Skip to content

Μέχρι που θα φτάσει η μείωση του ασφαλίστρου;

eaeejulΤη συνεχόμενη πτώση στον κλάδο αυτοκινήτου (-20,2%) επιβεβαιώνουν τα συγκεντρωτικά στοιχεία της ΕΑΕΕ για το πρώτο τρίμηνο του 2015. Η πτώση αυτή θα μπορούσε απο τη μια να θεωρηθεί όφελος για τον καταναλωτή, από την άλλη όμως δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με την εξέλιξη του Δείκτη Ζημιών και το μέχρι που θα φτάσει το φαινόμενο της σταθερούς μείωσης στα τιμολόγια.

Ενδέχεται βεβαίως ένα κομμάτι της μείωσης να οφείλεται στην αύξηση των ανασφάλιστων οχημάτων ή και στην μεταφορά παραγωγής σε εταιρείες ΕΠΥ οι οποίες δεν λαμβάνονται υπόψη στην κατάταξη της Ένωσης.

Απο τα θετικά του απολογισμού είναι η αύξηση στον κλάδο ζωής και υγείας και η αισθητή μείωση των πρόωρων εξαγωγών. Ταυτόχρονα παρατηρείται σημαντική αύξηση στα προϊόντα συνδεδεμένα με επενδύσεις (Unit Linked) για τα οποία όμως θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζουμε, τι ποσοστό οφείλεται σε προϊόντα εφάπαξ καταβολής και τι ποσοστό σε προϊόντα περιοδικού ασφαλίστρου.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΑΕΕ, η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων παρουσίασε αύξηση 0,7%, η οποία αναλύεται ως εξής :

  • Αύξηση 17,5% στις Ασφαλίσεις Ζωής, η οποία οφείλεται κυρίως στα προϊόντα Ζωής συνδεδεμένα με επενδύσεις (unit linked).
  • Μείωση 11,8% στις Ασφαλίσεις κατά Ζημιών που οφείλεται κυρίως στον Κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτων. Ειδικότερα, η Ασφάλιση Αστικής Ευθύνης Οχημάτων κατέγραψε μείωση -20,2%.

Ο κ. Α. Σαρρηγεωργίου, Πρόεδρος της ΕΑΕΕ σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης ανέφερε :

Από την έρευνα της ΕΑΕΕ για την παραγωγή ασφαλίστρων α’ τριμήνου 2015 το συμπέρασμα που προκύπτει είναι μικτό. Αρχικά, ο Μάρτιος του 2015 είναι ο πρώτος μήνας που καταγράφεται αύξηση στη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων σε μηνιαία βάση, μετά τον Οκτώβριο του 2014, γεγονός που κρίνεται θετικά. Θετική είναι και η εξέλιξη των Ασφαλίσεων Ζωής, γεγονός που οφείλεται κυρίως στον Κλάδο Ζωής ΙΙΙ, ασφαλιστικών προϊόντων συνδεδεμένων με επενδύσεις. Η παραγωγή, όμως, στις Ασφαλίσεις κατά Ζημιών, που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με την πορεία της οικονομικής δραστηριότητας, παραμένει σε αρνητική πορεία, με τη μείωση να οφείλεται κυρίως στον Κλάδο Αυτοκινήτων.”

Δείτε εδώ συγκριτικούς πίνακες παραγωγής για το πρώτο τρίμηνο του έτους:

http://www.eaee.gr/cms/sites/default/files/oikmel-premium3months2015gr.pdf

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *