Skip to content

Ν. Χαλκιόπουλος, CIO Allianz – Eυρ. Πίστη: Να καταργηθεί ο ΦΠΑ στα νοσήλια

Μια πολύ συγκεκριμένη πρόταση προς την Πολιτεία διατύπωσε ο Νίκος Χαλκιόπουλος, Chief Insurance Officer, Allianz – Eυρωπαϊκή Πίστη, κατά τη διάρκεια του 23ου Ασφαλιστικού Συνεδρίου της Ύδρας: α) να καταργηθεί τελείως ο ΦΠΑ στην υγεία και β) να συμψηφίζεται ο ΦΠΑ των αποζημιώσεων με το φόρο ασφαλίστρων

Ρεπορτάζ: Χρ. Μωράκη

Το κράτος, στην περίοδο μεγάλης ύφεσης το 2011, εξήγησε, αποφάσισε να επιβάλει ΦΠΑ στην υγεία. Αρχικά σε ποσοστό 11% το οποίο σταδιακά έφτασε το 24%. Τότε οι συνθήκες ήταν άλλες και αυτό επιβαλλόταν λόγω μνημονίων, κινδύνου χρεωκοπίας κλπ. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει και οι λόγοι έχουν εκλείψει, είπε χαρακτηριστικά. Γιατί λοιπόν υφίσταται αυτός ο φόρος που επιβαρύνει δυσανάλογα τα ασφάλιστρα του πελάτη; 

Ήδη το ασφάλιστρο πρέπει να μπορεί να απορροφήσει τα αυξημένα έξοδα λόγω πληθωρισμού, τη γήρανση του πληθυσμού, τον ιατρικό πληθωρισμό και διάφορα άλλα κόστη. Όμως το ¼ του loss ratio που αντιμετωπίζουμε είναι λόγω ΦΠΑ, υπενθύμισε ο Νίκος Χαλκιόπουλος, προσθέτοντας:

«Προτείνουμε συγκεκριμένα να αντικατασταθεί ο φόρος ασφαλίστρων από τον ΦΠΑ των επιχειρήσεων. Εδώ και χρόνια ο δικός μας φόρος ασφαλίστρων (παλαιότερα Φόρος Κύκλου Εργασιών) έχει αντικατασταθεί από τον ΦΠΑ για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις.  Γιατί οι άλλες επιχειρήσεις να μπορούν να συμψηφίσουν το ΦΠΑ με τα έσοδα-έξοδα και να μειώνουν το λειτουργικό τους κόστος και όχι εμείς; Σε μας ο φόρος ασφαλίστρων που τον επιβαρύνεται ο πελάτης, αλλά και το ΦΠΑ των αποζημιώσεων που τον επιβαρύνεται η εταιρεία, έρχεται κατευθείαν ως έξοδο.

Το κράτος θα πρέπει να δώσει το δικαίωμα οι ασφαλιστικές να συμψηφίζουν το ΦΠΑ των αποζημιώσεων με το φόρο που αποδίδουν από τα ασφάλιστρα (φόρος ασφαλίστρων).

Ο φόρος ασφαλίστρων δε, ήταν στο 10% και το 2012 λόγω μνημονιακών υποχρεώσεων, που δεν υφίστανται πλέον, πήγε στο 15%. Και έτσι τελικά ο πελάτης επιβαρύνεται 5%, συν φόρο ασφαλίστρων, συν το ΦΠΑ των αποζημιώσεων 24%. Μετά έρχεται και η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και επιβάλει πρόστιμα γιατί οι εταιρείες αυξάνουν τα ασφάλιστρα. Μα μας υποχρεώνει το κράτος να το κάνουμε», είπε χαρακτηριστικά.

Η Διαμεσολάβηση στην Ελλάδα έχει μέλλον λαμπρό

Ερωτηθείς για το αν οι εξελίξεις στη τεχνολογία θα μειώσουν το ρόλο του διαμεσολαβητή ο Νίκος Χαλκιόπουλος ήταν ξεκάθαρος:

«Η διαμεσολάβηση στην Ελλάδα έχει δώσει εξετάσεις, έχει προαχθεί με άριστα και νομίζω ότι το μέλλον της είναι λαμπρό. Η τεχνολογία σε καμία περίπτωση δεν είναι απειλή αν την χειριστείς όπως πρέπει. Έχουμε δει άλλωστε και εταιρείες που προσπάθησαν να μεταπηδήσουν σε άλλα κανάλια διανομής και στη συνέχεια επέστρεψαν πίσω στα δίκτυα. Νομίζω τα δίκτυα πωλήσεων είναι αυτά που δίνουν την προστιθέμενη αξία. Δυστυχώς η κουλτούρα μας δεν έχει φτάσει στο σημείο να αγοράζει ο καταναλωτής ασφάλιση. Πρέπει ο διαμεσολαβητής να του γνωστοποιεί τα προϊόντα που μπορούν να τον καλύψουν, υποχρεωτικά και μη. Όμως ο διαμεσολαβητής δεν πουλάει μόνο, διαχειρίζεται όλη την ιστορία του συμβολαίου: επικαιροποιεί τις καλύψεις, συμβουλεύει το πελάτη στη διαχείριση των αποζημιώσεων και των απαιτήσεων του. Τον κύκλο ενός ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν μπορεί να τον φανταστεί αυτή τη στιγμή η κοινωνία χωρίς την ύπαρξή του διαμεσολαβητή. Αλλά χρειάζεται και ο διαμεσολαβητής να οργανωθεί, να οργανώσει τις υπηρεσίες του, να αποκτήσει εξειδικεύσεις, να μάθει τα νέα εργαλεία, προκειμένου να είναι πάντα δίπλα στον καταναλωτή και αρκετά δίπλα στην εταιρεία. Το μέλλον της διαμεσολάβησης είναι λαμπρό και όχι μόνο στην Ελλάδα, σ’ όλο τον κόσμο».

Πρόσθεσε ότι οι υποχρεωτικές καλύψεις θα επεκταθούν και στις αστικές ευθύνες και χρειάζονται εξειδικευμένους ανθρώπους να εξηγήσουν στους πελάτες ποιο είναι το κατάλληλο προϊόν για να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους. Δεν σημαίνει ότι όλα τα προϊόντα ταιριάζουν σε όλους τους καταναλωτές, είπε, ούτε πως όλοι οι διαμεσολαβητές τα ξέρουν όλα. Εξειδικευμένα στελέχη, προσεγγίζουν την κατάλληλη κάλυψη, με το κατάλληλο κόστος και την κατάλληλη διεκδίκηση αποζημίωσης.

Ταφόπλακα” στα μακροχρόνια προγράμματα υγείας

Αναφέρθηκε ωστόσο και στις συνθήκες που έχει δημιουργήσει στην αγορά η αυστηρή εποπτεία. Από πολύ χαλαρή, έγινε πολύ σκληρή, είπε χαρακτηριστικά τονίζοντας ότι έτσι όπως είναι τα πράγματα τώρα, στον κλάδο υγείας, με τους κανόνες του Solvency II  και με τα IFRS 17, κανείς σχεδόν δεν τολμά να πουλήσει μακροχρόνια προγράμματα – στην ουσία έχει μπει ταφόπλακα, είπε: 

«Ας μην προσδοκούμε ανάπτυξη σε αυτό το κλάδο,  αλλά σε άλλα προϊόντα, που δίνουν κεφαλαιακές ανάσες στις εταιρείες. Είναι επιτακτική η αναθεώρηση του Solvency προκειμένου ο κόσμος να απολαύσει τα αντίστοιχα προϊόντα, είτε λέγονται ισόβια είτε συνταξιοδοτικά. Οι αλλαγές που προωθούνται επί του παρόντος, δεν είναι ικανοποιητικές για την ασφαλιστική κοινότητα. Τα ετησίως ανανεούμενα προγράμματα έχουν άλλο κοινό, το οποίο θέλει να ασφαλιστεί για συγκεκριμένο διάστημα. Ο κόσμος έχει ανάγκη μεγαλύτερες δεσμεύσεις γιατί αν πάθει κάτι η υγεία του, δεν θα βρίσκει άλλη εταιρεία να ασφαλιστεί»

1 Comment

  1. […] Διευθύντρια Ελίνα Παπασπυροπούλου, εδώ, εδώ και εδώ. Αναφερθήκαμε επίσης και στα ενδιαφέροντα σημεία της […]


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *