Skip to content

Πολύτιμο αλλά αναξιοποίητο το LinkedIn από τον ασφαλιστικό κλάδο

To LinkedIn είναι ένα πολύτιμο “πολυεργαλείο”, όχι μόνο για να αναβαθμίσει κανείς την καριέρα και τις γνωριμίες του, αλλά και για να “μαρκετάρει” ή ακόμη και να “πουλήσει” το προϊόν ή την υπηρεσία του. Επιπλέον, είναι προσβάσιμο σε όλους. Παραδόξως ο ασφαλιστικός κλάδος, που στηρίζεται στην συνεχή ροή ανθρώπινου δυναμικού και που έχει ανάγκη να αναβαθμίσει την φήμη του, δεν παίρνει την απόφαση να ασχοληθεί σοβαρά μαζί του, λέει η “ειδικός” του θέματος, Ethel Agelatou, LinkedIn Trainer | Corporate, Employer & Personal Branding Coach.

Γράφει ο Κοσμάς Ζακυνθινός
kosmas@underwriter.gr

Η πλέον διαδεδομένη προσέγγιση για τους ανενεργούς ή μη χρήστες του LinkedIn είναι πως εξυπηρετεί βασικές ανάγκες σε τμήματα Human Resourses ή στελέχη πολυεθνικών και ανθρώπων που επιδιώκουν να αναπτύξουν την καριέρα τους σε χώρες του εξωτερικού. Ισχύει όμως τελικά κάτι τέτοιο;

“Η προσέγγιση αυτή είναι λίγο ξεπερασμένη στις μέρες μας καθώς πέραν της επαγγελματικής δικτύωσης και αναζήτησης εργασίας, το LinkedIn αποτελεί το πλέον χρήσιμο εργαλείο σε θέματα Marketing και Πωλήσεων”. Αυτό δηλώνει μιλώντας στο Underwriter.gr  η LinkedIn Trainer, Ethel Agelatou, η οποία εδώ και έξι χρόνια που δραστηριοποιείται, έχει “εκπαιδεύσει” χιλιάδες επαγγελματίες (μεταξύ αυτών και Διαμεσολαβητές αφού συνεργάζεται στενά και με ασφαλιστικές εταιρείες), στην σωστή χρήση και εκμετάλλευση της συγκεκριμένης πλατφόρμας.

Δυστυχώς, παρ’ όλες τις δυνατότητες που προσφέρει και παρότι στο εξωτερικό χρησιμοποιείται φανατικά, το LinkedIn παραμένει αναξιοποίητο από το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων. Μόλις 1,4 εκατ. χρήστες είναι εγγεγραμμένοι και απο αυτούς, οι περισσότεροι εξακολουθούν να παραμένουν ανενεργοί, ενώ περίπου 2 στα 10 στελέχη έχουν διπλό account διότι… απλά ξέχασαν τους κωδικούς τους!

“Στη χώρα μας, ο κόσμος δεν γνωρίζει καλά το LinkedIn. Πρέπει να ασχοληθεί κανείς σοβαρά με την πλατφόρμα, να επενδύσει χρόνο για να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Είναι μια συνήθεια που δεν περιλαμβάνεται στην κουλτούρα του Έλληνα. Ο Έλληνας θέλει ταχύτητα”, εξηγεί η Ethel Agelatou και συνεχίζει λέγοντας:

“Στην Ελλάδα δεν πιστεύω ότι υφίσταται ανεργία, αλλά αεργία. Ίσως έχουμε συνηθίσει αλλιώς και επιλέγουμε να κάψουμε το ‘λίπος’ μέχρι να αναζητήσουμε το επόμενο επαγγελματικό μας βήμα. Όσοι πραγματικά αναζητούν εργασία βρίσκουν και εναλλακτικές μεθόδους αντιμετώπισης του ζητήματος, ίσως και πολύ διαφορετικές από αυτές που ήξεραν ή ίσχυαν έως σήμερα. Πρέπει να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία που θα βρεθούν μπροστά τους και στα οποία έχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση. Και το LinkedIn είναι ακριβώς αυτό το εργαλείο”.

Ασφαλιστικός κλάδος

“Ο ασφαλιστικός κλάδος θέλει να δείχνει προς τα έξω ότι είναι καλός εργοδότης, ένας ελκυστικός εργοδότης. Τον ενδιαφέρει δηλαδή πολύ το employer branding. Είναι γεγονός πως η αγορά προσπαθεί να προσπεράσει ένα υπερφυσικό στερεότυπο που την συνοδεύει χρόνια και έχει να κάνει με την εικόνα του ασφαλιστή, ως ενός ανθρώπου με το βαλιτσάκι που βγαίνει στο δρόμο. Όμως έχουν αλλάξει οι εποχές και ο ασφαλιστής πλέον φέρει τον τίτλο και τις αρμοδιότητες ενός financial planner. Παρόλα αυτά, οι άνθρωποι που βρίσκονται μέσα στον ασφαλιστικό κλάδο σπάνια αποφασίζουν να διεισδύσουν αποτελεσματικά στην τεχνολογία και να επιτύχουν πραγματικούς στόχους. Η ασφαλιστική αγορά έχει πολλά περιθώρια για να αναπτυχθεί”.

Αυτοπεποίθηση
Σήμερα, το 40% των στελεχών δεν ξέρουν πώς να περιγράψουν τον εαυτό τους και τη δουλειά τους, ενώ μόλις το 35% νοιώθουν αυτοπεποίθηση να μιλήσουν για το υπόβαθρο, τις γνώσεις και την απόδοση τους.
“Έχουμε πολλά περιστατικά όπου οι εργαζόμενοι μένουν επί σειρά ετών σε έναν οργανισμό και δεν μετακινούνται ή εξελίσσονται. Τι σημαίνει αυτό; Ενίοτε, αδράνεια μέσα σε ένα περιβάλλον που τελικά έρχεται να καταπιεί την επαγγελματική σου υπόσταση. Χρειάζεται στρατηγικό πλάνο για οποιονδήποτε προκειμένου να επιτύχει τους στόχους του. Πρέπει να χτίσει βάσεις και να επιλέξει πώς θα αναζητήσει αυτό που του αναλογεί”.

Ηλικίες και επαγγέλματα
“Το LinkedIn μολονότι απευθύνεται κυρίως σε B2B επαγγέλματα, θα έλεγα πως αφορά σε αρκετούς κλάδους. Ο κλάδος του τουρισμού παραδείγματος χάριν, γνωρίζει μεγάλη άνθιση σε λογαριασμούς LinkedIn” όπως υπογραμμίζει η κ. Agelatou, τονίζοντας πως “άνθρωποι μεταξύ 45 έως 50 ετών είναι τα καλύτερα κοινά στις εκπαιδεύσεις μου, διότι δείχνουν μεγαλύτερη διάθεση για γνώση, υπομονή, επεξεργάζονται την πληροφορία, έχουν εξαιρετικές απορίες και συνειδητοποιείς πως συνδιαλέγεσαι με ανθρώπους μεγάλης εμπειρίας που έρχονται να κουμπώσουν με την ψηφιακή τεχνολογία”.

(Κεντρική Φωτό: Η LinkedIn Trainer, κα. Ethel Agelatou)

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *