Skip to content

Ταξιδιωτική ασφάλιση: Προϋπόθεση για τη χαρά του ταξιδιού αλλά και πεδίο ανάπτυξης για startups

Μετά από μία διετία περιορισμών, η επιστροφή στην κανονικότητα είναι γεγονός. Ολοένα και περισσότεροι ζουν αυτό που περίμεναν καιρό, πραγματοποιώντας ήδη την απόδραση που επιθυμούσαν, ακόμη και για μακρινά ταξίδια που βρίσκονταν για αρκετό διάστημα μόνο στα όνειρά τους.

Όπως σε κάθε νέο ξεκίνημα, έτσι και στην επιστροφή της κανονικότητας του ταξιδιού, πρέπει να δίνουμε προσοχή, με βάση και όλα τα «μαθήματα» που πήραμε κατά το προηγούμενο διάστημα.

Η ταξιδιωτική ασφάλιση είναι απαραίτητη. Μπορεί όμως να καλύψει όλες τις ανάγκες;

H ταξιδιωτική ασφάλεια αποτελείται από διαφορετικά πακέτα υπηρεσιών που προσφέρουν ολοκληρωμένη προστασία σε όσους επιλέξουν να ταξιδέψουν εντός και εκτός Ελλάδας. Αφορά είτε άτομα που πραγματοποιούν ατομικά ταξίδια με φίλους ή με οικογένεια, είτε αποτελούν μέλη κάποιου οργανωμένου group. Ένα πρόγραμμα ταξιδιωτικής ασφάλειας μπορεί να προσφέρει πολλά σε όποιον το επιλέξει, με πιο σημαντικό ίσως τις ενδεχόμενες αποζημιώσεις σε περίπτωση που, για έκτακτους λόγους, ένα ταξίδι ακυρωθεί ή προκύψουν έκτακτα έξοδα κατά τη διάρκειά του. Μπορεί, ωστόσο, να αποτελέσει κι ένα κεντρικό σημείο οργάνωσης του ταξιδιού.

Οργανώνοντας ένα ταξίδι: ενθουσιασμός ή μαθηματική σκέψη;

Ας ξεκινήσουμε όμως από την αρχή. Σε ένα ταξίδι θέλουμε να προλάβουμε να τα κάνουμε όλα και σωστά. Κι αυτό γιατί σε έναν προορισμό συνήθως ταξιδεύουμε σπάνια, αν όχι για μια φορά στη ζωή μας, και οι μέρες που έχουμε στη διάθεσή μας είναι περιορισμένες. Αντίστοιχα, σε ένα επαγγελματικό ταξίδι, έχουμε να πετύχουμε πολύ συγκεκριμένους στόχους. Η οργάνωση είναι απαραίτητη και σίγουρα απαιτεί πολλή σκέψη, αλλά και χρόνο:

Σχέδια για προορισμούς, η αγορά εισιτηρίων, οι επιλογές στην ενοικίαση αυτοκινήτου, η κράτηση ξενοδοχείων, εστιατορίων και άλλων δραστηριοτήτων, ανάλογα με τον προορισμό ή τον σκοπό του ταξιδιού, είναι κάποια από τα πράγματα που απασχολούν πριν την ημερομηνία του ταξιδιού. Ανάλογα με το αν ένα ταξίδι είναι αναψυχής ή επαγγελματικό, αλλάζουν σίγουρα οι προτεραιότητες. Σε πολλές περιπτώσεις, υπάρχουν και διαφορετικές υπηρεσίες που μπορεί να αξιοποιηθούν. Για παράδειγμα, στα προσωπικά μας ταξίδια, θα αποφασίσουμε, μεταξύ άλλων: Πώς θα κλείσουμε τα εισιτήρια – μέσω κάποιου aggregator ή του επίσημου site του μεταφορέα; Τι έγγραφα θα χρειαστούμε για τη μετακίνησή μας; Τι πρέπει να κάνουμε για τους περιορισμούς λόγω Covid;

Μέσα σε όλα αυτά, αναρωτηθείτε ποια θέση έχει στο μυαλό μας η ταξιδιωτική ασφάλεια. Για ταξιδιώτες περισσότερο ευαισθητοποιημένους ή με μεγαλύτερη οικονομική άνεση, είναι συχνά άλλο ένα “τικ” στη σελίδα ενός αερομεταφορέα ή aggregator εισιτηρίων. Κάποιοι ταξιδιώτες την αντιμετωπίζουν ως μία περιττή υπηρεσία που ανεβάζει το κόστος των εισιτηρίων. Λίγοι γνωρίζουν τι προσφέρει, πώς να περιηγηθούν στις καλύψεις που παρέχουν τα πακέτα και από τι είδους πολυπλοκότητα και οικονομικό βάρος μπορεί να τους απαλλάξει.

Ταξιδιωτική ασφάλιση: το «κλειδί» για την απόλαυση του ταξιδιού

Δεν είναι βέβαια λίγοι οι άνθρωποι που θα ήθελαν να ξέρουν τι θα συνέβαινε σε κάποια δύσκολα σενάρια, όπως η απώλεια μιας πτήσης λόγω καθυστερήσεων, μιας βαλίτσας ή ενός πορτοφολιού, ενός διαβατηρίου ή η περίπτωση αρρώστιας του ιδίου ή και του παιδιού του σε μία ξένη χώρα. Είναι τόσα τα σενάρια και τόσο δύσκολο να βρεις on line και να καταλάβεις όλες τις πληροφορίες, που το μυαλό αυτόματα απορρίπτει τα δύσκολα σενάρια και επικεντρώνεται σε κάτι πιο ανάλαφρο και χαρούμενο. Αυτή είναι άλλωστε η ουσία των ταξιδιών.

Το καλό νέο είναι ότι, όταν έχεις ταξιδιωτική ασφάλιση, μπορείς να απορρίψεις τη σκέψη και την αναζήτηση πάνω στα δύσκολα σενάρια, ελαφρά τη καρδία. Υπεύθυνα και γνωρίζοντας ότι καλύπτεσαι για θέματα όπως τα έξοδα νοσηλείας εκτός χώρας μόνιμης διαμονής, τα έξοδα μετακίνησης και διαμονής στενού συγγενή σου αν νοσηλευτείς, την υγειονομική μεταφορά σου, και τα έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης, αλλά και τα πιο συχνά απρόοπτα όπως τα έξοδα εξαιτίας πρόωρης διακοπής του ταξιδιού σου, την αποζημίωση για απώλεια ή κλοπή αποσκευών, τα έξοδα λόγω καθυστέρησης της πτήσης, και τα έξοδα διαμονής και επικοινωνίας αν χάσεις τα ταξιδιωτικά σου έγγραφα.

Ένα πρόγραμμα ταξιδιωτικής ασφάλειας μπορεί να επιτρέψει σε έναν ταξιδιώτη να είναι οικονομικά ασφαλής, αλλά και να διαχειριστεί εύκολα κάθε κατάσταση και πρόβλημα που μπορεί να του προκύψει. Ωστόσο, πέρα από την ευκολία, η ταξιδιωτική ασφάλιση είναι απαραίτητη σε αρκετές χώρες, στην μετά- covid εποχή. Σε χώρες που δεν είναι απαραίτητη, τα ιατρικά κόστη που ενδέχεται να προκύψουν είναι τόσο υψηλά, που η ταξιδιωτική ασφάλιση δεν ακούγεται καθόλου κακή επιλογή.

Δείτε εδώ τις προτάσεις ταξιδιωτικής ασφάλισης από την Anytime της Interamerican https://www.anytime.gr/travel/programs-covers/

Ένα Call to Action καινοτομίας για start ups

Με βάση τα παραπάνω, θα ήταν υπερβολή να υποστηρίξουμε ότι η οργάνωση ενός ταξιδιού ξεκινά με κέντρο την ταξιδιωτική ασφάλιση; Ίσως, ωστόσο η αγορά της ταξιδιωτικής ασφάλειας καλοδέχεται καινοτόμες, συμπληρωματικές της ασφάλειας λύσεις, που θα προσφέρουν νέα προνόμια και διευκολύνσεις στους ταξιδευτές της νέας εποχής. Ας δούμε μερικά παραδείγματα που μπορούν να εμπνεύσουν προς αυτή την κατεύθυνση και να δώσουν ιδέες για νέες υπηρεσίες.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μια εταιρεία δημιούργησε μία ψηφιακή πλατφόρμα σε συνεργασία με άλλους παρόχους, όπου ο επισκέπτης μπορούσε να επιλέξει μια σειρά προϊόντων, όπως ταξιδιωτική ασφάλεια και ασφάλεια υγείας, να κάνει επιτόπου κράτηση σε υπηρεσίες telemedicine και να πάρει απαντήσεις σε θέματα όπως οδηγίες ασφαλείας ή και αξιώσεις και αποζημιώσεις πέρα από τα όσα δικαιούται αν έχει επιλέξει την ασφάλιση. Από την πλατφόρμα δε λείπουν οι πληροφορίες για τα ξενοδοχεία, τις δραστηριότητες και τα καλά εστιατόρια στον επιλεγμένο προορισμό. Πρόκειται για ένα παράδειγμα που όχι μόνο δημιουργεί προστιθέμενη αξία για τον πελάτη, αλλά και ενθαρρύνει συνέργειες μεταξύ εταιρειών.

Μια άλλη προσέγγιση προσπαθεί να έρθει πιο κοντά στον σύγχρονο τρόπο ζωής και εργασίας, δημιουργώντας προϊόντα που απευθύνονται σε μια πολύ ειδική κατηγορία ταξιδιωτών, που ωστόσο μεγαλώνει σε όγκο, τους ψηφιακούς νομάδες. Ο πελάτης ξεκινά μια συνδρομή με πρόσβαση σε δομές υγείας και άλλες υπηρεσίες, για όποια χώρα κι αν βρίσκεται και για όσο διάστημα χρειάζεται. Καθώς το work from anywhere όχι μόνο επιτρέπεται, αλλά και ενθαρρύνεται από κάποιες εταιρείες, είναι σημαντικό κάποιος να νιώθει ασφαλής σε κάθε περίπτωση, ειδικά όταν ο χρόνος που θα χαθεί, αν κάτι συμβεί, κοστίζει στην επαγγελματική του ζωή.

Η άμεση επίλυση ζητημάτων είναι ένα ακόμη σημείο που κερδίζει τους καταναλωτές. Χάρη στον γεωγραφικό εντοπισμό μέσω κινητού τηλεφώνου, μια εφαρμογή μπορεί να εντοπίσει τον ασφαλισμένο και να τον κατευθύνει σε λύσεις στη χώρα όπου βρίσκεται, χωρίς εκείνος να πρέπει να αναζητήσει τοπική επικοινωνία, απλά καλώντας ένα κεντρικό νούμερο. Στη συνέχεια, με τη χρήση μιας ειδικής χρεωστικής κάρτας, το ποσό για την κάλυψη των αναγκών που προέκυψαν γίνεται διαθέσιμο στον πελάτη, ο οποίος εξοφλεί π.χ. την ιατρική υπηρεσία που θα χρειαστεί.

Καθώς η αγορά των ταξιδιών επανακάμπτει μετά την υποχώρηση των περιορισμών που έφερε η διετία της πανδημίας, σίγουρα υπάρχουν νέες ευκαιρίες για περαιτέρω ανάπτυξη. Από όσα αναφέραμε παραπάνω και με δεδομένο ότι ο κλάδος του τουρισμού και της φιλοξενίας είναι από τους πιο κομβικούς στη χώρα μας, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχει χώρος για εταιρείες να αναπτύξουν λύσεις και στο κομμάτι της ταξιδιωτικής ασφάλειας.

Ας δημιουργήσουμε μαζί την επόμενη καινοτομία στην ταξιδιωτική ασφάλιση: μάθετε περισσότερα για το Interamerican Innovation Hub και το πώς μπορεί να ενισχύσει συνέργειες και ιδέες.

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *