Skip to content

Πατούλης: οι ασφαλιστικές να αναλάβουν τις ευθύνες τους

Τριμερή συνάντηση για το μείζον ζήτημα των μεγάλων καθυστερήσεων στην εξόφληση των γιατρών από τις ιδιωτικές κλινικές και τις αναλογούντες ευθύνες των ασφαλιστικών εταιρειών, συγκαλεί στο αμέσως επόμενο διάστημα ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Αθηνών, Γιώργος Πατούλης. Προτείνει απο εδώ και μπρος, οι αμοιβές να δίνονται κατευθείαν από τις ασφαλιστικές στους γιατρούς.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

«Οι γιατροί της δευτεροβάθμιας περίθαλψης βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση» τονίζει ο πρόεδρος του ΙΣΑ στο Underwriter.gr, σκιαγραφώντας τη δυσμένεια που έχουν περιέλθει αρκετοί απο αυτούς μετά τις χρονίζουσες καθυστερήσεις πληρωμών. «Οι υπηρεσίες ιδιωτικής υγείας δεν μπορούν να μην πληρώνουν τους γιατρούς που προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στους ασφαλισμένους τους. Η επί πολλών μηνών απλήρωτη προσφορά είναι καταδικαστική».

«Καλούμε στο τραπέζι του διαλόγου τις ασφαλιστικές εταιρείες, υπό την ομπρέλα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και τους εκπροσώπους των ιδιωτικών κλινικών προκειμένου να αποδοθούν ευθύνες και να επιλυθούν οι εκκρεμότητες τους» υπογραμμίζει ο Γιώργος Πατούλης, επισημαίνοντας πως «πρέπει να αποδοθούν ευθύνες».

Εντατικοποιώντας από τις αρχή του έτους σειρά σημαντικών παρεμβάσεων με στόχο την επίλυση του κρίσιμου ζητήματος που αφορά τις καθυστερήσεις στην καταβολή των αμοιβών των ιατρών -για πράξεις ή χειρουργικές επεμβάσεις που πραγματοποίησαν σε ιδιωτικούς φορείς δευτεροβάθμιας περίθαλψης- ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών αναζητά επωφελείς και άμεσες λύσεις στο προσεχές διάστημα.

Νέα πρόταση
«Οι αμοιβές θα πρέπει να δίδονται αυτομάτως στους γιατρούς από τις ασφαλιστικές και όχι από τα νοσοκομεία, προκειμένου να μην υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις που σημειώνονται σήμερα» σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Πατούλη.

Η τριμερής συνάντηση θα καθορίσει τις επόμενες ενέργειες, με συγκεκριμένες προτάσεις από πλευράς του ΙΣΑ, προκειμένου να διορθωθούν τα σημερινά μελανά σημεία που καταγράφονται, αλλά και να μην σημειωθούν νέα στο εγγύς μέλλον.

Ήδη, ο Ιατρικός Σύλλογος έχει δηλώσει αποφασισμένος να «εξαντλήσει όλα τα μέσα, για να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των μελών του, προκειμένου να σταματήσει η αδικαιολόγητη καθυστέρηση».

Σε σχετική επιστολή του, που απέστειλε στα μέσα του περασμένου Ιανουαρίου προς τις Ιδιωτικές Ασφαλιστικές Εταιρείες, ο Σύλλος υπογράμμιζε τα κακώς κείμενα του κλάδου καθώς… «το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι αναφορές ιατρών μελών μας ό,τι η καταβολή των αμοιβών τους για πράξεις ή και χειρουργικές επεμβάσεις που πραγματοποίησαν σε ιδιωτικούς φορείς δευτεροβάθμιας περίθαλψης καθυστερεί τουλάχιστον για έξι μήνες, διάστημα που μπορεί να φθάσει το ένα έτος ή και να το υπερβεί».

Στην παρούσα φάση, η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών αποποιείται των ευθυνών καθώς «το θέμα είναι σαφές ότι σχετίζεται άμεσα με την εμπορική πολιτική και τις εμπορικές συμφωνίες που ακολουθεί και συνάπτει κάθε ασφαλιστική επιχείρηση με κάθε ιδιωτικό νοσηλευτήριο, ξεχωριστά. Τέτοιου τύπου ζητήματα είναι εκτός του πεδίου καταστατικών αρμοδιοτήτων της Ένωσης μας και αφορούν στη λειτουργία του ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων».

2 Comments

  1. Avatar

    Διαθέτοντας επαγγελματική ευαισθησία και ευρύτερο προβληματισμό στα θέματα Ευθύνης και Ασφάλισης, κρίνω σκόπιμο με αφορμή τον τίτλο του δημοσιεύματος, αν επισημαίνω τα παρακάτω:
    Ίσως είναι λογικό το σχετικό αίτημα που εκφράζεται για λογαριασμό των γιατρών και την καλύτερη διασφάλιση των συμφερόντων τους. Ωστόσο, παρόμοιο ερώτημα θα μπορούσε να τεθεί από τους Καταναλωτές σχετικά με το θέμα της Ιατρικής Ευθύνης.
    Τόσο οι Γιατροί όσο και τα Νοσοκομεία να αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους και να αποζημιώνουν όταν προκύπτει ζημιά από ιατρικό λάθος. Και, φυσικά εννοούμε σωστή αποζημίωση χωρίς χρονοβόρες και ψυχοφθόρες δικαστικές διαδικασίες με επαρκή ορθολογική Ασφάλιση Ευθύνης Γιατρών και Νοσοκομείων, που ως γνωστόν, ευθύνονται “αλληλέγγυα και εις ολόκληρον”…

  2. Avatar

    Μια προσωρινή λύση του προβλήματος που θίγει ο κύριος Γιώργος Πατούλης είναι να επικοινωνούν και οι εμπλεκόμενοι χειρουργοί και αναισθησιολόγοι με το συντονιστικό τηλεφωνικό κέντρο της ασφαλιστικής εταιρίας του ασφαλισμένου και :

    1. Να ενημερώνονται για το εάν καλύπτονται από τους όρους του συμβολαίου του ασφαλισμένου και με πόσα ευρώ ανά χειρουργική επέμβαση οι χειρουργικές επεμβάσεις που καλούνται να πραγματοποιήσουν ως χειρουργοί ή να συμμετέχουν ως αναισθησιολόγοι στην συμβεβλημένη κλινική.

    2. Να ενημερώνουν το συντονιστικό τηλεφωνικό κέντρο της ασφαλιστικής εταιρίας και το λογιστήριο της συμβεβλημένης κλινικής με τα στοιχεία τους και με τα στοιχεία του τραπεζικού τους λογαριασμού (ΙΒΑΝ & Τράπεζα), στον οποίο η ασφαλιστική εταιρία θα πρέπει να καταβάλει τις αντίστοιχες αμοιβές που θα αναφέρουν οι αποδείξεις παροχής υπηρεσιών που θα εκδώσουν στο ονοματεπώνυμο του ασφαλισμένου ανά χειρουργική επέμβαση.

    Η μόνιμη λύση απαιτεί συμπλήρωση των όρων των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας/νοσοκομειακής περίθαλψης με ανάλογες λεπτομερείς οδηγίες, έτσι ώστε να γνωρίζουν εκ των προτέρων τι πρέπει να κάνουν σε περίπτωση νοσηλείας όλα τα πιθανά εμπλεκόμενα μέρη (συμβαλλόμενος/λήπτης της ασφάλισης, ασφαλιζόμενος, διαμεσολαβών συνεργάτης πωλήσεων κλπ).

    Γιάννης Περιστέρης


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *