Skip to content

Οι δείκτες φερεγγυότητας και η φιλοσοφία της κάθε επιχείρησης

Μέσα στις γιορτές έληξε η προθεσμία της Τράπεζας της Ελλάδας για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων χρήσης και των δεικτών φερεγγυότητας 2018. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία, οι περισσότερες ασφαλιστικές έχουν σταθερούς δείκτες φερεγγυότητας (SCR), κάποιες τους έχουν βελτιώσει και σε κάποιες λιγότερες, τα ποσοστά έχουν επιδεινωθεί.

Για τους πιο υποψιασμένους, οι αριθμοί συχνά αποκαλύπτουν και τις διαφορετικές φιλοσοφίες και προσεγγίσεις της κάθε εταιρείας, ως προς την ανάληψη κινδύνων και την προσφορά επιπλέον παροχών στα προγράμματα που προσφέρει.

Ως γνωστόν, όσο περισσότερα ρίσκα αναλαμβάνει και όσο περισσότερα οφέλη προσφέρει μια εταιρεία, τόσο περισσότερο μεγαλώνουν τα κεφάλαια (αποθεματικά) που καλείται να δεσμεύσει. Είναι λοιπόν στην διακριτική ευχέρεια της κάθε μιας, να αποφασίσει πόσο θέλει να εκμεταλλευτεί τα κεφάλαιά της, δεσμεύοντάς τα σε αντίστοιχες παροχές που θα υποσχεθεί στους πελάτες της. Περισσότερο “συντηρητικές” εταιρείες, ενδεχομένως δημιουργούν απαιτήσεις μικρότερες της δυναμικής των κεφαλαίων τους, ενώ άλλες, επιλέγουν να εκτίθενται περισσότερο κεφαλαιακά, προκειμένου να είναι πιο ανταγωνιστικές. Οι δείκτες φερεγγυότητας, ως ένα βαθμό, αντανακλούν και αυτή την πλευρά της κάθε εταιρείας.

Όσο λιγότερες είναι οι παροχές, τόσο λιγότερα είναι τα κεφάλαια που καλείται να δεσμεύσει και άρα τόσο υψηλότερος  ο δείκτης φερεγγυότητας που παρουσιάζει μια ασφαλιστική (εφόσον το ρίσκο που παίρνει είναι μικρότερο). Από την άλλη, όσο περισσότερες είναι οι παροχές, τόσο περισσότερες είναι και οι “ευκαιρίες” που δημιουργούνται στους πελάτες της για αποζημιώσεις, γεγονός που ευνοεί και τη δική της φήμη, αλλά και τη φήμη της αγοράς.

Κάθε εταιρεία άλλωστε χτίζει την παραγωγή και το όνομά της, με βάση τα προϊόντα και τις καλές πρακτικές της. Αυτά την ανεβάζουν στην προτίμηση του κόσμου και της παρέχουν τζίρους και κερδοφορία καθώς και κεφάλαια για επενδύσεις.

Ειδικά οι αποζημιώσεις, είναι το α και το ω για μια ασφαλιστική, είναι η στιγμή που “λάμπει” και η ίδια και φυσικά ο θεσμός. Βεβαίως, ισχύει και το αντίθετο. Τυχόν “δυστοκίες” στην καταβολή των αποζημιώσεων (διάφορα τέτοια παραδείγματα κυκλοφορούν από στόμα σε στόμα, ακόμη και δημοσιοποιούνται την εποχή των social media)  βλάπτουν εταιρείες και συνεργάτες, όπως και τη φήμη της αγοράς. Ενώ ο ευχαριστημένος πελάτης, που επίσης διαδίδει την καλή του εμπειρία, ωφελεί θεσμό και ασφαλιστική.

Τώρα που η αγορά πάει να κάνει μεγάλη είσοδο στους “ακριβούς” κλάδους υγείας και σύνταξης και να ξανασυστηθεί στο ευρύ κοινό, είναι σημαντικό η διαχείριση, οι αποφάσεις και οι προτεραιότητες κάθε εταιρείας ξεχωριστά, να είναι αυτές που θα της δώσουν την καλύτερη εικόνα και τα καλύτερα αποτελέσματα μακροπρόθεσμα.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *