Skip to content

Συγχρονισμένες με το αύριο οι τέσσερις μεγάλες τράπεζες

Επενδύοντας εκατοντάδες εκατομμύρια το χρόνο οι ελληνικές τράπεζες προσβλέπουν σε μια πιο ευέλικτη, πιο σύγχρονη και πιο αποτελεσματική σχέση με τον πελάτη και με τους εργαζόμενους.

 του Χρήστου Γαβαλά

Η στροφή προς την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών σε όλες τις τράπεζες της χώρας πιστοποιήθηκε στη συζήτηση που έγινε την Τετάρτη στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών και στην οποία συμμετείχαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των τεσσάρων συστημικών τραπεζών της Ελλάδας.

Ο κ. Φωκίων Καραβίας, εκπροσωπώντας την Eurobank, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι στόχος του ιδρύματος είναι να κατευθύνει τους πόρους του σε «βιώσιμα επενδυτικά έργα και επιχειρήσεις», μιλώντας όπως εξήγησε όχι μόνο για οικονομική βιωσιμότητα αλλά και για βιωσιμότητα με όρους περιβάλλοντος.

Ενώ προσδιόρισε ως έναν ακόμα στόχο το «να μη μείνουμε πίσω από τις διεθνείς εξελίξεις του κλάδου».

Όπως σημείωσε, η τράπεζα προχωράει σε «μεγάλες επενδύσεις σε τεχνολογικές υποδομές αιχμής, συμβάλλοντας στην ευρύτερη προσπάθεια ψηφιοποίησης της χώρας» ενώ υπολόγισε ότι «αθροιστικά και οι τέσσερις τράπεζες επενδύουμε πάνω από 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε νέες τεχνολογίες, στην ψηφιοποίηση και στην υιοθέτηση τεχνολογιών όπως είναι η τεχνητή νοημοσύνη, ή η αξιοποίηση μεγάλων βάσεων δεδομένων ακόμα και νέες μορφές ευέλικτης εργασίας».

Από τη μεριά του, ο κ. Χρήστος Μεγάλου, CEO της Τράπεζας Πειραιώς έκανε εκτενή αναφορά στους στρατηγικούς πυλώνες ανάπτυξης του ιδρύματος, επισημαίνοντας ότι ένας εξ αυτών είναι ο εταιρικός μετασχηματισμός της με κύρια βάση τον ψηφιακό μετασχηματισμό.

«Εκεί προχωράμε με πολύ μεγάλα βήματα, αλλάζοντας σελίδα στη λειτουργία της τράπεζας με βάση τα εργαλεία που προσφέρει η τεχνολογία», διαβεβαίωσε.

Μάλιστα υπογράμμισε ότι αυτή η στρατηγική θα προσφέρει στην κοινωνία βελτίωση των σχέσεων με τους πελάτες, ενώ αναφερόμενος στην υπηρεσία Know Your Customer (με ΑΦΜ και κωδικούς Taxisnet οι πελάτες αποφεύγουν τη φυσική επίσκεψη σε τράπεζα) είπε ότι μπαίνει σε λειτουργία και προωθούνται πλέον πωλήσεις μέσω ψηφιακών δικτύων.

«Προϊόντα bancassurance, asset management, δάνεια, μπορούν να γίνουν remotely, με πωλήσεις εξ αποστάσεως χωρίς να χρειαστεί καν να έρθει ο πελάτης στην τράπεζα, απελευθερώνοντας χρόνο από το προσωπικό μας για να μπορέσει να συμβουλεύει τον πελάτη, παρά να κάνει γραφειοκρατικές εργασίες», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Βασίλης Ψάλτης, CEO της Alpha Bank αποκάλυψε πως με βάση έρευνα που έκανε η τράπεζα, οι θετικές γνώμες για τις τράπεζες στην κοινωνία έχουν φθάσει πλέον στο 43% κάτι που αποτελεί υπερδιπλασιασμό σε σχέση με εκεί που ήταν κατά μέσο όρο μέσα στην κρίση.

Στάθηκε ιδιαίτερα στα ευρήματα της έρευνας που αφορούν στις προτιμήσεις του νεότερου πληθυσμού ή αυτών που χαρακτήρισε δυναμικών στρωμάτων του πληθυσμού, που όπως τόνισε «πιστεύουν ότι μπορεί να υπάρξει εκσυγχρονισμός του παραγωγικού μοντέλου τη χώρας αλλά και απαιτούν τις τράπεζες την παροχή σύγχρονων ψηφιακών λύσεων γιατί έτσι θεωρεί ότι καλύπτονται οι ανάγκες τους».

Επισήμανε πως αυτοί οι άνθρωποι βλέπουν πλέον τις τράπεζες «πάνω από τον παραδοσιακό τους ρόλο, ως φορέα αλλαγής».

Υπό αυτό το πρίσμα, κατέληξε λέγοντας ότι «αποφασίσαμε ότι πρέπει να αλλάξουμε και να ακολουθήσουμε τους ρυθμούς της κοινωνίας και ο μετασχηματισμός μας βρίσκεται σε εξέλιξη».

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *