Skip to content

Μειώνονται τα ποσοστά των μεθυσμένων οδηγών

O Ιαβέρης
O Ιαβέρης

Όλες οι αναφορές στην οδική βοήθεια επισημαίνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό ευθύνης παντού και πάντοτε για τα τροχαία, σε ποσοστό 85%, έχει ο άνθρωπος. Ακολουθούν τα οχήματα (παλαιότητα, κακή συντήρηση κ.λπ.) και η κατάσταση των δρόμων.

Αυτό σημαίνει ότι η ενημέρωση, οι επιμορφωτικές δράσεις, η αστυνόμευση, είναι οι παράγοντες που θα μειώσουν τις ζωές που χάνονται στην άσφαλτο.

Στη λίστα με τις συχνότερες αιτίες των τροχαίων εκτός από την υπερβολική ταχύτητα, που αποτελεί κάθε χρόνο την πρώτη αιτία , ακολουθούν παράγοντες όπως οι εσφαλμένες αντιδρασεις σε περίπτωση κινδύνου, οι συνειδητές παραβάσεις του ΚΟΚ, ακόμη και ο κακός χειρισμός των οργάνων του οχήματος.

Τα τροχαία ατυχήματα εκτιμάται διεθνώς ότι αποτελούν την τρίτη αιτία θανάτου, μετά τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο.

Ενδιαφέρον έχουν και κάποια στατιστικά στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας:

  • Τα θανατηφόρα τροχαία συμβαίνουν κατά κανόνα από τα μεσάνυχτα έως τις 7.00 το πρωί και από τις 5 το απόγευμα έως τις 9 το βράδυ.
  • Επίσης συμβαίνουν κατά κύριο λόγο στα δευτερεύοντα οδικά δίκτυα και στις κατοικημένες περιοχές και όχι στις εθνικές οδούς.
  • Το 2014 συνέβησαν 11.679 τροχαία εκ των οποίων τα 747 ήταν θανατηφόρα ενώ 10.000 περίπου χαρακτηρίζονται ως “ελαφρά” – μιλώντας πάντα για τραυματισμούς.
  • Τα θανατηφόρα τροχαία είναι τροχαία που οφείλονται σε σύγκρουση ή εκτροπή του οχήματος ή σε παράσυρση πεζού.
  • Η πλειοψηφία των θυμάτων είναι οι οδηγοί των οχημάτων

Το 2014 το ποσοστό των οδηγών που “πιάστηκαν” να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ήταν 1,6% του συνόλου, ποσοστό μειωμένο κατά 40% σε σχέση με το 2013 που το ποσοστό των οδηγών υπό την επήρεια μέθης ήταν 2,7%!

Γεωγραφικά, οι δρόμοι με τα περισσότερα τροχαία στην Ελλάδα είναι ο δρόμος Αντιρρίου-Ιωαννίνων, η νέα Εθνική οδός Πατρών-Πύργου & Πατρών-Αθηνών, το 55ο-70ο χλμ της ΠΑΘΕ, το 86ο-101ο χλμ της Εγνατίας Οδού και κάποια σημεία της Θεσσαλονίκης – Ν. Μουδανιών.

Στις νησιώτικες περιοχές ξεχωρίζει το 5ο χλμ Χανίων-Κισσάμου και ο δρόμος Μυρίνης-Λέσβου.

Είναι ευχής έργον που στη χώρα υπάρχουν το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς και φυσικά ο μοναδικός και κορυφαίος στο έργο του Ιαβέρης (Αναστάσιος Μαρκουίζος) και βοηθούν χρόνια τώρα μικρούς και μεγάλους να καταλάβουν τι σημαίνει υπεύθυνη οδήγηση και οδική ασφάλεια.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *