Skip to content

Θεσμοθετείται το Οδικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας

Αλλαγές στον ΚΟΚ με νομοσχέδιο που θα βγει σε δημόσια διαβούλευση αρχές Δεκεμβρίου

Νέα μορφή λαμβάνει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, καθώς στις αρχές του επόμενου μήνα με νέο νομοσχέδιο γίνεται εισήγηση για ποινές που θα διαφοροποιούν το τιμωρητικό πλαίσιο για τους οδηγούς.

του Χρήστου Γαβαλά

Πιο συγκεκριμένα, οι ποινές θα στρέφονται πλέον προς τον οδηγό και όχι προς το όχημα, όπως συνέβαινε με την αφαίρεση πινακίδων.

Βεβαίως, αυτή η ποινή θα συνεχίσει να επιβάλλεται στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων παραβάσεων.

Ωστόσο, η υπερβολική ταχύτητα μαζί με ακόμα τέσσερις παραβάσεις, την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, την οδήγηση ύστερα από την κατανάλωση αλκοόλ, την αντικανονική προσπέραση και τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους θα θεωρείται ότι σχετίζονται πιο στενά με την πρόκληση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και ως εκ τούτου αναμένεται ότι θα τιμωρούνται ακόμα πιο αυστηρά από τον υπό διαμόρφωση νέο ΚΟΚ.

Ενώ παράλληλα, υποχρεωτική θα είναι στο εξής για τα οχήματα και τους οδηγούς τους η ύπαρξη αντιολισθητικών αλυσίδων ή χιονολάστιχων.

Αλλάζει όμως και ο ρόλος των δήμων καθώς θα θεσμοθετηθεί το Εθνικό Ταμείο Οδικής Ασφάλειας, όπου και θα καταλήγουν τα χρηματικά ποσά από τα πρόστιμα του ΚΟΚ που στη συνέχεια θα κατανέμονται στους δήμους αποκλειστικά για την υλοποίηση δράσεων οδικής ασφάλειας.

Μάλιστα έχει αξία να παρατηρήσει κανείς ότι βάσει της σχετικής πρόβλεψης, εάν οι δήμοι δεν μπορέσουν να τα χρησιμοποιήσουν, δεν θα παίρνουν τα χρήματα αυτά.

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας στην ΕΡΤ επισήμανε ότι η οδική ασφάλεια αποτελεί προτεραιότητα της σημερινής κυβέρνησης και του πρωθυπουργού προσωπικά, αλλά και του υπουργού Μεταφορών και δική του καθώς προεδρεύει στην Διυπουργική Επιτροπή για την Οδική Ασφάλεια.

«Η χώρα είναι η πρώτη φορά που έχει ένα οργανωμένο στρατηγικό σχέδιο για την οδική ασφάλεια. Το ένα είναι οι υποδομές, όλοι παρακολουθούμε πώς με αλματώδη ταχύτητα αυξάνονται οι υποδομές στους δρόμους. Το δεύτερο αφορά στις δράσεις που κάνει η οδική ασφάλεια και τα συναρμόδια υπουργεία, το Υγείας έχει τις δικές του όπως και το Παιδείας, το Προστασίας του Πολίτη και των Μεταφορών. Το τρίτο που έπρεπε να γίνει, είχε καθυστερήσει και έπρεπε να ανταποκρίνεται στη σημερινή πραγματικότητα ήταν ο ΚΟΚ. Κάνουμε έναν Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πιο δίκαιο, πιο πραγματικό και πιο αυστηρό», τόνισε.

Και συνέχισε: «Το πρώτο που κάνουμε είναι να απενοχοποιούμε το αυτοκίνητο. Το αυτοκίνητο δεν φταίει εάν ένας εγκληματικός οδηγός κάνει μια παράβαση και τιμωρείται και αυτός και το αυτοκίνητο. Τα υπόλοιπα μέλη πρέπει να έχουν αυτοκίνητο. Δεν έχουν όλες οι οικογένειες την πολυτέλεια να έχουν 2 ή 3 αυτοκίνητα».

Για το θέμα των πινακίδων των οχημάτων υπογράμμισε τα εξής; «Δεν θα παίρνουμε τις πινακίδες. Ή θα παίρνουμε τις πινακίδες για κάποιες παραβάσεις -όπως αν παρκάρεις σε στάση ΑΜΕΑ- αλλά με το που θα πληρώσεις την κλήση σου και θα τιμωρηθείς και διοικητικά με το δίπλωμά σου, θα παίρνεις πίσω τις πινακίδες σου. Ή σε άλλες περιπτώσεις δεν θα παίρνονται καθόλου οι πινακίδες. Αυτό έχει να κάνει και με την οικογένεια αλλά και με τις εταιρείες. Ένα αυτοκίνητο επαγγελματικό δεν μπορεί να το στερείς από μια εταιρεία επειδή κάποιος οδηγός το χειρίζεται με λάθος τρόπο».

Ο κ. Παπαδόπουλος στάθηκε ιδιαίτερα στο ζήτημα της διαμόρφωσης της κατάλληλης κουλτούρας λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το σημαντικότερο όμως είναι ότι ναι μεν εισάγουμε έναν αυστηρότερο και δικαιότερο ΚΟΚ αλλά η ουσία είναι να πείσουμε τον Έλληνα πολίτη να αλλάξει την κουλτούρα του για την οδήγηση. Η αλήθεια είναι ότι στην κουλτούρα μας είναι να δημιουργούμε δικό μας ΚΟΚ».

Ενώ για τα πρόστιμα σημείωσε ότι η λογική του νομοσχεδίου είναι τα επικίνδυνα πρόστιμα όπως το αλκοόλ, το κόκκινο, η προσπέραση διπλής λωρίδας, να αυξηθούν.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *