Skip to content

Στην εποχή των Social Media, το Email Marketing φέρνει αποτελέσματα

Μπορεί με τη δυναμική είσοδο των social media στη ζωή μας, κάποιοι να πίστεψαν ότι σαν πρακτική, το email marketing έχει αρχίσει να.. αργοσβήνει. Όμως στην πράξη, αποδεικνύεται πολύ σκληρό για να πεθάνει – αρκεί ο αποστολέας να ξέρει να κάνει μερικούς ελιγμούς, ώστε να συνεχίσει να κεντρίζει το ενδιαφέρον του παραλήπτη.
του Νικόλα Εμμανουήλ

Το email marketing είναι μέχρι 40 φορές πιο αποτελεσματικό συγκριτικά με τα κοινωνικά μέσα, σύμφωνα με σχετική μελέτη και «οδηγεί» σε πωλήσεις 3 φορές περισσότερο από ό,τι τα κοινωνικά μέσα. Όταν χρησιμοποιείται σωστά, δίνει ώθηση στις πωλήσεις, δημιουργεί νέους πελάτες και τους διατηρεί (το πιο βασικό).

Τα κοινωνικά δίκτυα πρέπει πρώτα να προσελκύσουν τους χρήστες και μετά να τους κάνουν πελάτες. Επίσης, στα κοινωνικά μέσα το περιεχόμενο φιλτράρεται και πολλές φορές δε φτάνει καν σε όλους τους χρήστες. Το facebook για παράδειγμα, “κόβει” χωρίς προειδοποίηση κείμενα  και φωτό που θεωρεί “κρυφο-διαφημιστικά”, για να το πούμε απλά. Πολύ συχνά, ο επαγγελματίας νομίζει ότι έχει κάνει καμπάνια, ενώ η καμπάνια του έχει “κοπεί” αυτόματα από το σύστημα.

Από την άλλη, η δυναμική του email marketing επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς: το 91% των χρηστών μπαίνει στο email του τουλάχιστον μία φορά την ημέρα, ενώ δηλώνει πως προτιμά να λαμβάνει μέσω email την όποια πληροφόρηση σχετίζεται με τη δουλειά του.

Ακόμη, το 92% των χρηστών διαθέτουν τουλάχιστον ένα email και ο συνολικός αριθμός των χρηστών αναμένεται να αγγίξει τα τρία δισεκατομμύρια μέσα στο 2020.  Τρεις στους τέσσερις (εταιρείες/ επαγγελματίες) δηλώνουν ευχαριστημένοι από τους καρπούς που τους φέρνει το email marketing, το οποίο καλλιεργεί μια πιο προσωπική και εξατομικευμένη σχέση με τους πελάτες, επιτρέποντάς τους να ελέγχουν εάν οι στόχοι που τίθενται συνάδουν με τα αποτελέσματα που προκύπτουν στην πράξη.

Από την άλλη, ακόμα υπάρχει μερίδα ανθρώπων που αρνούνται να μπουν στη διαδικασία και να φτιάξουν προφίλ σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο με αποτέλεσμα μία εταιρεία να μην έχει τρόπο πρόσβασης σε αυτούς εάν επιλέξει να το κάνει μέσω FacebookInstagram ή όποιου άλλου παρόμοιου μέσου.

Βεβαίως καθημερινά, οι χρήστες δέχονται καταιγισμό από email και έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι πάρα πολλοί καταργούν τη συνδρομή ή την εγγραφή τους σε διάφορες ιστοσελίδες.

Σημασία, όμως, έχει πως υπάρχει βάση υποψήφιων πελατών, υπάρχουν διαθέσιμα email. Oπότε αυτό που κάνει τη διαφορά, είναι να τους αποστέλλεται κάτι που να τους ενδιαφέρει.

Το «κλειδί», είναι τόσο το περιεχόμενο του email που αποστέλλεται όσο και ο τίτλος, να είναι πιασάρικα ώστε να κεντρίσουν εξ αρχής το ενδιαφέρον του χρήστη να κλικάρει. Για να γίνει αυτό πρέπει ο αποστολέας να γνωρίζει όσα περισσότερα γίνεται για αυτόν στον οποίο απευθύνεται. Αν δεν ξέρει ούτε τα βασικά, τότε η όλη καμπάνια κινδυνεύει να πάει στράφι.

Το κόστος είναι χαμηλό και σκοπός, είναι να δημιουργείται μια ροή μηνυμάτων, η οποία δουλεύει για λογαριασμό και προς όφελος του αποστολέα. Πρέπει να έχει υπόψη του πως η τακτική αυτή, απαιτεί συνέπεια και επιμονή χωρίς αρχή, μέση, τέλος.

Ο αποστολέας μπορεί να προγραμματίσει να “φεύγουν” προς τους χρήστες πολλαπλά email σε συγκεκριμένες ώρες και ημερομηνίες ( το γνωστό Drip Marketing). Έτσι, μια καμπάνια να τρέχει για εβδομάδες, μήνες ή ακόμα και χρόνια προτού σταματήσει και πρωτίστως, μέχρι να πετύχει το στόχο της.

Χάρη στο αυτόματο της όλης διαδικασίας, o αποστολέας γλυτώνει χρόνο, ενώ ο υποψήφιος πελάτης μπορεί να λάβει το ίδιο μήνυμα περισσότερες από μία φορές ή και διαφορετικά μηνύματα με τη σειρά που θα ορίσει ο αποστολέας, προκειμένου να τον “κερδίσει” τελικά.

Ο υποψήφιος πελάτης πρέπει να δει ένα μήνυμα τουλάχιστον επτά φορές προτού αναλάβει δράση, βάσει σχετικών ερευνών, συνεπώς, το όποιο μήνυμα πρέπει να είναι “στον αέρα” ή ακόμα και να αποσταλεί περισσότερες από μία φορές μέχρις ότου κεντρίσει την προσοχή του πελάτη και αυτός με τη σειρά του το κλικάρει για να διαβάσει περί τίνος πρόκειται.

Μάλιστα, η εν λόγω στρατηγική δεν περιορίζεται μόνο μέσω email, αλλά αξιοποιεί και τα social media, μεταξύ των οποίων Facebook, Twitter, LinkedIn και Pinterest.

1 Comment

  1. Avatar

    O κάθε looser άσχετος γράφει ότι θέλει…


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *