολύ πιο εύκολα και απο πολύ περισσότερους ανθρώπους, σε σχέση με το παρελθόν. Οι επόμενες γενιές θα «σπρώχνονται» για να διακριθούν|. Έτσι, θα «κερδίσει» αυτός που θα επικοινωνήσει καλύτερα και γρηγορότερα τα χαρακτηριστικά του, τα προσόντα του, τις ικανότητές του, αλλά και την αξία που αυτά έχουν για τους άλλους.

Το personal branding είναι το δώρο του εαυτού μας στον κόσμο, τόνισε ο εισηγητής. Και όπως κάθε δώρο πρέπει να έχει και το ανάλογο «πακέτο». Δεν αρκεί το περιεχόμενο, ο χαρακτήρας, οι γνώσεις, οι δεξιότητες. Πρέπει να υπάρχει και το κατάλληλο περιτύλιγμα, δηλαδή ο σωστός τρόπος με τον οποίο θα μεταφερθούν όλα αυτά προς τον πελάτη, τον συνεργάτη, τον εργοδότη.

Διότι το personal branding υπάρχει, ανεξάρτητα αν κάποιος το έχει κατασκευάσει με συγκεκριμένο τρόπο ή όχι. Ο καθένας από εμάς μεταδίδει συνεχώς μηνύματα για το ποιός είναι και για το πώς είναι. Σκοπός είναι να προσέξουμε ώστε τα μηνύματα που δίνουμε προς τα έξω να προτάσσουν κάτι ξεχωριστό, να μας διαφοροποιούν από την μάζα, προκειμένου να μπορέσουμε να τραβήξουμε την προσοχή και να αναπτυχθούμε προς τα εκεί που θέλουμε.

Ο όρος διαφοροποίηση δεν αφορά τίποτα παραπάνω από την ταυτότητα, την εξειδίκευση, την ικανότητα που έχει κάθε άνθρωπος πάνω του. Στόχος είναι «το άτομο να αναδειχθεί ως ειδικός στον τομέα του, να αποκτήσει φήμη, να αρχίσει να θεωρείται αξιόπιστος και το περιβάλλον του να αρχίσει να ανατρέχει σε αυτόν».

Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Das Hellas, Γιώργος Τάσσης ο οποίο είχε και το συντονισμό της εκδήλωσης
Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Das Hellas, Γιώργος Τάσσης, ο οποίος είχε και το συντονισμό της εκδήλωσης

Κάπως έτσι ανοίγονται οι επαγγελματικοί δρόμοι και αναπτύσσονται οι καριέρες και καθώς αυτό συμβαίνει, συμβαίνει και κάτι άλλο:

Ανεβαίνει το επίπεδο της αυτοπεποίθησης του ατόμου και όσο περισσότερο ανεβαίνει η αυτοπεποίθηση, τόσο συχνότερα (και πολύ πιο εύκολα) γίνεται το personal branding: το άτομο τονίζει και διευκρινίζει ανεμπόδιστα και σε κάθε ευκαιρία τα ατομικά χαρακτηριστικά του και την αξία που προσφέρει, με αποτέλεσμα να αναπτύσσεται ακόμη περισσότερο.

Πλέον έχει μπει στην τροχιά της επιτυχίας – άλλωστε, όσο περισσότερο «φωνάζει» κανείς τόσο περισσότερο δεν «ακούγεται»;

Δύο είναι οι βασικές παράμετροι που διαμορφώνουν και καθορίζουν το personal branding. Τι «κληρονομιά» κομίζει ο καθένας απο το παρελθόν (τι έχει χτίσει, επιτεύγματα, εμπειρίες, σπουδές) και τι «απήχηση» έχει ως επαγγελματίας στην σύγχρονη εποχή, στο παρόν.

Στον κόσμο των επιχειρήσεων, αν ένα brand έχει μηδέν κληρονομιά και μηδέν απήχηση τότε είναι αδιάφορο, ό,τι αξία και αν προσφέρει. Αν έχει και τα δύο, τότε είναι brand πολυτελείας. Στο πεδίο ανάμεσα, ανήκουν βεβαίως πολλά προϊόντα.

Στο personal branding, το άτομο τοποθετεί τον εαυτό του σε αυτούς τους δύο άξονες, κληρονομιά και απήχηση και σχεδιάζει που θέλει να φτάσει σε μία περίοδο, για παράδειγμα ενάμιση ή δύο ετών.

Ένα “brand” είναι και η Ελλάδα, είπε ο κ. Κουτσουμάρης. Η Ελλάδα έχει μεγάλη κληρονομιά, πάσχει όμως ως προς την σύγχρονη απήχηση…

APL_9808

Ηγετικό branding

Προϋπόθεση για να αναδειχθεί ο “ηγέτης” μέσα στον κάθε άνθρωπο είναι η αρμονία μεταξύ του νου, του σώματος και του συναισθήματος. Σύμφωνα με τους διαχωρισμούς της φιλοσοφίας, η ανθρώπινη φύση και υπόσταση ορίζεται από 3 παραμέτρους: την Γλώσσα (λογικό σύστημα έκφρασης) το Σώμα (νοημοσύνη, ικανότητες, εμπειρίες) και την Διάθεση (προδιάθεση, συναίσθημα). Αυτές είναι οι τρεις περιοχές στις οποίες γίνεται «coaching», προκειμένου να φτάσει κανείς στο τέλειο «branding».

Coaching σημαίνει προσπάθεια για να επέλθει αλλαγή και αρμονία, διότι μεταξύ τους, η γλώσσα, το σώμα, η διάθεση, βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και αλληλεπίδραση!

Για παράδειγμα, αν στη διάθεση υπάρχει «θλίψη» τότε αυτή θα περάσει και στην γλώσσα! Και η γλώσσα, εξήγησε ο κ. Κουτσουμάρης, είναι παντοδύναμη. Έχει την ικανότητα να δημιουργεί πραγματικότητες, να κατασκευάζει θέματα, να δημιουργεί αντιλήψεις για τα πράγματα. «Όλοι είμαστε οι ιστορίες που λέμε πως είμαστε» κατέληξε.

Το σώμα, από την άλλη, είναι το «όχημα». Συμβολίζει τα πάντα, επιτεύγματα, σπουδές, νοημοσύνη, το δυνατό και το αδύνατο, το πιθανό και το απίθανο. Όλα είναι δυνατά, αλλά δεν είναι όλα πιθανά, είπε χαρακτηριστικά: το σώμα και το πνεύμα, είναι ικανά για τα πάντα, όμως επηρεάζονται από το περιβάλλον και από το συναίσθημα.

Το οποίο ως τρίτος παράγοντας, είναι εξίσου καθοριστικό. Το συναίσθημα περικλείει και την προδιάθεση, δηλαδή τις «προεγγραφές» που αποκτήσαμε όλοι μέσα μας καθώς μεγαλώναμε, και οι οποίες επηρεάζουν σε τεράστιο βαθμό την αντίληψη για τα όσα συμβαίνουν γύρω μας και άρα τα συναισθήματα και κατά συνέπεια τις πράξεις μας.

Για τη διαμόρφωση του personal branding, πρέπει κανείς να ξέρει τις δυνατές και τις αδύνατες περιοχές του και τον τρόπο που αλληλεπιδρούν, ώστε όσο γίνεται, να μπορεί να επεμβαίνει ανάλογα.

Διότι αλλού είναι το αίτιο και αλλού το σύμπτωμα στην ανθρώπινη συμπεριφορά και αν κανείς κολλάει στο δεύτερο , τότε απλά χάνει χρόνο!…

APL_9642Αυτά ήταν μερικά από όσα μοιράστηκε με το πολυπληθές κοινό στην ημερίδα της Das ο Γιάννης Κουτσουμάρης, όπου εκτός από τον κ. Κώτσαλο χαιρετισμό απηύθυναν ο Πρόεδρος του ΕΕΑ Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο Γενικός Διευθυντής του ΕΙΑΣ Γιάννης Παπακωνσταντίνου και ο Νικόλαος Κανελλόπουλος, Γενικός Γραμματέας Οργανισμού Προώθησης Εναλλακτικών Μεθόδων Επίλυσης Διαφορών.

Ο Οργανισμός αυτός, στον οποίο Πρόεδρος είναι ο πρώην Πρωθυπουργός Παναγιώτης Πικραμένος, συστάθηκε πριν από τρεις περίπου μήνες, με την συμμετοχή μεταξύ άλλων του ΣΕΒ, της ΓΕΣΕΕ αλλά και της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών – η ασφάλιση Νομικής Προστασίας άλλωστε είναι μια εναλλακτική μορφή επίλυσης διαφορών.

Τα τελευταία χρόνια, τα χρόνια της κρίσης, έχουν γίνει περισσότερες εκδηλώσεις στην αγορά από ποτέ άλλοτε στην ιστορία της, επισήμανε στον χαιρετισμό του ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου. Αν οι εκδηλώσεις αυτές προάγουν την κριτική αντίληψη και προσφέρουν εργαλεία επαγγελματικής βελτίωσης, τότε είναι κάτι παραπάνω από καλοδεχούμενες και μακάρι στο μέλλον να έχουμε ακόμη περισσότερες, είναι αυτό στο οποίο συμφώνησαν όλοι οι παρευρισκόμενοι.

Οι συμμετέχοντες παρέλαβαν βεβαίωση παρακολούθησης επικυρωμένη από το ΕΙΑΣ και την DAS.

*Από τον πρόλογο του βιβλίου του Ν.Καζαντζάκη, “Αναφορά στον Γκρέκο”.

Δείτε τις φωτογραφίες:

 

1 Comment

  1. Avatar

    Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα δημοσίευση που αφορά την συγκεκριμένη εισήγηση η οποία δίνει γνώση, λύσεις και διαμόρφωση εξέλιξης σε όποιον θέλει να μανατζάρει τον εαυτό του και να κατάκτηςει την προσωπική του ιδιοσυγκρασία ώστε να επιτύχει μια θέση γνωριμίας και επικράτησης ως ανερχόμενος επαγγελματίας


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *