Skip to content

Να μην είναι η Black Friday η νέα παγίδα της ασφαλιστικής αγοράς

Ήταν που ήταν σαθρό το 2020 για τις ασφαλιστικές και τον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, έρχεται και η Black Friday με τις εκπτώσεις που προσφέρουν κυρίως οι πλατφόρμες με αποτέλεσμα να πιέσουν ακόμη χαμηλότερα την παραγωγή ασφαλίστρων για το 2020.

Του Νίκου Σακελλαρίου

Σύμφωνα με πληροφορίες τουλάχιστον 5 εταιρείες είχαν μέχρι έτοιμες εκπτωτικές προσφορές για τον κλάδο αυτοκινήτου μέχρι την προηγούμενη εβδομάδα ενώ ενδέχεται να υπάρξουν άλλες δύο να κατεβούν εκτάκτως με εκπτωτικά τιμολόγια από την Παρασκευή και μέχρι τις γιορτές. Μία κίνηση που ουσιαστικά δυναμιτίζει εταιρείες και στρατηγικές πωλήσεων.

Η αρχή του νέου κύματος μειώσεων ασφαλίστρων ξεκίνησε από την περίοδο του πρώτου lockdown , όταν συγκεκριμένες ασφαλιστικές εταιρείες προχώρησαν σε μειώσεις τιμολογίων στην λογική της μείωσης της κίνησης και της βελτίωσης του δείκτη ζημιών. Μία κίνηση που μάλλον την ανέχθηκε η αγορά αφού όντως η κίνηση (άρα και τα ατυχήματα) στο τρίμηνο Μαρτίου-Απριλίου-Μαίου ήταν μειωμένη. Όμως τα ατυχήματα αυξήθηκαν το καλοκαίρι και μάλιστα καταγράφηκαν ορισμένα με πολλά θύματα και ζημιές. Επίσης το 2020 είχαμε δύο μεγάλες φυσικές καταστροφές την Θάλεια και τον Ιανό που αύξησαν τις αποζημιώσεις για την περίοδο Αυγούστου-Σεπτεμβρίου.

Η έλευση του δεύτερου κύματος πανδημίας από τον Οκτώβριο, έφερε δύο χαρακτηριστικά. Την μείωση της κίνησης αλλά και την αδυναμία ή αδιαφορία των ασφαλισμένων να ανανεώσουν ασφαλιστήρια. Από τα μέσα Οκτωβρίου και μέχρι σήμερα, οι ασφαλιστικές εταιρείες με κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου κάνουν τεράστιο αγώνα να ανανεώσουν τα συμβόλαια που λήγουν. Σε ορισμένες ασφαλιστικές, οι διακοπές ανανεώσεων από την έναρξη του 2ου lockdown ξεπερνούν το 20% επί του χαρτοφυλακίου τους.

Έτσι προκειμένου να δελεάσουν τους ασφαλισμένους τους για να προχωρήσουν σε ανανεώσεις συμβολαίων αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, οι ασφαλιστικές ξεκίνησαν νέες εκπτώσεις τιμολογίων , με αποκορύφωμα και τα φαινόμενα εκπτώσεων τύπου Black Friday.

Στο σημείο αυτό να επισημάνουμε, ότι οι ζημιές στον κλάδο αυτοκινήτου κατά το 2ο lockdown δεν έχουν μειωθεί (όπως είχε συμβεί στο εαρινό) και αυτό πολλαπλασιάζει τα προβλήματα στις ασφαλιστικές και μειώνει τα τεχνικά τους αποτελέσματα. Αν συνεχιστεί αυτή η πρακτική, τότε το τέλος τους χρόνου θα φέρει αρνητικές εκπλήξεις για πολλές ασφαλιστικές.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *