Skip to content

Να ξεκαθαρίσει το καθεστώς των εκπτώσεων στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

Αυξάνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός από τις εκπτώσεις που παρέχουν τράπεζες και πλατφόρμες

Του Νίκου Σακελλαρίου

Οι προσφορές υπό τη μορφή μεγάλων εκπτώσεων (-10 ή -20%) στα ασφάλιστρα, ιδιαίτερα στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου, παίρνουν ανεξέλεγκτη μορφή και πλήττουν ιδιαίτερα τη διαμεσολάβηση και τα ανεξάρτητα δίκτυα. Από το Μάρτιο και μετά, παρατηρείται αύξηση στις εκπτώσεις που γίνονται είτε στα Direct δίκτυα είτε στο bancassurance.

Τα δεδομένα που διαμορφώνονται είναι δύο. Πρώτον, εάν οι εκπτώσεις εκπορεύονται από την ίδια την ασφαλιστική, θα πρέπει να είναι ίδιες προς όλα τα δίκτυα διανομής. Αλλιώς δημιουργείται αθέμιτος ανταγωνισμός και εύλογα οι διαμεσολαβητές αναρωτιούνται προς τι όλες οι εορταστικές και τιμητικές εκδηλώσεις για να δείξουν οι εταιρείες πόσο «αγαπούν» και «σέβονται» τους συνεργάτες τους, εάν δίνουν τη δυνατότητα στους ανταγωνιστές να πουλούν τα ίδια ασφαλιστικά προϊόντα φθηνότερα. Το δεύτερο δεδομένο είναι ότι η ανεξέλεγκτη τιμολογιακή μείωση των ασφαλίστρων όταν γίνεται μόνο για λόγους μάρκετινγκ και πωλήσεων, καταργεί το underwriting και οδηγεί σε αύξηση του combined loss ratio με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ζημιές από το αυτοκίνητο.

Το να μειώνουν, τα ίδια τα δίκτυα διανομής, μόνα τους τα ασφάλιστρα για να προσελκύσουν πελατεία δεν υφίσταται επιχειρηματικά. Μοιάζει με κίνηση επιχειρηματικής αυτοκτονίας αφού οι ίδιοι θα κληθούν να πληρώσουν στις ασφαλιστικές το υπόλοιπο των ασφαλίστρων. Επίσης, οι μειώσεις ασφαλίστρων από τις εταιρείες, οδηγούν σε μειώσεις εισπραχθέντων προμηθειών. Φτωχαίνουν τους διαμεσολαβητές.

Θα αυξηθούν οι οικονομικές ζημιές από το αυτοκίνητο

Το 2020 εκτιμάται ότι θα φέρει σημαντικές οικονομικές ζημιές στις λογιστικές καταστάσεις προερχόμενες από τον κλάδο αυτοκινήτου, εάν δεν αλλάξει στο υπόλοιπο διάστημα η πολιτική των εταιρειών. Οι τιμολογιακές εκπτώσεις που πραγματοποιήθηκαν στο β’ τρίμηνο 2020 (εν μέσω lockdown) προκειμένου να αξιοποιήσουν εμπορικά τη μείωση του loss ratio, γίνονται “μπούμερανγκ” με την αύξηση των ζημιών από τον Ιούνιο και μετά που έχει αυξηθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων στους δρόμους.

Αυξήθηκαν τα ασφαλισμένα οχήματα αλλά έπεσε η παραγωγή στο α’ εξάμηνο 2020

Αυξήθηκε κατά 21.298 οχήματα ο ασφαλισμένος στόλος στις 30 Ιουνίου 2020 σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (Μάιο 2020) σύμφωνα με στοιχεία από τη βάση δεδομένων που παρουσίασε ο πρόεδρος της Επιτροπής Αυτοκινήτου, Δημήτρης Ζορμπάς. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ τα ονομαστικά ασφάλιστρα σημείωσαν αύξηση 0,9%. Ταυτόχρονα όμως η παραγωγή στον κλάδο αυτοκινήτων σημειώνει κατά το α’ εξάμηνο μείωση που κυμαίνεται από 7,5-10%. Το γεγονός ότι αυξάνονται τα οχήματα που ασφαλίζονται και μειώνεται η παραγωγή αποδίδεται στον τιμολογιακό ανταγωνισμό που οξύνεται στον κλάδο αυτοκινήτου. Ο πρόεδρος της Επιτροπής αναφέρει ότι η μείωση της παραγωγής λόγω του τιμολογιακού ανταγωνισμού σε συνδυασμό με τις ζημιές αυξάνουν το combined ratio  του κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτου πάνω από το 100%, δηλαδή δημιουργούν ζημιές στις εταιρείες που ακολουθούν μειώσεις ασφαλίστρων.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *