Skip to content

Οι Millennials “σκοτώνουν” την κοινωνία που ξέραμε

Οι Millennials, αλλιώς Generation Y, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μεταξύ 1980-2000, κατηγορούνται για την κατάρρευση διαφόρων παραδοσιακών οργανισμών και κλάδων. Η φράση “οι millenials σκοτώνουν” είναι πλέον καθιερωμένη και κάθε φορά αφορά είτε ένα προϊόν, είτε μια καταναλωτική συνήθεια, είτε μια ιδέα  – συχνά, ακόμη και μια ολόκληρη βιομηχανία.

Οι Millennials, νέοι, εθισμένοι στην τεχνολογία, άθεοι σε μεγαλύτερο ποσοστό από την προηγούμενη γενιά και σε σημαντικό ποσοστό άνεργοι (συγκριτικά με τους γονείς τους στην ίδια ηλικία), με χαμηλότερη αγοραστική δύναμη μετά την κρίση του 2008, αλλάζουν όσα θεωρούνταν μέχρι τώρα δεδομένα. Ιδεολογικά, έχουν ισοπεδώσει προηγούμενα ιδεώδη γύρω από τον γάμο, τη θρησκεία, την πολιτική, ενώ ανατροπές έχουν φέρει ακόμη και σε παραδόσεις ετών, όπως η κατανάλωση δημητριακών στο πρωινό γεύμα…

Το βρετανικό BBC, σε ειδικό αφιέρωμα, προσπάθησε να αποτυπώσει τι θα…σκοτώσουν φέτος, σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών: κατέθεσε ερωτήματα σε εμπειρογνώμονες προκειμένου να προβλέψει τι θα αλλάξει αυτή τη χρονιά και ποιες καταναλωτικές τάσεις θα δημιουργηθούν.

Οι Millennials «σκοτώνουν» τα εστιατόρια

Αρκετές παραδοσιακές αλυσίδες εστιατορίων αγωνίζονται προκειμένου να συμβαδίσουν με τις επιταγές των εποχών. Η συγκεκριμένη βιομηχανία δεν θα πεθάνει, αρκεί όμως να λάβει υπόψη της τις νέες τάσεις. Η νέα γενιά του σήμερα επιλέγει μέσω Ίντερνετ και άρα έχει πλήρη ενημέρωση για το τι καινούργιο συμβαίνει, αμέσως μόλις συμβεί – αυτό σημαίνει ότι δύσκολα θα πάει δεύτερη φορά στο ίδιο μέρος, πόσο μάλλον να έχει ένα και μοναδικό στέκι.

Ανοδική τάση επί του παρόντος έχει η υγιεινή χορτοφαγική διατροφή, τα εθνικ εστιατόρια και τα εστιατόρια τύπου «παντοπωλείο», που προσφέρουν υγιεινά τρόφιμα και εύκολα – έτοιμα γεύματα για κατανάλωση στο σπίτι. Ταυτόχρονα, αναμένεται άνοδος των εστιατορίων «φάντασμα», που ουσιαστικά δεν έχουν φυσική υπόσταση αλλά υπάρχουν μέσω του διαδικτύου.

Οι αλλαγές στις συνήθειες της αγοράς τροφίμων είναι βέβαιο ότι θα δημιουργήσει νικητές αλλά και ηττημένους, που θα φέρουν στην επιφάνεια νέους τύπους εστιατορίων.

Οι Millennials δεν αγοράζουν είδη πολυτελείας.

Μετά την καταναλωτική μανία των προηγούμενων ετών, με έμφαση στα πολυτελή επώνυμα αντικείμενα, όπως δαχτυλίδια με διαμάντια, ακριβά αυτοκίνητα και designer ένδυση, οι «τόνοι» έχουν κατέβει.

Αυτό δεν σημαίνει ότι οι νέοι δεν ξοδεύουν.  Απλά, σύμφωνα με έρευνες, προτιμούν να ξοδεύουν σε εμπειρίες παρά σε αντικείμενα. Δηλαδή σε ταξίδια Σαββατοκύριακου, σε ημερήσιες εκδρομές και θεματικές εκδηλώσεις, όπως για παράδειγμα εκδρομές με wine tasting. Όταν χρειάζονται αντικείμενα «λάμψης», οι περισσότεροι προτιμούν να νοικιάζουν τα είδη πολυτελείας, όπως αυτοκίνητα και ρούχα επώνυμων σχεδιαστών.

Η βρετανική εταιρεία Millennial Mindset, που προσπαθεί να αποκοδικωποιήσει τις προτιμήσεις της σημερινής νέα γενιάς εκτιμά πώς στο μέλλον, οι επενδύσεις σε νέες εμπειρίες θα αυξηθούν, μεταξύ αυτών και οι δραστηριότητες με σκοπό την αυτοβελτίωση – προσοχή, όχι η εκπαίδευση, σε παραδοσιακά ακαδημαϊκά περιβάλλοντα, τα οποία τείνουν να είναι δαπανηρά.

Αντ’ αυτού, αναμένεται μια στροφή προς φθηνότερη και πιο προσιτή «μάθηση», η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρονικά μαθήματα και εργαστήρια, υπό την καθοδήγηση επαγγελματιών από όλο τον κόσμο. Η κατανάλωση αλλάζει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι νέοι δεν αγοράζουν.

Οι Millennials «σκοτώνουν» τα γυμναστήρια

Οι Millennials «σκοτώνουν» τα παραδοσιακά γυμναστήρια παρότι η συγκεκριμένη γενιά θεωρεί την ενασχόληση με την γυμναστική και την ευεξία ως την πλέον σημαντικότερη από ποτέ.  To 87% γυμνάζεται πάνω απο 1 φορά την εβδομάδα! Όμως, αντί για ελεύθερα βάρη και τα παραδοσιακά γυμναστήρια, το μέλλον του ευ ζην βρίσκεται σε εξειδικευμένα μαθήματα γυμναστικής που προσφέρουν ομαδικότητα, συντροφικότητα, ενώ αυξάνουν και τα κίνητρα απόδοσης μέσω ανταγωνισμού.

H εφαρμογή ClassPass που έχει καταφέρει να σπάσει την «τυραννία» των γυμναστηρίων, δίνει την ευκαιρία στους συνδρομητές της να παρακολουθούν συναντήσεις σε δεκάδες κέντρα σωματικής άσκησης από το σπίτι τους, ενώ η εταιρεία εξασφαλίζει για τα μέλη της μαζικές εκπτώσεις από τους παρόχους των προγραμμάτων, σε αντάλλαγμα για τους νέους πελάτες που τους προσφέρει.

Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι τα παραδοσιακά γυμναστήρια, για να παραμείνουν ανταγωνιστικά, θα πρέπει να προσαρμόσουν τις προσφορές τους ώστε να συμπεριλάβουν εξειδικευμένα προγράμματα, εγκαταστάσεις που εστιάζονται στην ομαδικότητα και υπηρεσίες διευκόλυνσης των καταναλωτών, όπως για παράδειγμα υπηρεσίες babysitting. Το μέλλον της γυμναστικής βρίσκεται σε εξειδικευμένα μαθήματα γυμναστικής.

Σύμφωνα με το ΒΒC, δεν φταίνε οι Millennials για τον «θάνατο» των παραδοσιακών υπηρεσιών. «Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι οι επιχειρήσεις δεν καταφέρνουν να προσαρμοστούν», όπως εξηγεί.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *