Skip to content

ΣΕΜΑ: Ξεθώριασε η “αγάπη” των ασφαλιστικών εταιρειών για τους μεσίτες;

Του Νίκου Σακελλαρίου

Εμφανέστατη ήταν η τάση εκπροσώπησης των περισσότερων ασφαλιστικών εταιρειών στην εκδήλωση για τα 30 χρόνια του ΣΕΜΑ, όπως το είδαμε οι περισσότεροι που παρευρεθήκαμε στην εκδήλωση της Κηφισιάς την Πέμπτη το βράδυ.  Εκτός από την παρουσία μερικών CEO (διακρίναμε το τιμώμενο πρόσωπο της εκδήλωσης κ. Μακρόπουλο της ΕΥΡΩΠΗΣ που ήταν από τους πρωτοστατούντες στη δημιουργία του ΣΕΜΑ, τον κ. Δημητρίου της Generali, τον κ. Βαγιακάκο της HDI και τον κ. Τσεκούρα της ARAG, συγγνώμη αν υπήρχαν και δεν είδαμε κάποιους άλλους μέσα στην αίθουσα), οι περισσότερες ασφαλιστικές αντιπροσωπεύτηκαν σε επίπεδο Διευθυντών Πωλήσεων και ανώτερων στελεχών.

Ο ισχυρός κλάδος των Ελλήνων μεσιτών στηρίζει την ασφαλιστική αγορά με παραγωγή που φτάνει έως και τα 500 εκ ευρώ. Σημαντικό μέρος του τζίρου αυτού προέρχεται τα τελευταία χρόνια και από τις μεσιτικές των τραπεζών.

Οι εταιρείες γενικότερα έχουν διευρύνει τα δίκτυα διανομής τους. Αρκετές έχουν αναπτύξει πολύ περισσότερο το Agency, άλλες δίνουν έμφαση στις διαδικτυακές πωλήσεις, άλλες στηρίζονται στο bancassurance. Οι προμήθειες που προσφέρουν ουσιαστικά καθορίζονται από το ύψος της παραγωγής που δημιουργείται, τη χρόνια σχέση των δύο πλευρών και τον εταιρικό ανταγωνισμό. Τα τελευταία χρόνια η κρίση φαίνεται ότι έπληξε και την παραγωγή ορισμένων μεσιτών, ειδικά αυτών που δούλευαν αποκλειστικά με επιχειρηματικές ασφαλίσεις, αφού αυτές επλήγησαν ιδιαίτερα λόγω της κρίσης.

Σε κάθε περίπτωση αυτό που κρατά ψηλά τις προμήθειες είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών της ασφαλιστικής αγοράς για την απόκτηση μεγαλύτερων μεριδίων αγοράς.  Ο κίνδυνος να μετακινηθεί πελατολόγιο του μεσίτη προς μία άλλη ασφαλιστική που δίνει μεγαλύτερες προμήθειες είναι αυτός που συγκρατεί οποιαδήποτε πτωτική τάση.

Ο ΣΕΜΑ είναι σεβαστό σωματείο που πλέον έχει και τον δύσκολο ρόλο να βοηθήσει τα μέλη του να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί  με την IDD, τα Priip’s-KID και τον GDPR. Τα τελευταία δύο χρόνια, οι προσπάθειες που έκανε ο Σύνδεσμος ήταν φιλότιμες και σίγουρα αξίζει να ανταμειφθεί γι’ αυτό, παρά το γεγονός ότι εσωτερικές διαφωνίες σκιάζουν κατά καιρούς την προσπάθεια για ενίσχυση της ενιαίας εικόνας και  ενίσχυση της διαπραγματευτικής του ισχύος.

Αυξημένη διατηρησιμότητα συμβολαίων και η αντοχή στην κρίση

Ένα ατού που μπορούν να αξιοποιούν οι μεσιτικές είναι το γεγονός ότι παρέμειναν κεφαλαιακά και επιχειρηματικά ισχυρές και μέσα στην κρίση. Αυτό επισημάνθηκε και στην εκδήλωση της Πέμπτης.  Η αντοχή στην κρίση οφείλεται στην αυξημένη διατηρησιμότητα των συμβολαίων των πελατών τους. Οι περισσότερες μεσιτικές έχουν πελάτες που χρονολογούνται 2-3 δεκαετίες πριν. Κατάφεραν να τους κρατήσουν μέσα στην κρίση και έτσι άντεξαν, όταν μικρότερα σχήματα διαμεσολάβησης κατέρρευσαν τα τελευταία 10 χρόνια.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *