Skip to content

Ι.Π.Βοτσαρίδης: “Ο Διαμεσολαβητής δημιουργεί ασφαλιστική συνείδηση στον Έλληνα”

Το κτήριο της Interlife στη Θεσσαλονίκη
Το κτήριο της Interlife στη Θεσσαλονίκη

Το τελευταίο διάστημα έχουν γραφεί και ακουστεί πολλά για τις απόπειρες πωλήσεων ασφαλειών μέσω εκπτώσεων ή προσφορών, στο διαδίκτυο ή ακόμη και σε έντυπα μέσα.

Οι απόψεις διίστανται και οι κριτικές διαφέρουν,  ωστόσο υπάρχουν κάποιοι που δεν μπαίνουν σε τέτοια διλήμματα και ένας από αυτούς είναι ο Ιωάννης Βοτσαρίδης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Interlife, ο οποίος στη σύντομη συνέντευξη που μας παραχώρησε αναφέρθηκε μεταξύ άλλων και στις φήμες περί αποχώρησης και κλεισίματος εταιρειών, στα ολοένα και αυξανόμενα προβλήματα που δημιουργούν στην αγορά οι ΕΠΥ, αλλά και στο νέο ιδιόκτητο ακίνητο 1800 τμ της εταιρείας στην Καλιρρόης, το οποίο στεγάζει πλέον την Γενική Διεύθυνση Νοτίου Ελλάδος : 

Πώς διαμορφώνεται το τοπίο με τα κανάλια Διανομής των Ασφαλιστικών Εταιριών; Μπορεί να στηριχθεί η παραγωγή μιας Ασφαλιστικής Εταιρίας μέσω μόνον ενός καναλιού Διανομής;

Όπως είναι γνωστό, τα κανάλια διανομής ασφαλιστικών υπηρεσιών είναι, κατ’ αρχήν οι Διαμεσολαβητές (που καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων), το τραπεζικό δίκτυο (bank assurances) και οι άμεσες πωλήσεις Ασφαλιστικών εταιριών (direct) μέσω διαδικτύου, το ποσοστό των οποίων είναι ακόμη μικρό. Ως αντιπροσωπευτικό παράδειγμα, η δική μας εταιρία, η INTERLIFE, που χρησιμοποιεί ως μοναδικό κανάλι Διανομής το ελεύθερο Δίκτυο των Διαμεσολαβητών. Είναι γνωστό ότι η διαπροσωπική επαφή πελάτη-Διαμεσολαβητή/Ασφαλιστή, δύσκολα μπορεί να αντικατασταθεί από διαδικτυακές on line υπηρεσίες, όταν αυτές παρέχονται απευθείας από ασφαλιστικές εταιρίες και όχι από διαμεσολαβούντα πρόσωπα. Επιπλέον, ειδικά για τον Έλληνα, που έχει ακόμη χαμηλή ασφαλιστική “συνείδηση” και δεν είναι σωστά ενημερωμένος για τα ασφαλιστικά θέματα, ο Διαμεσολαβητής, πέρα από την άμεση και ανθρώπινη επαφή που αποκτά με τον πελάτη, αναλαμβάνει και την ενημέρωσή του, ώστε ο ασφαλιζόμενος να αποκτήσει γνώση της αγοράς των Ασφαλιστικών προϊόντων, της δυνατότητας να τα αξιοποιήσει προς όφελός του και τέλος να έχει την συμπαράσταση του Διαμεσολαβητή σε περίπτωση ζημίας.

Πώς σχολιάζετε τους προβληματισμούς των Διαμεσολαβούντων σχετικά με φήμες για κλείσιμο ή αποχωρήσεις Εταιριών, αλλά και προβλήματα σε συνεργασίες τους με Ε.Π.Υ.;

Δυστυχώς, αναμένονται όχι μόνον συγχωνεύσεις ή κλεισίματα (βελούδινα ή μη), αλλά να μην εκπλαγούμε αν δούμε και αποχωρήσεις ξένων Εταιριών, δεδομένου ότι το κλίμα στην Ελλάδα, πέραν της Ύφεσης, δεν είναι καθόλου φιλικό προς την επιχειρηματικότητα και αν προσθέσουμε το γεωπολιτικό ζήτημα τότε το μίγμα δεν είναι καθόλου καλό. Όσον αφορά τις Ε.Π.Υ., θα ήθελα κατ’ αρχήν να παρατηρήσω ότι όταν ήρθαν στην Ελλάδα βρήκαν από κάποιους ανταπόκριση, αλλιώς δεν θα είχαν αναπτυχθεί στο βαθμό που αναπτύχθηκαν. Εκ των υστέρων, βέβαια, κάποιες από αυτές δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες και σταδιακά δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα, κυρίως με τις αποζημιώσεις. Να σημειώσουμε ότι οι Ε.Π.Υ. αυτής της κατηγορίας είναι περισσότερες στην Ελλάδα συγκριτικά με άλλες χώρες – αν αυτό λέει κάτι. Κατόπιν τούτων, πιστεύω ότι οι Διαμεσολαβητές πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί στην επιλογή των συνεργασιών τους.

Το νέο κτήριο της Interlife στην Αθήνα, στην οδό Καλλιρόης
Το νέο κτήριο της Interlife στην Αθήνα, στην οδό Καλλιρόης

Η ώρα εφαρμογής του Solvency II πλησιάζει. Είναι προετοιμασμένη η Εταιρία σας για την εφαρμογή του;

Στην INTERLIFE δουλεύουμε εδώ και δυόμιση χρόνια για να είμαστε έτοιμοι για το Solvency II. Έχουμε κάνει πολύ σοβαρή δουλειά και για τους τρεις Πυλώνες: Όσον αφορά τον Πυλώνα I (Ποσοτικές Απαιτήσεις) η INTERLIFE, ούτως ή άλλως, διαχρονικά, έχει κεφαλαιακή επάρκεια από την ίδρυσή της. Σχετικά με τον Πυλώνα II (Ποιοτικές Απαιτήσεις) την τελευταία διετία εργαστήκαμε σοβαρά για να εκπληρώσουμε όλα τα προαπαιτούμενα (Εταιρική διακυβέρνηση, Εσωτερικός Έλεγχος, Κανονιστική Συμμόρφωση, Διαχείριση Κινδύνων, Αναλογιστική, κλπ) και είμαστε απολύτως έτοιμοι. Το ίδιο ισχύει και για τον Πυλώνα III, (Απαιτήσεις Δημοσιοποίησης) που αφορά την υποχρέωση της Εταιρίας για τα στοιχεία που δημοσιοποιεί προς τα Εποπτικά Όργανα και προς το κοινό.

Tελευταία παρατηρήσαμε ότι δίνετε έμφαση στην Διεύθυνση Νοτίου Ελλάδος της εταιρίας. Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σχεδιασμός;

Επεκτεινόμαστε εις πείσμα των καιρών. Προσπαθούμε να μετατρέψουμε την Κρίση σε Ευκαιρία και προχωρούμε με καινοτομικές πρωτοβουλίες και αναπτυξιακές δράσεις κόντρα στην εσωστρέφεια και την ύφεση.  Το νέο οκταώροφο κτίριο της οδού Καλλιρόης 65, στην Αθήνα που στεγάζει τη Γενική Διεύθυνση Νοτίου Ελλάδος σηματοδοτεί την έμφαση που δίνει η INTERLIFE στην επέκταση και την ενίσχυση των δραστηριοτήτων της στην Αττική. Το ιδιόκτητο ακίνητο της Καλλιρρόης (1.850τμ, 10 επίπεδα μαζί με το ισόγειο και το υπόγειο) έρχεται επίσης να καλύψει τις νέες αυξημένες ανάγκες του Ομίλου στη Νότιο Ελλάδα. Ο Όμιλος περιλαμβάνει 5 ανώνυμες εταιρίες – δύο από τις οποίες έχουν ήδη εγκατασταθεί στο νέο κτίριο μαζί με τη μητρική. Η κίνηση αυτή ήρθε παράλληλα με την τολμηρή είσοδο της Εταιρίας μας στη Νέα Αγορά του Χρηματιστηρίου Αξιών Κύπρου (2012), με την πορεία της μετοχής να σημειώνει επίδοση ακόμη και κατά την περίοδο του Κυπριακού Μνημονίου. Το προσωπικό που στελεχώνει τα Γραφεία των Αθηνών (30 άτομα) αποτελείται από έμπειρα στελέχη της Αγοράς, με εμπροσθοφυλακή το Σταύρο Μάργαρη, Διευθυντή Αποζημιώσεων Ν. Ελλάδας και την Υπεύθυνη Ανάπτυξης Δικτύου Ν. Ελλάδας, Κατερίνα Καψάλη.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *