Skip to content

Καλώς ήρθατε στο μέλλον της ασφάλισης (β’ μέρος)

Δέκα άρθρα για τον ασφαλιστικό κλάδο του (όχι τόσο μακρινού) μέλλοντος, με την ευγενική χορηγία της Ευρωπαϊκής Πίστης.

Underwriting και τιμολόγηση

Το underwriting όπως το ξέρουμε θα πάψει να υπάρχει στις ασφαλίσεις ζωής, περιουσίας και ατυχήματος. Βασικά, θα περιορίζεται σε μερικά δευτερόλεπτα, καθώς θα είναι αυτοματοποιημένο και θα υποστηρίζεται από ένα συνδυασμό συνδεδεμένων συσκευών και μοντέλων deep learning. Αυτά τα μοντέλα θα βγάζουν συμπέρασμα μετά απο αξιολόγηση εσωτερικών και εξωτερικών δεδομένων. Τα δεδομένα αυτά θα συλλέγονται από αντασφαλιστές, απο κατασκευαστές προϊόντων, από διανομείς προϊόντων και φυσικά απο χρήστες. Όλες αυτές οι πηγές πληροφοριών θα επιτρέπουν στους ασφαλιστές να λαμβάνουν αποφάσεις εκ των προτέρων σχετικά με το underwriting και την τιμολόγηση, με προληπτική προσέγγιση, και με μια δεσμευτική προσφορά στον πελάτη, προσαρμοσμένη στο προφίλ κινδύνου και τις ανάγκες του.

Οι ρυθμιστικές αρχές εξετάζουν ΑΙ μοντέλα που βασίζονται σε μηχανική μάθηση. Για να επαληθεύσουν ότι η χρήση δεδομένων είναι κατάλληλη για μάρκετινγκ και underwriting, οι ρυθμιστικές αρχές αξιολογούν έναν συνδυασμό παραγόντων. Εννοείται ότι θα περιορίζεται η πρόσβαση σε ορισμένα ευαίσθητα και προγνωστικά δεδομένα (όπως γενετικές πληροφορίες) που θα μείωναν την ευελιξία underwriting και τιμολόγησης. Οι εξελιγμένες πλατφόρμες θα συνδέουν πελάτες και ασφαλιστές και θα προσφέρουν στους πελάτες διαφοροποιημένες εμπειρίες, χαρακτηριστικά και αξία. Σε ορισμένους κλάδους, ο ανταγωνισμός τιμών θα ενταθεί και τα μικρά περιθώρια κέρδους θα είναι ο κανόνας, ενώ σε άλλα τμήματα οι μοναδικές ασφαλιστικές προσφορές θα επιτρέπουν την επέκταση και τη διαφοροποίηση του περιθωρίου κέρδους. Η τιμολόγηση θα είναι διαθέσιμη σε πραγματικό χρόνο με βάση τη χρήση και μια δυναμική, πλούσια σε δεδομένα αξιολόγηση του κινδύνου, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι ενέργειές τους επηρεάζουν την κάλυψη, την ασφαλισιμότητα και την τιμολόγηση.

Αποζημιώσεις

Το 50% των αποζημιώσεων θα δίνεται αυτόματα. Οι προηγμένοι αλγόριθμοι θα χειρίζονται τη δρομολόγηση των αρχικών αξιώσεων, αυξάνοντας την αποτελεσματικότητα και την ακρίβεια.

Ως προς τη δήλωση ζημιών ή ασθενειών, οι αισθητήρες IoT και μια σειρά από τεχνολογίες όπως τα drones ή οι συσκευές τηλεματικής θα θα αντικαταστήσουν τις παραδοσιακές, μη αυτόματες μεθόδους ειδοποίησης και καταγραφής ζημιών. Οι υπηρεσίες αξιολόγησης θα ενεργοποιούνται αυτόματα. Σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος, για παράδειγμα, ο κάτοχος της ασφάλισης θα καταγράφει σε βίντεο τη ζημιά και θα την ανεβάζει στο σύστημα. Οχήματα με αυτόνομα χαρακτηριστικά που θα υφίστανται μικρές ζημιές θα κατευθύνονται σε συνεργεία επισκευής για σέρβις, ενώ στο ενδιάμεσο θα αποστέλλεται ένα άλλο αυτοκίνητο με αυτόνομα χαρακτηριστικά. Στο σπίτι, οι συσκευές IoT θα χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο για την προληπτική παρακολούθηση των επιπέδων του νερού, της θερμοκρασίας και άλλων βασικών παραγόντων κινδύνου και θα ειδοποιούν προληπτικά τόσο τους ενοίκους όσο και τους ασφαλιστές για ζητήματα προτού αυτά προκύψουν.

Ο χρόνος διεκπεραίωσης για την επίλυση πολλών αξιώσεων θα μετράται σε λεπτά και όχι σε ημέρες ή εβδομάδες. Η διαχείριση μέσω φυσικών δικτύων θα γίνεται μόνο σε ασυνήθιστες, εξαιρετικά πολύπλοκες ή αμφισβητούμενες περιπτώσεις. Φυσικά θα ενισχύεται από μηχανικές αναλύσεις και δεδομένα. Εννοείται ότι θα πραγματοποιούνται τυχαίες, μη αυτόματες αναθεωρήσεις αξιώσεων από φυσικά δίκτυα, για να διασφαλιστεί επαρκής εποπτεία της αλγοριθμικής λήψης αποφάσεων.

Οι ασφαλιστικές θα εστιάσουν στη παρακολούθηση, τη πρόληψη και τον μετριασμό των κινδύνων. Το IoT και οι νέες πηγές δεδομένων θα χρησιμοποιούνται για να παρακολουθούνται οι κίνδυνοι και να πραγματοποιούνται παρεμβάσεις όταν υπερβαίνονται τα όρια που καθορίζονται από την τεχνητή νοημοσύνη. Η αλληλεπίδραση των πελατών με τους οργανισμούς θα επικεντρώνεται στην αποφυγή πιθανών ζημιών. Τα άτομα θα λαμβάνουν αυτόματες ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο για παρεμβάσεις επιθεώρησης, συντήρησης και επισκευής. Για αξιώσεις μεγάλης κλίμακας καταστροφών, οι ασφαλιστές παρακολουθούν τα σπίτια και τα οχήματα σε πραγματικό χρόνο χρησιμοποιώντας ενσωματωμένα δεδομένα IoT, τηλεματικής και κινητής τηλεφωνίας, υποθέτοντας ότι η υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας και το ρεύμα δεν έχουν διακοπεί στην περιοχή. Όταν σβήσει το ρεύμα, οι ασφαλιστές θα μπορούν να υποβάλουν προκαταρκτική υποβολή αξιώσεων χρησιμοποιώντας συσσωρευτές δεδομένων, οι οποίοι ενοποιούν δεδομένα από δορυφόρους, δικτυωμένα drones, μετεωρολογικές υπηρεσίες και δεδομένα αντισυμβαλλομένων σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το σύστημα έχει δοκιμαστεί εκ των προτέρων από τους μεγαλύτερους φορείς σε πολλαπλούς τύπους καταστροφών, επομένως οι εξαιρετικά ακριβείς εκτιμήσεις απωλειών υποβάλλονται αξιόπιστα σε περίπτωση πραγματικής έκτακτης ανάγκης. Λεπτομερείς αναφορές παρέχονται αυτόματα στους αντασφαλιστές για ταχύτερη ροή αντασφαλιστικού κεφαλαίου.

Διαβάστε εδώ: Καλώς ήρθατε στο μέλλον της ασφάλισης

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *