Skip to content

Προσαρμογή της Ελλάδας στην Οδηγία περί αστικής ευθύνης αυτοκινήτου

Σε μια σημαντική προσθήκη στην Εθνική της νομοθεσία προχώρησε η Ελλάδα και η οποία αφορά στην αστική ευθύνη αυτοκινήτου έναντι τρίτων.

του Χρήστου Γαβαλά

Ειδικότερα, με το νόμο Ν.4949/2022, τροποποιείται σχετική διάταξη στο άρθρο 7 του ΠΔ 237/1986 και στο οποίο καθοριζόταν ποια πρόσωπα θεωρούνται «τρίτοι».

Πλέον με το άρθρο 50 του νέου νόμου, δεν προβλέπεται εξαίρεση αποζημίωσης για επιβάτη ακόμη και αν είναι ιδιοκτήτης του οχήματος, όπως ορίζονταν αντιστοίχως στο άρθρο 7 του ΠΔ 237/1986. Έτσι πλέον μόνο ο οδηγός του οχήματος είναι στις εξαιρέσεις ως μη τρίτο πρόσωπο.

Η αλλαγή αυτή στη νομοθεσία επήλθε κατόπιν παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καθώς η χώρα μας συγκαταλεγόταν σε αυτές που δεν είχαν προσαρμοστεί στην κοινοτική οδηγία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων και υπό αυτό το πρίσμα απειλούνταν και με πρόστιμα.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, όταν ταξινομεί κάποιος ένα αυτοκίνητο σε οποιαδήποτε χώρα της ΕΕ, πρέπει να το ασφαλίσει για την ευθύνη τρίτων. Αυτή η υποχρεωτική ασφάλιση ισχύει σε όλες τις άλλες χώρες της Ε.Ε. και τον καλύπτει εάν έχει  ένα ατύχημα που προκαλεί υλικές ζημιές ή τραυματισμό σε οποιονδήποτε άλλο εκτός από τον οδηγό. Δεν καλύπτει άλλα έξοδα (π.χ. το κόστος επισκευής στο δικό του  όχημα).

Μπορεί επίσης να συνάψει πρόσθετη, προαιρετική ασφάλιση, που ονομάζεται ευθύνη πρώτου βαθμού, η οποία καλύπτει άλλους κινδύνους. Αυτή η ασφάλιση επεκτείνει την κάλυψή του (π.χ. σε τραυματισμούς του οδηγού, ζημιά στο όχημα το δικό σας, κλοπή του οχήματός σας/του περιεχομένου του, βανδαλισμούς και νομική βοήθεια).

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *