Skip to content

Κυριάκος Φωτόπουλος: “Θα πρέπει να δίδεται προτεραιότητα από τις εταιρείες στην εξυπηρέτηση των οργανωμένων Μεσιτών”

O κόσμος “διψά για προστασία και ενημέρωση” και τα επόμενα χρόνια τα προγράμματα υγείας θα γνωρίσουν “αλματώδη ανάπτυξη”.

της Βάσως Βεγίρη
v.vegiri@underwriter.gr

Την ανάγκη για περισσότερη ακαδημαϊκή εκπαίδευση στην περιφέρεια, για καλύτερη λειτουργία των εποπτικών οργάνων της ασφαλιστικής αγοράς, καθώς και για αλλαγή στα κριτήρια των ασφαλιστικών εταιρειών έναντι των συνεργατών τους, τονίζει ο γνωστός μεσίτης ασφαλίσεων-ιδρυτής της εταιρείας ΔΙΚΛΙΣ Μεσίτες Ασφαλίσεων (έδρα Σπάρτη), κ.Κυριάκος Φωτόπουλος. Ο κόσμος στην περιφέρεια, όπως μας επισημαίνει, εξάλλου, “διψά” για προστασία και ενημέρωση και ο ίδιος προβλέπει αλματώδη ανάπτυξη για τον κλάδο Υγείας στα επόμενα χρόνια.

Από τα σημαντικότερα προβλήματα της επαγγελματικής καθημερινότητας για μια μεσιτική εταιρεία ασφαλίσεων της περιφέρειας, σύμφωνα με τον κ.Φωτόπουλο, δεν είναι άλλο από το ότι “η γεωγραφική απόσταση από την έδρα των ασφαλιστικών εταιριών μας στερεί την «πολυτέλεια» για συχνές εκπαιδεύσεις μιας και διοργανώνονται κατά βάση στα αστικά κέντρα και δη στην Αθήνα”. Πάραυτα, όπως προσθέτει, “είναι αισιόδοξο σημάδι ότι έστω και ελάχιστες ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες έχουν αντιληφθεί τη δυναμική της περιφέρειας, στηρίζουν τους διαμεσολαβούντες έμπρακτα μέσω αποκεντρωμένων σεμιναρίων, τακτικών επισκέψεων και υποστήριξης διαδικτυακά με webinars. Προτείνουμε περισσότερη ακαδημαϊκή εκπαίδευση με έμφαση στην εξειδίκευση”. Παράλληλα, η περιφέρεια δεν διαθέτει νοσηλευτικές μονάδες σε αντίθεση με τα αστικά κέντρα, προϋπόθεση σημαντική και κίνητρο για την πώληση προγραμμάτων υγείας.

2016-08-17_1881_diklisΟ ίδιος ο κ.Φωτόπουλος είναι γνωστό ότι συνηθίζει να αναφέρει ότι “εργοδότες” του είναι οι πελάτες του, για τους οποίους διαπιστώνει ότι τα τελευταία χρόνια της βαθιάς κρίσης “έχουν αναγκαστεί να υπολογίζουν την αξία του κάθε ευρώ, που πληρώνουν. Έχουν δοκιμάσει τις οικονομικές αλλά “άδειες” ασφαλιστικές λύσεις, τις οποίες αγόρασαν πολλές φορές και ηλεκτρονικά, αλλά δεν κατανόησαν ακριβώς τι αγόρασαν τελικά, ή πιο σωστά “πόσες παροχές έχασαν πληρώνοντας το ελάχιστο χαμηλότερο ασφάλιστρο”, ειδικά στον κλάδο αυτοκινήτου.

Κανόνας απαράβατος για εμάς 30 χρόνια είναι να αποδεικνύουμε καθημερινά στους εργοδότες μας, ότι έχουν λόγο να συνεχίζουν να είναι μαζί μας, γιατί πραγματικά μπορούμε να τους προσφέρουμε λύσεις και να τους παρέχουμε προστασία από το κάθε απρόβλεπτο περιστατικό. Οι νοοτροπίες σίγουρα αλλάζουν και περισσότερο σε περιόδους κρίσης. Επαγγελματίες, όμως, που φροντίζουν εσαεί να παρέχουν προστιθέμενη αξία στον πελάτη τους, είναι και αυτοί που θα διαπρέψουν.

Εμείς στην περιφέρεια έχουμε το συγκριτικό πλεονέκτημα της “δια ζώσης” επικοινωνίας, διότι επιλέγουμε να μην κατευθύνουμε τον εκάστοτε ” εργοδότη” μας στον γκισέ της τράπεζας με το έντυπο της ταχυπληρωμής, αλλά στα γραφεία μας. Έχουν διάθεση να πληρώσουν για να αγοράσουν ασφαλιστικά προϊόντα, για τα οποία δεν έχουν καμία συμβατική υποχρέωση, όταν ενημερωθούν για την ύπαρξή τους και το κόστος τους σε σχέση με την προστασία που τους προσφέρουν, γιατί μπορούν πλέον να αντιληφθούν ότι τώρα στην κρίση είναι μεγαλύτερη η ανάγκη της προστασίας και της εξασφάλισης. Είναι ευχάριστο να εξακριβώνουμε και να καταγράφουμε καθημερινά περιπτώσεις, που ο κόσμος διψά για ενημέρωση και προστασία”.

Αντίστοιχα, η γνωστή σύγχυση και επικάλυψη (στην πράξη) της δράσης μεσιτών ασφαλίσεων και πρακτόρων, ειδικά στην Περιφέρεια, στα χρόνια της κρίσης, ο συνομιλητής μας εκτιμά πως “όντως συνεχίζεται, αλλά σίγουρα τα πράγματα είναι καλύτερα από το 2004 που πιστοποιηθήκαμε σαν Μεσίτες. Δυστυχώς όμως στην Ελλάδα ισχύει ακόμη αυτό που λένε «ότι δηλώσεις είσαι». Υπάρχουν συνάδελφοι που εξασφάλισαν μεν την άδεια του Μεσίτη, αλλά συνεχίζουν να λειτουργούν με νοοτροπία συμβατικού ασφαλιστικού γραφείου.

Δεν νοείται σήμερα επιχείρηση Μεσιτών Ασφαλίσεων να μη διατηρεί αρχείο με ηλεκτρονικό φάκελο πελάτη, όπου καταγράφονται όλες οι διαδικασίες και οι πράξεις από την πρωτασφάλιση και καθ’ όλη την διάρκεια ισχύος ενός ασφαλιστηρίου. Αν ο Μεσίτης δεν εξηγήσει και δεν αποδείξει την διαφορά του από τον πράκτορα, όχι απλά στο πλήθος των ενεργών συμβάσεων, αλλά στην ουσιώδη διαφοροποίηση του ότι λειτουργεί κατ’ εντολή του πελάτη, η σύγχυση είναι αναπόφευκτη. Δεν αρκεί η αναφορά στη διαφοροποίηση, αν δεν υποστηρίζεται από την πρώτη στιγμή και κάθε στιγμή. Κατά τον Ν. Καζαντζάκη ” Η στερνή, η πιο ιερή μορφή θεωρίας είναι η πράξη”.

Όσον αφορά την ίδια την ΔΙΚΛΙΣ και τη διάρθρωση του χαρτοφυλακίου της, σημαντικό ποσοστό ανήκει στον κλάδο περιουσίας που ξεπερνά πλέον το 25%, ενώ επίσης σημαντικό ποσοστό πάνω από 15% ανήκει στις ασφαλίσεις ζωής και υγείας. “Την τελευταία περίπου πενταετία – σημειώνει σχετικά ο κ.Φωτόπουλος – όντως παρατηρείται ενδιαφέρον από τους καταναλωτές σε ασφαλίσεις υγείας.

Προφανώς αυτό αιτιολογείται από το ότι οι καταναλωτές αντιλαμβάνονται και βιώνουν την έλλειψη παροχών των κοινωνικών ταμείων. Το δείγμα που καταγράφουμε καθημερινά στα γραφεία μας της Σπάρτης, Καλαμάτας, Αθήνας και Κυθήρων, δείχνει πλέον διακριτά ότι οι κλάδοι υγείας τα επόμενα χρόνια θα γνωρίσουν αλματώδη ανάπτυξη”.

Όσο για τις σχέσεις των ασφαλιστικών εταιρειών με τους μεσίτες ασφαλίσεων και το εάν βρίσκεται ικανοποιητική ή όχι την υποστήριξη τους, διαπιστώνει πως “οι ασφαλιστικές εταιρείες βλέπουν αρχικά μόνο την παραγωγή και όχι την ιδιότητα. Θα ήταν πράγματι ” ευχής έργον” να αντιμετώπιζαν τις συνεργασίες τους και με την ιδιότητα του συνεργάτη. Δυστυχώς πολλές φορές οι ασφαλιστικές εταιρίες «βάζουν τα αυγά στο ίδιο καλάθι» αξιολογώντας κυρίως την ποσότητα.

Ευτυχώς, τουλάχιστον φαίνεται να δίνουν βαρύτητα στο ήθος και τον επαγγελματισμό των συνεργατών. Θα πρέπει όμως να δίδεται προτεραιότητα στην εξυπηρέτηση των οργανωμένων Μεσιτών και κάποιες φαίνεται να έχουν αντιληφθεί τον λόγο και οδεύουν σε αυτήν την κατεύθυνση”.

Στο ίδιο μήκος κύματος, εκτιμά όταν τον ρωτάμε προς ποιά κατεύθυνση πιστεύει ότι πρέπει εφεξής να κινηθούν οι σύλλογοι πανελλαδικής εμβέλειας του κλάδου (σ.σ: η ΔΙΚΛΙΣ είναι από τα ιδρυτικά μέλη του ΣΕΜΑ), ότι ” τα συλλογικά μας όργανα συνεργάζονται και λειτουργούν με γνώμονα την θωράκιση του επαγγέλματος και την προστασία του από άδικες και επιβλαβείς συνθήκες. Τα τελευταία χρόνια ειδικά έχουν έντονη δραστηριότητα και ασκούν πίεση στους κρατικούς φορείς με την υποστήριξη πάντα των μελών τους. Θα έπρεπε όλοι οι διαμεσολαβούντες να στηρίζουν ενεργά τους συλλόγους, που σημαίνει να ανήκουν σε συλλόγους και να διατηρούν ενεργή την συμμετοχή τους.

Έμφαση πρέπει να συνεχίσει να δίνεται στην αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού που ζούμε καθημερινά από τις τράπεζες. Τα συλλογικά μας όργανα πρέπει να επιμείνουν και να απαιτήσουν επίσης από τα ελεγκτικά όργανα της ΤτΕ, την συμμόρφωση όσων ασφαλιστικών εταιριών υιοθετούν παράτυπες πρακτικές, ήτοι προσφορά δώρων ή αγαθών κλπ, πέραν της ασφάλισης”.

1 Comment

  1. Avatar

    Εκφράζουμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στο κλαδικό portal underwriter.gr και δη στην δημοσιογράφο Κυρία Βάσω Βεγίρη, που μας επέλεξαν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου, να εκφράσουμε θέσεις, απόψεις και ανησυχίες για τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης που υπηρετούμε πιστά και αποκλειστικά 30 πλέον έτη.

    Είναι σημαντικό & ουσιαστικό για τον θεσμό της ιδιωτικής ασφάλισης, για τον κλάδο μας, να ακούγονται προβληματισμοί & από την Περιφέρεια.


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *